2 צפייה בגלריה
גלעד ארדן
גלעד ארדן
אם לא יתפטר בזמן, הוא עלול להיפסל ע"י ועדת הבחירות. ארדן
(צילום: AFP)
שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן יצטרך לשקול בימים הקרובים האם להתפטר מתפקידו כדי להתמודד בפריימריז לרשימת הליכוד לכנסת ה-25. הכהונה של ארדן כשגריר באו"ם אמורה להסתיים בעוד קצת יותר משנה, באוגוסט 2023, ולפי תקנון שירות המדינה עליו להתפטר מהתפקיד עד 10 ימים מרגע פיזור הכנסת – אם הוא מעוניין להתמודד לרשימה לכנסת.
בפני ארדן תעמוד התלבטות האם להתמודד לכנסת בסיבוב הנוכחי או להמתין לסבב הבא. בשתי האפשרויות ארדן לוקח סיכון גדול - אם יתפטר הוא קוטע כהונה באו"ם וחוזר לביצה הפוליטית הצפופה כאשר לא בטוח אם יוכל לקבל תפקיד בכיר יותר מהתפקידים שבהם כבר כיהן בעבר. אם יישאר – הוא עלול למצוא את עצמו תוך שנה ללא תפקיד ומחוץ לכנסת, אם זו תחזיק מעמד.
2 צפייה בגלריה
חוטובלי תישאר בלונדון ולא תרוץ לכנסת, בינתיים
חוטובלי תישאר בלונדון ולא תרוץ לכנסת, בינתיים
חוטובלי תישאר בלונדון ולא תרוץ לכנסת, בינתיים
(צילום: אלכס קולומויסקי)
ארדן דאג לשמור על קשר עם אנשיו במרכז הליכוד ומעמדו חזק מאוד בצמרת המפלגה. ההתלבטות שלו לא תהיה ארוכה שכן לפי התקנון הוא חייב להתפטר עד 10 ימים לאחר אישור חוק פיזור הכנסת בקריאה שלישית, כלומר, אם הכנסת אכן תתפזר ברביעי, עד סוף השבוע הבא.
במידה ולא יתפטר הוא עלול להיפסל על ידי ועדת הבחירות המרכזית כפי שנפסלו בעבר מועמדים לכנסת שלא התפטרו בזמן כמו פנחס עידן בליכוד וצגה מלקו ברשימת כולנו של משה כחלון.
בימים הקרובים לאחר התייעצויות עם מקורביו יקבל ארדן החלטה באשר לעתידו הפוליטי. ובינתיים, שגרירת ישראל בלונדון, ציפי חוטובלי, החליטה להמשיך בתפקידה ולא לרוץ לכנסת ברשימת הליכוד. כהונתה בלונדון אמורה להסתיים עוד כשנה וחצי.
מטעם ארדן נמסר בתגובה: "השגריר ארדן עוסק בימים אלה אך ורק בייצוג ישראל באו"ם ובזירה המדינית ומשקיע בכך את כל כולו. אין בכוונתנו להתייחס להערכות פוליטיות או ספקולציות".