אחרי שנים של דחיות - האם רגע האמת מתקרב? ביום ראשון הקרוב יחל שלב הבדיקה האחרון בסדרת הבדיקות טרם ההפעלה המסחרית של הקו האדום ברכבת הקלה. במסגרת שלב זה תעביר נת"ע את מתקני הרכבת לידי חברת "תבל" שתפעיל את הרכבת.

הקו עצמו היה אמור לפעול לפני כמה שנים, אבל הדחיות הגיעו זו אחר זו. לפי דוח המבקר שפורסם בנובמבר, כבר יותר משש פעמים נדחה מועד הפתיחה של הקו האדום מאז החלו העבודות עליו. חמש מהדחיות אירעו עוד בטרם החלו עיקר עבודות ההקמה. בסך הכל מדובר על איחור של יותר מחמש שנים מהמועד המקורי שנקבע בתחילה.
"שלב 7" הינו שלב העברת המקל לידי המפעילה חברת "תבל", ובו נבחנת הפעלה מלאה של כלל מכלולי הרכבת. השלב האמור עתיד להסתיים במהלך חודש מאי, ובסופו יעניק משרד התחבורה את רישיון ההפעלה לרכבת הקלה.
בנת"ע אמרו כי מועד הפתיחה הרשמי לנסיעה המסחרית יתואם מול משרד התחבורה.
1 צפייה בגלריה
הרכבת הקלה
הרכבת הקלה
הרכבת הקלה
(צילום: חברת נת"י)
מנכ"ל נת"ע חיים גליק, אמר: "שלב 7 הוא השלב האחרון בדרך המפרכת שעברה נת"ע ביחד עם תושבי גוש דן. אני נרגש לבשר, כי העתיד התחבורתי למיליוני נוסעים בישראל כבר נמצא ממש מעבר לפינה, והכל כבר מוכן כפי שניתן לראות לאורך המסילה. אני חש גאווה אדירה, על המתנה הנאה למדינתנו, בשנתה ה-75".
הקו, שצפוי לשרת כ-70 מיליון נוסעים בשנה, יחל את נסיעתו מהתחנה המרכזית בפתח תקווה, דרך בית החולים בילינסון בעיר, לאורך רחוב ז'בוטינסקי בבני ברק וברמת גן. הוא ימשיך סמוך לתחנת סבידור מרכז של רכבת ישראל, יעבור בדרך בגין וסמוך למרכז עזריאלי, משם ימשיך לדרום הקריה, נווה צדק, שדרות ירושלים ביפו, ומסלולו יסתיים בדרום העיר בת ים.
לאורך המסילה יוקמו 34 תחנות, מהן עשר תת-קרקעיות כ-12 מטרים מתחת לפני האדמה. כל זאת כאשר המרחק בין התחנות יעמוד על כ-500 מטרים.
הקו האדום של הרכבת הקלה הוא הראשון מבין שלושה קווים שייפתחו עד שנת 2027. בחודש דצמבר האחרון, העריכו ב"כנס המטרו" של נת"ע כי צפי פתיחת כל שלושת קווי המטרו של ישראל הוא עשור מאוחר יותר, בשנת 2037.