המשטרה סיימה את חקירתה של ליאורה חייא, אימו של ראש ארגון הפשע ערן חייא, וכתב אישום יוגש נגדה בגין סחיטה באיומים ובאלימות פיזית של עשרות אלפי שקרים. לפי הצהרת התובע שהוגשה, לקראת כתב האישום, חייא יחד עם תושבי רמלה ורמת גן סחטו באיומים ובכוח אדם בשנות ה-40 לחייו, על רקע על רקע סכסוך בין שניים שהיו שותפים בעבר בעסקי הימורים.
בתקופה האחרונה חוקרי מחלק המוסר ביחידה המרכזית של משטרת מחוז תל אביב חשפו את הפרשייה הקשה, שעניינה סחיטת אדם ממרכז הארץ תושב מרכז הארץ. החוקרים הצליחו לעלות על מנגנון הסחיטה, שהחלה לפני כשנה, כשנוצר קשר עסקי בין הקורבן לאחד מהחשודים, תושב רמת גן בשנות ה-50 לחייו, בעסק של הימורים לא-חוקים באזור המרכז.
2 צפייה בגלריה
חשד לביצוע עבירות של סחיטה באיומים  וסחיטה בכח באדם
חשד לביצוע עבירות של סחיטה באיומים  וסחיטה בכח באדם
עסק ההימורים, במרכז הארץ. סכסוך שם הסתיים בסחיטת עשרות אלפי שקלים
(צילום: דוברות המשטרה)
לפי הצהרת התובע, "מאז ולאורך תקופה ארוכה התחיל החשוד לסחוט את הקורבן באופן שיטתי ומתוחכם, תוך שהוא שולח לקורבן חשודים נוספים, תושבי רמלה ותושבת רמת גן (חייא - א"ק), תוך איומים והפעלת מעשי אלימות פיזית, בכך שגרמו לקורבן חבלות בגוף וסחטו ממנו במהלך התקופה האחרונה עשרות אלפי שקלים".
במסגרת החקירה נחשפו שני אירועים משמעותיים - האחד, תקיפה של הקורבן על ידי החשודים בעיר לוד שבסיומה נגרמו לו חבלות ושברים בגוף; השני, השלכת רימון הלם לעבר רכבו של הקורבן כשבועיים לאחר התקיפה. החשודים הגיעו אל הקורבן ואמרו לו בצורה מפורשת מה הם דורשים ממנו ומי שלח אותם אליו.
2 צפייה בגלריה
ערן חייא
ערן חייא
ערן חייא. כתב אישום יוגש נגדו אימו
(צילום: יריב כץ)
לפני כשבוע , עם מעבר החקירה לשלב הגלוי, עצרו חוקרי היחידה המרכזית בשיתוף לוחמי יס"מ תל אביב את החשודים, ליאורה חייא תושבת רמת גן בשנות ה-60 לחייה, תושב רמת גן בשנות ה-50 לחייו ותושבי רמלה בשנות ה-30 לחייהם. הם הובאו לחקירה במשרדי ימ"ר תל אביב. "במהלך החקירה הגלויה הצליחו חוקרי הימ"ר לאסוף ראיות נגד החשודים בביצוע עבירות המיחסות להם".
מעצרם של החשודים הוארך בבית משפט השלום בתל אביב והיום, עם סיום החקירה, הוגשה נגד ארבעה חשודים הצהרת תובע עם כוונת פרקליטות מחוז תל אביב להגיש נגד החשודים כתב אישום חמור ובקשה למעצרם עד תום ההליכים.