בית המשפט המחוזי לנוער גזר היום (רביעי) חמש שנות מאסר על צעיר תושב הפזורה הבדואית שהורשע בהסדר טיעון בביצוע עבירות מין בילדה בת 10 ביישוב בנגב. הפרקליטות ביקשה לגזור על הצעיר שחייך בבית המשפט 10 שנות מאסר, אולם השופטים יעל רז-לוי, גילת שלו ואהרון משניות ציינו שיש להתחשב בנסיבות המקלות שלו. גזר הדין כולל גם מתן פיצויים בסך 70 אלף שקל.
מדובר באחת הפרשות החמורות בדרום שטלטלה את הנגב, והפכה לסמל לאובדן המשילות. הפרקליטות הציגה בדצמבר בשנה שעברה את הסדר הטיעון, שבמסגרתו הודה הנאשם בפריצה למקום מגורים ובניסיון למעשה סדום ומעשה מגונה בקטינה שלא בהסכמתה החופשית. הסדר הטיעון לא כלל הסכמה על העונש, שאותו קבעו בסופו של דבר השופטים.
4 צפייה בגלריה
תוקף הילדה בת ה-10
תוקף הילדה בת ה-10
התוקף בבית המשפט
(צילום: רועי עידן)
אביה של הילדה, שהגיע לבית המשפט כדי לשמוע את החלטת השופטים, אמר: "מחצית מגזר הדין הוקדש לנסיבות המקלות של הנאשם ולחרטה שהביע. זה ביזיון, אני מרגיש מבוזה. אנחנו במלחמה וצריך לחסל את חמולות הפשע הבדואיות. באתי לגזר הדין הזה מוכן, לא ציפיתי לצדק כי אני מכיר את המערכת. זה משפיל ברמה האישית והלאומית.
"אני לא מספר לילדה על זה. היא לא ידעה שיש משפט, שתחשוב שהוא מאחורי סורג ובריח. היה מרוח לו חיוך גדול על הפנים. הפיצוי מגוחך, הכול מגוחך. הוא לא הביע בפנינו חרטה ולא התנצל. כשזה קרה חשבנו בהתחלה שזה חלום רע, אבל עד שהבנו מה קרה הם כבר ברחו. קפצתי עם הנשק וניסיתי לאתר את הפורים, אבל זה היה כבר מאוחר מדי".
4 צפייה בגלריה
אב הילדה שנאנסה
אב הילדה שנאנסה
אביה של הילדה
(צילום: חיים הורנשטיין)
אחותה של הילדה אמרה: "הנאשם היה משוחרר ונכנס לבית המשפט עם חיוך מאוזן לאוזן, יחד עם המדריך שלו והמשפחה שלו. לא ציפינו למשהו בבית המשפט, אבל הופתעתי לשמוע את גזר הדין. חמש שנים? כל המשפחה נפגעה".
המשפחה ועורכי דינה הסכימו להסדר הטיעון וזאת כדי למנוע מהילדה להעיד. נציג הפרקליטות עו"ד יריב צרי הסביר כי ביקשו למנוע מהילדה להעיד: "זו חקירה שלכל הדעות תהיה קשה ותצטרך להיכנס לפרטים הכי אינטימיים".
עו"ד נטלי אוטן, סנגוריתו של הנאשם, אמרה בעקבות גזר הדין: "אנחנו מביעים את הצער כלפי המשפחה של נפגעת העבירה. כך עשינו במעמד הטיעונים לעונש. נפעל בהתאם".
4 צפייה בגלריה
תוקף הילדה בת ה-10 לאחר גזר הדין
תוקף הילדה בת ה-10 לאחר גזר הדין
התוקף. "הוא לא התנצל ולא הביע חרטה"
(צילום: חיים הורנשטיין)
לפי כתב האישום המתוקן, התוקף, אז בן 17, הגיע באישון לילה בפברואר בשנה שעברה עם שניים נוספים, אחד מהם בן 16, ליישוב בדרום הארץ. שני הנערים התפרצו לבית הקורבן בזמן שני הבית ישנו בחדריהם, ואילו השלישי המתין להם ברכב.
בשלב מסוים נכנס הנאשם לאחד מחדרי השינה שבו היו באותה העת הילדה בת ה-10 ואחיה הקטנים. הוא התיישב ליד הילדה שהייתה ערה ונישק אותה בחוזקה בפניה. הילדה שאלה את הנאשם לפשר מעשיו והוא אמר לה "אל תדאגי", אך חרף זאת ביצע בה ניסיון למעשה סדום. לאחר מכן הוא יצא מהחדר והילדה קראה לאביה. הנאשם והנער הנוסף יצאו מהבית, רצו אל הרכב שבו המתין להם השותף המבוגר מהם ועזבו את המקום.
4 צפייה בגלריה
מימין יעל רז לוי אהרון משניות גילת שלו  השופטים בפרשת האונס באילת אונס הנערה נערה אילת
מימין יעל רז לוי אהרון משניות גילת שלו  השופטים בפרשת האונס באילת אונס הנערה נערה אילת
מימין: השופטים יעל רז-לוי, אהרון משניות וגילת שלו
(צילום: דוברות משרד המשפטים, הנהלת בית המשפט)
המקרה זעזע את הנגב כולו. ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט הגדיר את התקיפה המינית כ"אונס לאומני", ופנה במרץ בשנה שעברה, לפני שמונה לתפקיד, לשר הביטחון בני גנץ בבקשה להכיר בתקיפה כ"אירוע טרור". בנט צייץ אז כי "ממשלת ישראל איבדה את הנגב. אנחנו נחזיר אותו לידינו".
ביום שני התקיים באולמה של השופט יהודית שיצר בבית המשפט המחוזי בתל אביב דיון בערעור שהגישה עו"ד רוני אלוני-סדובניק, שמייצגת את הקורבן ומשפחתה, נגד החלטת משרד הביטחון שלא להכיר בילדה נפגעת פעולות איבה.
הערעור הוגש לאחר שעתירה שהוגשה לבג"ץ בנושא נמחקה. "הפקידים במשרד הביטחון לא יכולים לקבוע שאין היבט לאומני בפשיעה בנגב", אמרה עו"ד אלוני-סדובניק. "הפשיעה מבוצעת על ידי בדואים כלפי יהודים".