מוחמד אשרף ג'בארין (24) נרצח ביריות אמש (חמישי) בעיר אום אל פחם. הוא פונה במצב קשה לבית החולים העמק בעפולה, שם נאלצו הצוותים הרפואיים לקבוע את מותו. מדובר בנרצח ה-87 בחברה הערבית מתחילת השנה.
3 צפייה בגלריה
מוחמד אשרף ג'בארין הנרצח מאום אל פאחם
מוחמד אשרף ג'בארין הנרצח מאום אל פאחם
מוחמד אשרף ג'בארין
3 צפייה בגלריה
זירת הרצח באום אל פאחם
זירת הרצח באום אל פאחם
זירת הרצח באום אל פחם
(צילום: דוברות המשטרה)
על פי הדיווחים, ארבעה קליעים פגעו בג'בארין. תושבים באום אל פחם סיפרו כי "מדובר בקורבן חף מפשע. הוא נהג להתפלל במסגד, היה ביחסים מעולים עם כל מי שהכיר אותו. הוא נרצח בדם קר".
הרצח בוצע בזמן שבאום אל פחם התקיימה הלווייתו של מוחמד ג'עו, תושב העיר שנורה מוקדם יותר השבוע בתוך רכב. מאותו ירי נפצעה באורח בינוני גם אישה כבת 50. המשטרה בודקת חשד שהרצח של ג'עו קשור לאירוע ירי שהתרחש בעיר ביום שישי שעבר, שבמהלכו נפצעו צעיר בן 26 וילד בן 5.
3 צפייה בגלריה
מעצר חשודים הקשורים לרצח באום אל פאחם
מעצר חשודים הקשורים לרצח באום אל פאחם
החשודים שנעצרו באום אל פחם
(צילום: דוברות המשטרה)

המשטרה, שפתחה בסריקות עקב הירי באום אל פחם אמש, הצליחה לעצור ארבעה חשודים במעורבות באירוע - כשבידיהם כלי נשק. זהותם של החשודים, שנמלטו במכונית מהשכונה, עדיין לא התבררה.
הדיווח על הירי התקבל אמש בשעה 19:27 במוקד 101 של מד"א במרחב גלבוע. חובשים ופרמדיקים פינו את הגבר לבית החולים העמק בעפולה במצב קשה ולא יציב עם פציעה חודרת, שם כאמור נקבע מותו.
בתוך כך, בהערכת מצב מיוחדת שערך מפקד מחוז חוף של המשטרה, ניצב יורם סופר, הוחלט כי בעקבות אירועי האלימות האחרונים תוקם מפקדה משימתית בת עשרות שוטרים ולוחמי מג"ב באום אל פחם. "זאת, במטרה להבטיח את ביטחון התושבים", אמרו במשטרה. "במקביל, ממשיכה חקירת אירועי האלימות באמצעות יחידות מיומנות בחקירת פשיעה חמורה תוך שילוב אמצעים מודיעיניים וחקירתיים".
שלשום נרצח ביריות ג'לאל סואעד, בן 45, בזמן שהיה בתוך רכב בעיר שפרעם. צוות רפואי שהוזעק למקום קבע את מותו, ושוטרים שהגיעו לזירה פתחו בחקירה ובסריקות אחר חשודים - שעדיין לא נתפסו. חודש מאי, שהסתיים שלשום, היה עקוב מדם בחברה הערבית. 24 בני אדם נרצחו בחודש מאי, והוא גם הפך לחודש הכי מדמם בחברה הערבית מתחילת השנה.
פורסם לראשונה: 23:15, 01.06.23