ערן מועלם (41), מנהל מערכות מידע בעיריית מגדל העמק, הצליח לפני כמה ימים להתנסות במקצוע נוסף לאחר שיילד את אשתו מירי (41), מיילדת ותיקה ומנוסה מבית החולים העמק בעפולה. יחד, באמצע הכביש ובדרך לבית החולים, קיבלו השניים לעולם את בתם התינוקת איילה.
"אשתי הייתה בשבוע ה-40 להריונה, התחילו לה הצירים והיא הזעיקה אותי הביתה", סיפר מועלם ל-ynet. "הייתי שקוע בפרויקט בעבודה, אך מיד עזבתי את הכול וטסתי לשם. מירי אמרה לי שיש לה מעט צירים, וביקשה ממני לקחת אותה לבית החולים העמק בעפולה".
1 צפייה בגלריה
ערן ואישתו מירי לאחר הלידה
ערן ואישתו מירי לאחר הלידה
ערן ואשתו מירי לאחר הלידה
(באדיבות המשפחה)
מועלם שחזר כי "זה לא נראה מלחיץ במיוחד, לא דרמטי. הקפצתי את הילדים להורים שלנו, וישר לקחנו את התיק לבית החולים. מירי העריכה שיש לה עוד כמה שעות, ולכן היא לא שידרה לחץ".
השניים נכנסו לרכבם, אך אז הצירים התחילו להתגבר. "ביציאה ממגדל העמק היה ציר מאוד חזק, שנתן אינדיקציה שמשהו עומד להגיע מיד. אחר כך הגיע עוד ציר, ומירי, שמבינה בזה הכי טוב מכולם, נתנה לי הוראה לעצור. עצרתי את הרכב בתחנת אוטובוס, ניגשתי למירי שישבה מאחור וכבר ראיתי את הראש של התינוקת חצי בחוץ. זו הייתה תמונה ממש מטורפת והזויה. התעשתי מיד והתחלתי לקבל את הלידה. לא איבדתי את הראש לשנייה, הייתי ממוקד מטרה ואמרתי לעצמי שבעזרת השם אתגבר על מחסום החרדה והפחד".

"הספקתי להזהיר אותו שבציר הבא התינוקת יוצאת"

מועלם סיפר כי על אף שנולדו לו ארבעה ילדים לפני איילה, זו הייתה הלידה המרגשת מכולם. "לא האמנתי שזה יקרה לי. מדי פעם שמעתי בתקשורת שזה קורה לכל מיני אנשים, והפעם זה קרה לי". כל תהליך הלידה לקח כמה דקות, ולאחר שהתינוקת יצאה לגמרי, בדק שהיא בוכה, הרים אותה על ידיו והניח אותה על אשתו. "רק אז נרגעתי והתקשרתי למד"א", סיפר.
מועלם סיפר כי "נתתי להם את כל הפרטים והם הגיעו תוך כמה דקות. הם אמרו לי לחתוך את חבל הטבור והעבירו את מירי ואיילה לבית החולים. אני יכול להגיד לכל בעל שאין חוויה יותר מרגשת בעולם מאשר לקבל לידה של הילד שלך. תודה לקדוש ברוך הוא שהכול עבר על הצד הטוב ביותר".
מירי סיכמה גם היא בחיוך כי "במבחן התוצאה ערן יצא סופר מקצוען: הפגין קור רוח, מקצועיות ונחישות. למזלי, שלושה ימים לפני הלידה הכנתי אותו לתרחיש שבו הלידה תוקדם והוא יצטרך לקבל אותה". לדבריה, "הוא היה איתי בארבע הלידות הקודמות וצבר ניסיון, ואני מאמינה שהוא גם קלט הרבה מסיפורים שלי על העבודה. תוך כדי שחצי מהראש של איילה היה בחוץ, הוא חייג למד"א ודיווח להם".
היא הוסיפה כי "עוד הספקתי להזהיר אותו שבציר הבא התינוקת יוצאת, הוא התכופף מיד – ותוך עשר שניות היא יצאה. למזלנו היא בכתה מיד ונשמנו לרווחה. החברות שלי בבית החולים, מיילדות גם כן, היו בהלם כשסיפרתי להן מה קרה. הן אמרו שחסכתי להן חדר לידה".