על רקע האלימות המשתוללת בחברה הערבית, שגבתה מתחילת השנה את חייהם של 43 בני אדם, ערך מחוז חוף במשטרה בחודש האחרון מבצע נרחב נגד ארגוני פשיעה ביישובים ערביים בגליל ובאזור ואדי ערה. לפי המשטרה, במהלך המבצע סוכלו קרוב ל-20 מקרי רצח ונעצרו יותר מ-150 עבריינים, שנגד כמה מהם הוגשו כתבי אישום בעבירות של ניסיון רצח, סחיטה, איומים וסחר בסמים. "נגיע לכל אחד שמבקש להפר את שגרת החיים התקינה של האזרחים, ונמצה את הדין עם העבריינים", אמרו במשטרה.

את כוח המשימה המיוחד, שהוקם במסגרת המבצע על-ידי מפקד מחוז חוף ניצב דני לוי, הובילו שוטרי תחנת הגליל המערבי במרחב אשר. הסיכול העיקרי של מקרי רצח התרחש בעיקר באזור הגליל, שם גרם סכסוך עקוב מדם בין ארגוני פשיעה למותם של 11 קורבנות תוך פחות משנתיים.
עשרות שוטרים ובלשים פעלו במסגרת גלויה וסמויה כדי לחשוף עבירות פשיעה ובכללן אלימות חמורה, סחר בסמים, סכסוכי משפחות והחזקת נשק בלתי חוקי שזלג לידי גורמים עברייניים. הכוחות בדקו במחסומים מאות כלי רכב, ובמהלך המבצע נתפסו שישה נשקים טעונים בתחמושת ומוכנים לשימוש, תחמושת רבה, מחסניות וסמים מסוגים שונים.
"כל אלו הם תוצאה של חיכוך וחתירה למגע בלתי מתפשרת של השוטרים אל מול העבריינים למען שלום הציבור וביטחונם של האזרחים הנורמטיביים", אמרו במשטרה. "אנו נמשיך ולא נרפה את ידינו בכל הנחישות המתבקשת נגד עבירות אלו".
1 צפייה בגלריה
אמל"ח שאותר באום אלפחם
אמל"ח שאותר באום אלפחם
אמצעי לחימה שאותרו באום אל-פחם
בפעילות יזומה של שוטרי תחנת אום אל-פחם ולוחמי מג"ב-צפון בעיר נחשף בתוך מבנה מצבור נשקים ובכללם רובה קלצ'ניקוב, חלקי רובה, מחסניות M16, אקדחים, תחמושת רבה וסמי אקסטזי וקריסטל. לפי החשד, אמצעי הלחימה והסמים שייכים לאחד מארגוני הפשיעה בחברה הערבית. במהלך החיפוש והסריקות חשפו הכוחות רובה קרלו, מחסנית ותחמושת שהוסלקו במבנה אחר בעיר.
מפקד משטרת אום אל-פחם סגן-ניצב אייל שחר אמר: "נשים את ידינו על כל מי שמחזיק נשק באופן לא חוקי בעיר. התחנה ומחוז חוף ימשיכו לפעול בעוצמה נגד מי שעלול לפגוע במרקם החיים התקין בעיר, ונמצה עימו את מלוא חומרת הדין". עוד אמרו במשטרה: "תפיסת אמצעי הלחימה מצטרפת לשורה של הישגים מבצעיים משמעותיים ותפיסות נשקים של שוטרי מרחב מנשה במחוז חוף למען שלום הציבור הנורמטיבי".
ניצב דני לוי מפקד מחוז חוףמפקד מחוז חוף ניצב דני לויצילום: דוברות משטרת מחוז חוף
בפעילות נוספת איתרו שוטרי תחנת גליל מערבי בשיתוף לוחמי מג"ב-חוף והיחידה האווירית מאות כדורי אקסטזי וסמים מסוג הרואין וקנאביס בכמויות גדולות בג'דיידה-מכר. במשטרה חושדים כי הסמים יועדו לסחר.
"לפני כשבוע הייתי ליד מקום שבו ניסו לחסל מישהו באמצעות טיל לאו ומאז אני מפחדת לצאת מהבית", סיפרה תושבת היישוב. "הפעילות המשטרתית זה דבר חשוב, אני מקווה שהם ימשיכו לעצור את כל הפושעים שמסכנים את חיינו. לא רוצים לראות עוד גופות ברחובות".
תושב הגליל אמר על רקע המבצע המשטרתי: "אני מרגיש מאוים בגלל סכסוך של קרוב משפחה שאני לא קשור אליו. שמחתי מאוד כששמעתי על מעצר פושעים שמנסים לפגוע בנו בכל מחיר. הגיע הזמן לפעול ביד קשה נגד אותם עבריינים ולא להשאיר אותם משוחררים, אחרת אנחנו נשלם את המחיר הקשה".