ד"ר יריב פרוכטמן, רופא הילדים הבכיר שהותקף היום (שני) בבית החולים סורוקה בבאר שבע על ידי זוג הורים, שחזר את האירוע. "היום בבוקר יצאתי לעבודה כרגיל, ישבתי במרפאה, בודק ילדים, ואני שומע צעקות ומכות על משטח כלשהו מחוץ לחדר", סיפר. לדבריו, אז הוא החליט לצאת יחד עם כמה רופאים נוספים החוצה: "ראיתי זוג צעיר שעומד ומכה על חלונות הזכוכית של המשרד, מאיימים, צועקים".
הוא המשיך: "האישה אמרה שהיא נכה במאה אחוז ומגיע לה לא לעמוד בתור, אמרה שהם דורשים טיפול עכשיו. עמדנו שם כמה רופאים כדי לראות מה קורה, שלא תהיה שום ירידה לאלימות יותר קשה. בשלב הזה אמרתי להם שזה נגמר, ובאותו רגע הזוג הזה הפנה את כל האלימות אליי - ירק עליי, קילל אותי, ירק עליי שוב, הבחורה ניסתה להכות אותי, גם הבחור ניסה להכות אותי, אחרי זה שניהם היכו אותי".
1 צפייה בגלריה
רופא אונקולוגי הותקף בבית חולים סורוקה
רופא אונקולוגי הותקף בבית חולים סורוקה
הרופא ותיעוד התקיפה

ד"ר פרוכטמן הוסיף כי "היה אירוע קצר מאוד מאוד אבל לא נעים. המאבטחים של בית חולים והשוטר של בית חולים הגיעו בסך הכול במהירות ומנעו את ההחמרה של האירוע שגם ככה היה חמור".
צוותי הביטחון ושוטר שמוצב בבית החולים עצרו את התקיפה - וההורים, בני 24 ו-28, נלקחו לחקירה במשטרה. במהלך התקיפה נשמעו קריאות לבני הזוג לעזוב את הרופא. בהמשך צועקת האם, שנתפסה על-ידי צוותי הביטחון: "שחררו אותי, אני בהיריון. אתה תמות יא בן זונה".
לפי בית החולים, "ההורים תקפו את הרופא פיזית ומילולית והוא פונה למלר"ד לקבלת טיפול רפואי. אנו מגנים בחריפות אירועי אלימות כלפי עובדינו. הדעת אינה סובלת שמטופלים או מלוויהם תוקפים אנשי צוות בשעה שהם מעניקים טיפול מסור ומקצועי. זוהי תופעה חמורה שדורשת למצות את הדין ולהחמיר עד כמה שאפשר עם מי שתוקף מילולית או פיזית צוותים רפואיים".
מהמשטרה נמסר כי התקיפה התרחשה על רקע "חילוקי דעות" של בני הזוג עם הרופא. לפי המשטרה, "שוטרי תחנת באר שבע הגיעו למקום ועכבו את החשודים לחקירה".
שר הבריאות אריה דרעי אמר בתגובה לאירוע כי הוא "מזועזע מתקיפת רופא הילדים בבית החולים סורוקה. כשר הבריאות אני מודיע - לא נאפשר לאירועי אלימות נגד צוותים רפואיים לעבור בשקט. אנו מחויבים לשמור על ביטחונם של עובדי מערכת הבריאות שמצילים חיים ופועלים יום-יום לשמירה על בריאות הציבור. אני קורא לרשויות אכיפת החוק למצות את הדין עם התוקפים ולהענישם בחומרה על מנת שמקרים כאלו לא יחזרו על עצמם".
מנכ"ל משרדו, משה בר סימן טוב, גינה אף הוא את התקיפה: "אלימות פיזית או מילולית כלפי אנשי צוות רפואי היא תופעה חמורה, בלתי נסבלת ומשרד הבריאות יפעל בכל הדרכים האפשריות כדי להבטיח את שלום הצוות המטפל והמטופלים עצמם".
יו"ר ההסתדרות הרפואית, הפרופ' ציון חגי, התייחס גם הוא לתקרית והביע "זעזוע עמוק מתקיפת רופא הילדים". "פעם נוספת שרופא בישראל נאלץ לספוג מהלומות דווקא במקום שבו הוא עושה לילות כימים כדי להציל חיים. ניאבק בכל האמצעים כדי שההפקרות הזו תיפסק".
לדברי חגי, "רק לאחרונה שבנו ודרשנו לחזק את מערכי האבטחה במרכזים הרפואיים במקביל להאצת המהלך לפריסת עמדות שיטור בכל חדרי המיון. המקרה הנוכחי מוכיח שעמדת שיטור לבדה אינה מספיקה, וכי דרושים פתרונות כוללים הנוגעים בין היתר להיקף האבטחה ולהחמרת הענישה וההרתעה. לא ניתן להפקיר את הרופאות והרופאים בישראל ולא נהסס להשבית מחדש את מערכת הבריאות עד שיינקטו כל האמצעים שיבטיחו את ביטחונם האישי של אנשי הרפואה".
מהאיגוד הישראלי להמטולוגיה ואונקולוגיה ילדים אמרו כי הם "מזועזעים מתקיפת הרופא בבית חולים סורוקה. ד"ר יניב פרוכטמן הוא המטואונקולוג ילדים, רופא מסור ואחראי, העושה עבודתו בצורה הטובה ביותר. אנו תומכים בו, ומביעים צער על האירוע הקשה שעבר. כולנו תקווה שאירועים מסוג זה לא יישנו".
בכתבה זו שולבו סרטונים שהופצו ברשתות החברתיות. אם צילמתם או ידוע לכם מי צילם, אנא צרו קשר במייל האדום
השתתפו בהכנת הכתבה: אדיר ינקו