1 צפייה בגלריה
(צילום: אבי רוקח)
צה"ל מסר כי חייל נפטר אתמול (יום רביעי) לאחר שככל הנראה טבע במהלך נופש צבאי. "נסיבות האירוע נמצאות בחקירה", נמסר. "הודעה נמסרה למשפחתו. צה"ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה".
החייל, ששירת ביחידה עורפית, היה ביום כיף במתקן האגודה למען החייל באשקלון. ככל הנראה, בזמן המקרה היה מציל בבריכה, ולכן נבדקת גם האפשרות שהוא מת כתוצאה מאירוע בריאותי. הנופש נעצר בעקבות המקרה וחיילים מהיחידה מלווים על-ידי מפקדיהם וצוותי בריאות הנפש.
הדיווח על טביעתו של החייל התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב לכיש בשעה 17:07. לפי אותו דיווח, החייל נמשה מהבריכה כשהוא מחוסר הכרה. חובשים ופראמדיקים של מד"א נאלצו לקבוע את מותו במקום אחרי שניסו לבצע בו פעולות החייאה.
פרמדיק מד"א מקסים ניזרי סיפר כי "כשהגענו למקום ראינו על שפת הבריכה צעיר מחוסר הכרה. הוא היה ללא נשימה וללא דופק כשאנשים במקום החלו להעניק לו טיפול רפואי. הם סיפרו לנו שהמציל משה אותו מהמים כשהוא מחוסר הכרה. הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות שבסופן נאלצנו לקבוע את מותו".
במקרה אחר באשקלון טבע למוות גבר בן 20, תושב הפזורה, בחוף דלילה. הדיווח על מצבו התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב לכיש בשעה 19:31, והוא פונה לבית החולים ברזילי תוך כדי ביצוע פעולות החייאה. בהמשך, בבית החולים, נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.
הפראמדיקים של מד"א רונן שונם הלוי וישראל לוגסי סיפרו: "ראינו בחוף על קו המים גבר כבן 30 מחוסר הכרה, ללא נשימה וללא דופק, לאחר שנמשה מהים על-ידי אנשים שהיו על החוף והתחילו בפעולות החייאה בסיסיות. הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות תוך פינוי לבית החולים, כשמצבו אנוש".