1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
אדלשטיין ונתניהו
(צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
שר הבריאות לשעבר, חבר הכנסת יולי אדלשטיין, הודיע כי הוא מתכוון להתמודד מול ראש האופוזיציה בנימין נתניהו על ראשות הליכוד בפריימריז הבאים, והסביר כי "עם נתניהו לעולם לא ננצח". עם זאת, יש לציין, פריימריז כאלה בשלב זה לא על הפרק. אדלשטיין נחשב לאחד מחברי הכנסת הפופולריים בליכוד - והגיע בפריימריז האחרונים למקום הראשון ברשימה לכנסת, אחרי נתניהו.
אדלשטיין התייחס בריאיון לעמית סגל לכך שהליכוד לא הצליח להרכיב ממשלה יציבה במשך ארבע מערכות בחירות, ואמר כי "ניסינו ארבע פעמים עם נתניהו - למה שנצליח איתו בפעם החמישית?".
שר הבריאות לשעבר הוא אמנם הראשון שמכריז שיתמודד נגד נתניהו, אך גם חבר הכנסת ניר ברקת כבר רמז שיעשה זאת. אחרי ההצהרה של אדלשטיין, נמסר כי ביום רביעי בשעה 10:00 בבוקר תתקיים ישיבת סיעה של כל חברי האופוזיציה בכנסת.
לדברי אדלשטיין, כדי להחליף את הממשלה הנוכחית לא צריך ללכת לבחירות נוספות. "יש בכנסת 70 מנדטים ימניים, אפשר להרכיב ממשלה בראשותי עוד בכנסת הזו". את הדברים אמר מתוך הנחה ששר המשפטים, גדעון סער, סירב אמנם לשבת בממשלה תחת נתניהו - אך כפי שהצהיר בעבר, לא יסרב לשבת תחת יו"ר אחר מהליכוד.
אדלשטיין הסביר: "הגיע הזמן להחליף דיסקט. נתניהו היה ראש ממשלה טוב, אבל אינו יכול להיבחר עוד. זה או אני - או ממשלה מסוכנת בראשות לפיד עם מרצ ורע"מ".
לאחר מכן תקף את סגנונו של נתניהו, ואמר כי "אצלי לא יהיה שלטון יחיד. לא הייתי מאחורי נתניהו בפתיחת משפטו כי אין לי צורך בהוכחת נאמנות למנהיג. יש בינינו הבדלי סגנון. אני נאבק בבית המשפט העליון לא בשביל אדם, אלא בשביל הפרדת רשויות".
כשנשאל מה יקרה אם יפסיד בפריימריז, השיב כי בניגוד לסער, "בשום מקרה לא אפרוש מהליכוד, ואני מקווה ששאר המתמודדים יצהירו כך".
ח"כ שלמה קרעי מהליכוד יצא נגד אדלשטיין וטען כי הוא "יערוק לממשלת ההונאה". לדבריו, "בעיצומו של מאבק בממשלה האנטי-ציונית הראשונה, יולי יורה בתוך הנגמ"ש". הוא הוסיף: "מילא, לא לעשות כלום מאז שקמה ממשלת ההונאה לטובת הליכוד או הציבור הישראלי, אבל עכשיו גם לבוא ולנסות לפורר אותנו ולהתעסק במריבות פנימית במקום להתמקד בהפלת הממשלה? אין בושה".
הוא התייחס לדבריו של אדלשטיין, לפיהם כדי להחליף את הממשלה אין צורך בבחירות ואמר כי מדובר ב"שקר". "נראה למישהו שבנט יוותר? לפיד? סער? ועוד לטובת אדלשטיין? על מי מנסים כאן לעבוד? זה אותו יולי שהתפטר מתפקיד יו"ר הכנסת במקום להיאבק על הדמוקרטיה כנגד עריצות בג"ץ, זה אותו יולי שאיפשר במייל חשאי את דיון החסינות נגד נתניהו - חתרן היה וחתרן נשאר".