2 צפייה בגלריה
עגורים בעמק החולה
עגורים בעמק החולה
עגורים חולים בעמק החולה
(צילום: דוד ראב"ד)
כ-20 ילדים מחצור הגלילית שביקרו באגמון החולה מקבלים טיפול מניעתי לאחר שככל הנראה נגעו בעגור חולה בשפעת העופות. באתר נפגעו מהמחלה מאות בעלי כנף, והמחלה התפשטה גם ללולים בצפון. הסיור של הילדים התקיים ביום ראשון, זמן קצר לאחר שהמחלה התגלתה, אולם לפני שהוחלט על סגירת האגמון למבקרים.
במשרד הבריאות אמרו כי בשלב זה "אין עדכון על חולים בשפעת עופות. פוטנציאל ההדבקה באדם נמוך מאוד". מהמשרד נמסר עוד: "בביקור שערכו תלמידים מבית ספר מחצור הגלילית באגמון החולה דווח על מגע עם עופות חשודים כחולים בשפעת עופות. לאחר תחקיר פרטני שערך משרד הבריאות, הוחלט על מתן טיפול מונע על אף שהסיכון להעברת שפעת זו לאדם נמוך. התלמידים נמצאים במעקב לשכת הבריאות צפת, עד כה לא דווח על כל סימני מחלה זו".
2 צפייה בגלריה
"העגורים לא מתרוממים מהמים"
"העגורים לא מתרוממים מהמים"
(צילום: דוד ראב"ד)
מאגמון החולה נמסר: "החל מהרגע שנודע כי שפעת העופות פגעה בחלק מהעגורים בעמק החולה. הוחלט על ידי הנהלת האגמון נקיטת משנה זהירות ולהורות לציבור המבקרים באגמון שלא להתקרב ולגעת בציפורים, הן בעל פה והן בשלטים גדולים שהוצבו באזור הכניסה לפארק ובסמוך לקופות.
"האזהרה נמסרה בנוסף גם למורים שליוו את התלמידים באותו סיור. למרות ההנחיה הברורה, זיהה הפקח של האגמון, תלמידים שהפרו את ההנחיות והתקרבו לעגור, ברגע שזוהתה הפרת ההנחיה הפקח הנחה אותם באופן מידיי להתרחק. המקרה דווח לכלל גורמי המקצוע במשרד הבריאות וגורמי ההנהלה בבית הספר להמשך טיפול".
באגמון הוסיפו כי אין הוראה של משרד הבריאות ו/או משרד החקלאות למנוע כניסת קהל לאגמון החולה: "ההוראה היא רק להזהיר את הקהל לא לגעת ולא להתקרב". באגמון אומרים עוד שלא ברור אם הילדים נגעו בעגור או רק התקרבו אליו, וכי הפקח ראו אותם מתגודדים סביבו.