יפעת אידלמן, בעלת חנות תכשיטים ברחוב דיזנגוף בתל אביב, נאלצה להתמודד עם צמד חשודים שגנבו מחנותה פעמיים, בפנים גלויות, בהפרש של שבוע. היא סיפרה הבוקר (רביעי) באולפן ynet על התסכול הרב מהטיפול המשטרתי בפורצים. "שני פורצים שאפילו לא התאמצו להסתיר את הפנים שלהם פשוט פרצו את הדלת וגנבו את כל הארון של השרשראות", סיפרה אידלמן על התקרית הראשונה, "נתנו למשטרה את התמונות של הפנים החשופות שלהם, לקחו טביעות אצבעות, והם משתדלים לעשות את העבודה שלהם כנראה, אבל לא מספיק".
2 צפייה בגלריה
הגנב שפרץ לחנות התכשיטים ברחוב דיזנגוף, תל אביב
הגנב שפרץ לחנות התכשיטים ברחוב דיזנגוף, תל אביב
"לא גנבו רק מאיתנו, הלכו מעסק לעסק בלי לפחד". אחד הפורצים כפי שתועד במצלמות האבטחה של החנות
תעוזת הגנבים לא עצרה שם. "כעבור שבוע, הפורצים מגיעים לחנות. הם עומדים בצד, בודקים אם אני מזהה אותם או לא. לא זיהיתי אותם. אחד מהם נראה כמו תייר, דיבר בתורכית. הכנסתי אותם לחנות והם גנבו עוד זהב. זיהיתי אותם בדיעבד כשהשותפה שלי אמרה לי להסתכל במצלמות והבנתי שאלה אותם חשודים שפרצו את החנות לפני שבוע". אידלמן הוסיפה גם כי חנותה לא הייתה התחנה היחידה של הפורצים במסעם: "לא גנבו רק מאיתנו. עברו חנות חנות, המשיכו לפיצוציה, ישבו במסעדה, אכלו באלף שקל, פשוט קמו והלכו מעסק לעסק בלי לפחד, עושים מה שהם רוצים".
האנשים האלה מצולמים בצורה ברורה, כמו תמונת פספורט. הצלחת אפילו למצוא שם של אחד מהם, והכל הועבר למשטרה, והאיש הזה עדיין מסתובב חופשי. "אחותי חקרה את העניין במשך שבוע ופשוט מצאה את השם של הבן אדם. אני אומנם פחדתי, ואני עדיין מפחדת ומנסה להעביר את רוב המכירות לאונליין. כשתי נשים בחנות תכשיטים באמצע תל אביב, אנחנו לא מרגישות בטוחות. אני מפחדת אפילו לצאת לסגור את החנות".
2 צפייה בגלריה
יפעת אידלמן
יפעת אידלמן
"אני אומנם נראית קטנה ועדינה, אבל אין לי ברירה ואצטרך להגן על עצמי". בעלת החנות יפעת אידלמן
(צילום פרטי)
יש נוכחות משטרתית ברחוב דיזנגוף? "לא רואה שום נוכחות משטרתית. הלוואי שיהיה כמו בניו יורק, שכל כמה מטרים מוצב שוטר. החלטתי שאני קונה שוקר חשמלי וגז פלפל. אם המשטרה לא תעשה את העבודה שלה, אני לפחות אוכל להרגיש מוגנת. אני לא עבריינית, אומנם נראית קטנה ועדינה אבל אולי אין לי ברירה ואצטרך להגן על עצמי".
ממשטרת ישראל נמסר: "בניגוד לנטען, מתנהלת חקירה במהלכה מבוצעות כלל הפעולות הנדרשות במטרה להגיע לזהות החשודים. מעבר לכך, בעקבות מידע חדש שהתקבל ולאור הממצאים, יפתח התיק הנוסף לחקירה".