עוד מקרה של חשד לריגול עבור רוסיה בגרמניה. התביעה הפדרלית בגרמניה פתחה בחקירה נגד שני בני אדם שנעצרו ביום רביעי בבוקר בחשד לריגול על-ידי משטרת ביירות' אשר בבוואריה. לפי החשד, שני הסוכנים ריגלו עבור שירותי הביטחון החשאיים של רוסיה אחרי בסיסים צבאיים אמריקניים בגרמניה, ותכננו התקפות טרור באמצעות שימוש בחומרי נפץ והצתות.
2 צפייה בגלריה
פשיטה בברלין על דירה של חשודים בתמיכה בחמאס
פשיטה בברלין על דירה של חשודים בתמיכה בחמאס
פשיטה של משטרת גרמניה, ארכיון. התוכנית: חבלה בדרכי ההספקה
(צילום: REUTERS/Fabrizio Bensch)
החשוד הראשי הוא דיטר ס', אזרח רוסי-גרמני בן 39 מבוואריה. הוא חשוד שריגל עבור המשטר הרוסי מאז אוקטובר 2023, וכי תכנן התקפות טרור על תשתיות צבאיות ומפעלים לייצור נשק, וחבלה בדרכים שבהן עוברת האספקה לבסיסי צבא גרמניים. לפי התביעה הפדרלית, השאיפה העיקרית בפעולות הטרור הללו הייתה חבלה בדרכי ההספקה של גרמניה לצבא אוקראינה, והמעטה ככל האפשר של הסיוע שמעניק המערב לאוקראינה נגד הפלישה הרוסית.
התובע הפדרלי גם הורה על פתיחת חקירה נוספת נגד דיטר ס' בחשד שבשנים 2016-2014 השתייך ל"רפובליקה העממית של דונייצק", השלטון העצמי שהכריזו בדונייצק בדלנים פרו-רוסים שנלחמו נגד הצבא האוקראיני כדי להתנתק מאוקראינה ולקיים ישות מדינית עצמאית. הישות הזו מוגדרת כיום על-ידי מערכת המשפט הגרמנית כארגון טרור.
2 צפייה בגלריה
פשיטה בברלין על דירה של חשודים בתמיכה בחמאס
פשיטה בברלין על דירה של חשודים בתמיכה בחמאס
כוחות הביטחון הגרמניים. דיטר ס' נפגש כמה פעמים עם מפעיליו
(צילום: REUTERS/Fabrizio Bensch)
ביחד איתו נעצר גם אלכסנדר ג', רוסי-גרמני בן 37 שחשוד כי סייע לו בריגול בחודש האחרון. לפי החשד הוא צילם תמונות וסרטונים של בסיסים אמריקניים בגרמניה ושל תנועת סחורות, והעביר אותם לסוכנים רוסים. לפי הדיווח ב"דר שפיגל", חלק מהבסיסים שאחריהם ריגל הצמד הם בסיסים שבהם הצבא האמריקני מאמן חיילים אוקראינים, כמו בסיס גרפנוור, שם מתאמנים החיילים מאוקראינה על טנקי אברהמס.
בחצי השנה האחרונה נפגש דיטר ס' מספר פעמים עם המפעילים שלו והביע את רצונו לסייע מתוך גרמניה למאמץ הרוסי. בנוסף להתקפות טרור על יעדים צבאיים, הוא הביע בפני המפעיל שלו גם רצון ומוטיבציה לפגוע באמצעות התקפות טרור ביעדים תעשייתיים בגרמניה.