2 צפייה בגלריה
עופר מקסימוב ואתי אלון בבית המשפט
עופר מקסימוב ואתי אלון בבית המשפט
עופר מקסימוב ואתי אלון בבית המשפט, ארכיון
(צילום: עטא עוויסאת)
העבריין גבי בן-הרוש, שנמלט מישראל לאחר התפוצצות פרשת הבנק למסחר לפני 20 שנה, חזר לארץ ונעצר על ידי המשטרה בנתב"ג. לפי החשד אתי אלון העבירה לבן-הרוש 30 מיליון שקל מכספי לקוחות הבנק כדמי כופר, לאחר שחטף את אחיה עופר מקסימוב.
בן-הרוש תיאם את חזרתו עם פרקליטות המדינה. ביום חמישי הוא הובא להארכת מעצר בבית משפט השלום בראשון לציון, ומעצרו הוארך בשבעה ימים בהסכמת הצדדים.

2 צפייה בגלריה
אילוסטרציה בית משפט השלום ראשון לציון
אילוסטרציה בית משפט השלום ראשון לציון
בית משפט השלום בראשון לציון. בכיר במשטרה: "ייקח זמן לגבש תשתית ראייתית נגד בן-הרוש, אם בכלל"
(צילום: ירון ברנר)
פרקליטו של בן-הרוש אמר בדיון: "החשוד הגיע הבוקר לארץ לאחר 20 שנות היעדרות. הודענו אתמול לעו"ד ניסים מרום מהפרקליטות על בואו ואנחנו סבורים שמדינת ישראל במשך 20 שנה יודעת כל יום היכן הוא נמצא בדיוק".
גורם בכיר במשטרה אמר בשיחה עם ynet כי החקירה נגד בן-הרוש היא מורכבת ונמשכת כבר 20 שנה. "ייקח זמן לגבש תשתית ראייתית נגדו, אם בכלל", אמר הבכיר. בן-הרוש חשוד בעבירות של חטיפה לשם כליאה, חטיפה לשם סחיטה ורצח, פעולה ברכוש אסור, סחיטה באיומים וניהול ארגון פשיעה.
בן-הרוש השתייך ל"כנופיה הירושלמית". במשטרה חושדים שארגון הפשע בראשותו של בן-הרוש גנב מהבנק למסחר עשרות מיליוני שקלים לפני קריסתו. בשנים האחרונות הוא בילה את זמנו במרוקו. בעברו הוא ריצה 12 שנות מאסר בגין הריגה.
חקירת המשטרה בזמנו העלתה חשד כי בן-הרוש ואחרים רכשו את החובות של מקסימוב מבתי קזינו וחטפו את מקסימוב. אתי אלון העבירה לבן-הרוש כ-30 מיליון שקל מכספי הבנק למסחר על מנת לשחרר את אחיה.