שר הביטחון בני גנץ אמר אחר הצהריים (יום שלישי) במהלך סיור ביהודה ושומרון כי "אם ראשי החמאס יחליטו לפגוע ביציבות - המהלכים שעשינו לפיתוח הכלכלה בעזה – יחזרו לאחור". גנץ, שהתייחס בדבריו להסתה של חמאס ברשתות סביב העימותים בהר הבית ולירי מהרצועה אתמול, הבהיר בדבריו שישראל שומרת על הסטטוס קוו בהר הבית ולא תאפשר "לטרוריסטים או פרובוקטורים לפגוע במקומות הקדושים".
לדברי גנץ, "אני מסיים ביקור בימ"ס איו"ש, ביחד עם מפקד מג"ב, והלוחמים שפועלים מסביב לשעון. שיתוף הפעולה המצוין בין צה"ל למג"ב, וכלל גופי הביטחון הוא מרכיב קריטי ביכולת של מדינת ישראל לספק לאזרחיה ביטחון – ואנחנו נמשיך להדק ולחזק אותו".
"גם עכשיו, כלל הכוחות פרוסים בגזרות השונות – בכדי לשמור על אזרחי ישראל ולאפשר את חופש הפולחן", הוסיף. "כפי שאמרתי גם למנהיגים ממדינות האזור, אנו שומרים גם על הסטטוס קוו בהר הבית – ולא נאפשר לטרוריסטים או פרובוקטורים לפגוע במקומות הקדושים".

גנץ התייחס לתקיפה ברצועה: "אתמול תקף צה"ל בעזה בעקבות ירי לשטח ישראל, שלו אחראים ראשי החמאס. צה"ל מוכן עם מגוון רחב של אמצעים ומטרות – כדי להבטיח שהשקט והיציבות ימשכו. אם יימשכו ההסתה והירי – ארגוני הטרור יפגעו קשות, וכך גם תושבי עזה, שנהנים כרגע ממהלכים שעשינו לפיתוח הכלכלה ומעבודה בישראל. אלו מהלכים שנרחיב אם תימשך היציבות או שיחזרו לאחור, אם ראשי החמאס יחליטו לפגוע בה".
במקביל, הפלגים הפלסטיניים ברצועה קיימו הערב ישיבה בלשכתו של מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר. בתום הפגישה על העלאת הכוננות ביומיים הקרובים עד לתום חג הפסח. בנוסף שיגרו הפלגים אזהרה מפני קיומה של צעדת הדגלים בירושלים והבהירו כי נמצאת על ההדק.
2 צפייה בגלריה
התקיפה ברצועה, בתגובה לירי הרקטה לעוטף עזה
התקיפה ברצועה, בתגובה לירי הרקטה לעוטף עזה
התקיפה ברצועה, בתגובה לירי הרקטה לעוטף עזה
(צילום: רויטרס)
חיל האוויר תקף הלילה יעדי טרור של חמאס ברצועת עזה בתגובה לירי הרקטה לעבר עוטף עזה, שיורטה על ידי מערכת כיפת ברזל. זו הייתה התקיפה הראשונה של צה"ל ברצועה זה שלושה חודשים וחצי.
הזרוע הצבאית של חמאס הודיעה כי במהלך התקיפה שיגרה טיל נ"מ לעבר המטוסים הישראליים, ובצה"ל אישרו כי אכן אירע ירי שכזה. גורם בזרועות הצבאיות טען בפני רשת אל מיאדין כי טיל הנ"מ ששוגר היה לראשונה מסוג סטרלה, טיל כתף מונחה נגד מטוסים מתוצרת סובייטית במקור. בתקיפות רבות בעבר פעילי חמאס ניסו לירות טילי כתף למסוקים ומטוסים, ללא הצלחה.
"כל הכבוד לאנשי ההתנגדות שהתעמתו עם מטוסי הקרב של האויב באמצעות מערכת ההגנה האווירית שלנו", אמר דובר חמאס חאזם קאסם בהצהרה זמן קצר לאחר התקיפה. הוא טען כי צה"ל תקף "מוצבים ריקים". עדי ראייה וגורמי ביטחון ברצועה אמרו לסוכנות הידיעות AFP כי לא התקבלו דיווחים על נפגעים בתקיפה.
הרקטה ששוגרה אמש מכיוון חאן יונס שברצועת עזה לעבר המועצה האזורית אשכול יורטה כאמור על ידי לוחמי כיפת ברזל. האזעקה נשמעה בשעה 20:22 בקיבוצים כיסופים ועין השלושה ותושבים באזור דיווחו על שמיעת קולות נפץ. גורמים פלסטיניים מסרו ל-ynet כי ההערכה היא שהג'יהאד האיסלאמי הוא זה שעומד מאחורי הירי. לא דווח על נפגעים או נזק.
2 צפייה בגלריה
התקיפה ברצועה, בתגובה לירי הרקטה לעוטף עזה
התקיפה ברצועה, בתגובה לירי הרקטה לעוטף עזה
התקיפה ברצועה, בתגובה לירי הרקטה לעוטף עזה
(צילום: רויטרס)
בתוך כל נמשך הלחץ הדיפלומטי על ישראל בעקבות העימותים האלימים בהר הבית. שגריר ישראל באיחוד האמירויות, אמיר חייק, זומן היום (שלישי) לשיחת נזיפה שבמהלכה הועברה לו מחאה חריפה בעקבות האירועים במסגד אל-אקצא בהר הבית בירושלים, לרבות מה שהוגדר "התקפות על אזרחים ופלישות למקומות קדושים שגרמו לפציעת כמה אזרחים".
רם בינת איברהים אל האשמי, השרה האמירותית לשיתוף פעולה בינלאומי, הדגישה באוזני השגריר את הצורך להפסיק לאלתר מנהגים אלה, לספק הגנה מלאה למתפללים ולכבד את זכותם של הפלסטינים לקיים את הטקסים הדתיים שלהם ולהפסיק כל נוהג המפר את קדושת מסגד אל-אקצא, תוך הבעת דאגה מההסלמה והמתח שמאיים על היציבות והביטחון באזור.
השרה הדגישה את הצורך לכבד את תפקידה של הממלכה ההאשמית בטיפול במקומות הקדושים וההקדשים בהתאם לחוק הבינלאומי ולמצב ההיסטורי הקיים, ולא לפגוע בסמכות הווקף. כמו כן הדגישה השרה את הצורך ביצירת סביבה הולמת שתאפשר חזרה למשא ומתן רציני שיוביל להשגת שלום צודק וכולל, והקמת מדינה פלסטינית עצמאית בגבולות 1967 עם מזרח ירושלים כבירתה בהתאם לחוק הבינלאומי, החלטות ויוזמת השלום הערבית.