זיקוקים בזמן הצפירה: ארבעה תושבי לוד נעצרו הערב (שלישי) בחשד לתקיפת שוטרים, שהגיעו למקום לאחר שזיהו ירי זיקוקים בזמן צפירת יום הזיכרון לחללי צה"ל ולנפגעי פעולות האיבה. צפו בתיעוד ירי הזיקוקים בדיוק בשעת הצפירה.
שוטרי תחנת לוד ולוחמי מג"ב, שזיהו את ירי הזיקוקים מאחד המתחמים בעיר, נכנסו למקום על מנת לאכוף את הסדר ונתקלו בהתנגדות אלימה מצד התושבים, שכמה מהם אף תקפו שוטרים. ארבעת העצורים יובאו מחר לדיון בבית המשפט, בבקשה להאריך את מעצרם. השוטרים תפסו גם שרידי אמצעים פירוטכניים שזיהו במקום.
1 צפייה בגלריה
בזמן צפירת יום הזיכרון לחללי צה''ל - ערבים ירו זיקוקים בלוד
בזמן צפירת יום הזיכרון לחללי צה''ל - ערבים ירו זיקוקים בלוד
זיקוקים ב-20:00, שעת הצפירה
(צילום: דוברות המשטרה)
במשטרה אמרו כי "מדובר בפעילות ממוקדת ונחושה שהיא חלק מהאסטרטגיה ההתקפית שמנהל מחוז מרכז נגד מחוללי פשיעה עד למיצוי מלוא חומרת הדין עמם, במטרה לשמור על שלום הציבור וביטחונו".
לוד היא אחת הערים שבחרו להמשיך ולקיים את מסורת ירי הזיקוקים ביום העצמאות, בניגוד לערים רבות אחרות שהחליטו אחרת, במטרה להקל על הלומי הקרב. לראשונה גם בטקס המשואות בהר הרצל לא יהיו השנה זיקוקים, והתחליף לכך יהיה פירוטכניקה שקטה.
ראש העיר לוד יאיר רביבו הסביר השבוע את החלטתו: "בלוד קיבלתי החלטה עקרונית ואידיאולוגית שיהיו זיקוקים. בעיר שבה לצערנו יורים זיקוקים לא-חוקיים, חשוב להעביר מסר שיש יום בשנה שבו הזיקוקים מאושרים, מפוקחים ועם חבלן משטרה. כשהכנסת תואיל בטובה לחוקק את חוק הזיקוקים שלי, שבו אדם שיורה ללא אישור יקבל שלוש שנים בכלא ו50 אלף שקל קנס, אשקול שוב".