כמו כל החגים מאז 7 באוקטובר, גם אירועי המימונה השונים שיתקיימו הערב (יום ב') ייראו וירגישו שונה. 133 חטופים עדיין נמצאים בעזה, אלפי חיילות וחיילים נמצאים בלחימה ובשמירה על הגבולות, ומשפחות רבות מתמודדות עם השכול והגעגוע ליקיריהן. במטה משפחות החטופים הזמינו את הציבור למימונה בכיכר החטופים הערב: "לא תהיה מוזיקה או שמחה, רק תקווה, בקשה ואמונה שעד צאת החג נזכה לשובם של כל החטופים".
3 צפייה בגלריה
עצרת לשחרור החטופים בתל אביב
עצרת לשחרור החטופים בתל אביב
"לא חשבתי השנה על כלום, לא על ערב החג ולא על המימונה"
(צילום: יובל חן)
3 צפייה בגלריה
מימונה בכיכר החטופים
מימונה בכיכר החטופים
ההזמנה למימונה בכיכר החטופים. "לא תהיה מוזיקה או שמחה"
איילת סמרנו, אימו של יונתן סמרנו ז״ל שנחטף מהמסיבה ברעים וגופתו מוחזקת ברצועת עזה, מתחברת לתחושות אלה. "לא חשבתי השנה על כלום. לא כל ערב החג ולא על ערב המימונה ושום דבר. בכלל לא רציתי להיות בסיטואציות האלה", היא סיפרה בשיחה עם ynet. "בערב החג, ליל הסדר, היו עוד המון משפחות שהרגישו כמונו. עשינו ארוחת ערב בכיכר וכל אחד סיפר על האהוב שלו שחטוף, ישבנו אחד עם השנייה - המשפחות שחוות את כל הגיהנום הזה יחד".
משפחת סמרנו לא נוהגת לארח מימונה בביתה, מלבד פעם אחת שערב החג חל ביום הולדתו של האבא קובי. "אז הייתה לנו איזו סיבה למסיבה אז עשינו מימונה", נזכרת איילת, "לרוב אנחנו מתארחים".
הערב, המשפחות בחרו לארח את הציבור בישראל אצלן בבית השני - כיכר החטופים: "פנו אלינו כל מיני אנשים שעושים מימונות המוניות, שאמרו לנו שהם לא רוצים לחגוג, אבל רוצים לעשות משהו עבור המשפחות. החלטנו לעשות שולחן ארוך עם תמונות וסיפורים של כל החטופים, ממש כרטיסיות שמתארות את החטוף ונציגים של המשפחות שיסתובבו ליד. יהיו מאכלים של מימונה כמו מופלטה ומתוקים אבל המטרה היא לפגוש אותנו, להכיר. קראנו לזה 'פגוש את החטוף'".
3 צפייה בגלריה
איילת סמרנו אימו של יונתן סמרנו  שבת שלישית בשבי, בין תקווה לייאוש: כתיבה של רז שכניק עם משפחות החטופים בתל אביב
איילת סמרנו אימו של יונתן סמרנו  שבת שלישית בשבי, בין תקווה לייאוש: כתיבה של רז שכניק עם משפחות החטופים בתל אביב
איילת סמרנו. "אנחנו מארחים אצלנו ב'בית', כולם מוזמנים"
( צילום: רז שכניק)
איילת הדגישה כי באירוע "לא תהיה חגיגה ולא תהיה מוזיקה". היא הוסיפה: "בסימן המימונה אנחנו מארחים אצלנו 'בבית', הבית פתוח. כולם מוזמנים החל מ-20:00, המשפחות יהיו שם כבר לפני".
בהודעת מטה החטופים נכתב: "במוצאי החג בכיכר החטופים נערוך שולחן עם 133 תמונות החטופים ומידע על כל אחת ואחד. יהיו עמדות מופלטה, עוגיות ותה. בואו להכיר באופן אישי את החטופות והחטופים שלנו. לא תהיה מוזיקה או שמחה, רק תקווה, בקשה ואמונה שעד צאת החג נזכה לשובם של כל החטופים. תרבחו ותזעקו".