משפטו של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו: ראש מחלקת החדשות של וואלה לשעבר, מיכל קליין, עלתה הבוקר (יום ג') להעיד זה היום השני בדיונים בתיק 4000, שבו נאשם נתניהו בשוחד על-רקע יחסיו מול בעלי האתר דאז שאול אלוביץ' ואשתו איריס. לפי כתב האישום, לקבוצת בזק שבבעלות בני הזוג ניתנו לכאורה הטבות רגולטוריות בתמורה להיענות חריגה לדרישות נתניהו באתר.
אחרי שאתמול תושאלה בידי סגן מנהלת מחלקת ניירות ערך בפרקליטות מיסוי וכלכלה, נמשכה היום החקירה הנגדית בידי סנגורו של נתניהו, עו"ד בעז בן-צור. קליין סיפרה בעדותה כי הפעם הראשונה שבה זכרה התערבות פוליטית בתוכן הייתה כשהתבקשה להסיר כתבה על דו"ח העוני ב-2013. בן-צור מצדו הציג בבית המשפט ציוצים ששיתפה קליין בטוויטר לאורך השנים, שבהם נראית לכאורה נטייה פוליטית נגד נתניהו, כהמשך לקו של הסנגורים לפיו אתר וואלה היה נגד נתניהו באופן שיטתי - ולא פעל עבורו.
3 צפייה בגלריה
מיכל קליין
מיכל קליין
מיכל קליין. הציוצים שלה? "השם לא בלתי-נפוץ"
(צילום: אלכס קולומויסקי)

בן-צור שאל את קליין על רצונו של אילן ישועה "ללכת על הראש של כחלון", לכאורה לבקשת דוברו של נתניהו או של אלוביץ', ותהה בפניה מה זה אומר. "אילן ביקש טור ביקורתי על מחיר למשתכן. הגיעה בקשה מאילן. תביאו טור ביקורתי נגד הדבר הזה. אני מבינה (שהוא) מנחה אותנו ללכת על הראש של כחלון. זכורה לי שיחה שלי עם אילן שאמרתי לו שלא צריך לפרסם את הטור הזה. באמת הטור הזה הונח אצל אילן כמה ימים לפני שהוא הנחית עליי לפרסם אותו. עשיתי הרבה דברים שלא רציתי לעשות בשנים הללו".
סנגורו של נתניהו גם שאל את קליין לגבי סיקור פרשת הצוללות באתר, והיא ציינה: "כל מה שרצינו לכתוב על הפרשה היה צריך לעבור דרך אילן (ישועה - ג"כ)".
בהמשך, בן-צור הציג לקליין ציוצים שלה בטוויטר משנת 2019 וביקש ממנה לאשר שלא צייצה מחדש את נתניהו או ציוצים שתומכים בו. קליין השיבה: "אני נמנעת מלהתבטא באופן פוליטי בטוויטר". בן צור הציג כי קליין צייצה מחדש ציוץ הקשור לאזעקת צבע אדום בזמן שנתניהו נאם באשקלון. בציוץ נכתב: "תתפנה אתה, תתפנה בשקט, תושבי הדרום צריכים לזעוק". קליין אמרה: "אני לא זוכרת שצייצתי את זה מחדש. אני אומרת את האמת. אני לא זוכרת שצייצתי מחדש את הציוץ הזה".
3 צפייה בגלריה
אילן ישועה בבית המשפט המחוזי ירושלים
אילן ישועה בבית המשפט המחוזי ירושלים
אילן ישועה. "חשבנו שזו שערורייה שכתבה יורדת במערכת בחירות"
(צילום: עמית שאבי)
בן-צור הציג עוד ציוץ מחדש של ציוץ של אבי ניסנקורן שכתב: "ביבי, מה נתפסת לוונצואלה? קל לקבל שם חסינות?". קליין הסבירה: "אני עבדתי בכחול לבן. פרגנתי לו". בן-צור הציג עוד ציוצים מחדש, הפעם בעניין אהוד ברק. קליין טענה לפתע שייתכן שלא מדובר בחשבון שלה - ואמרה כי "מיכל קליין זה לא שם בלתי-נפוץ".
בהמשך, סנגורו של נתניהו הזכיר בפני קליין נסיעה שלה למקסיקו עם נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס. את הנסיעה מימן בית הנשיא, ונשיאת מועצת העיתונות דאז, דליה דורנר, מתחה ביקורת על כך.
3 צפייה בגלריה
עו"ד בעז בן צור
עו"ד בעז בן צור
עו"ד בעז-בן צור. "המזמינים רוצים עיתונות טובה?"
(צילום: יואב דודקוביץ)
בן-צור: "דצמבר 2013, את טסה למקסיקו עם הנשיא פרס. עלתה כתבה בוואלה אחרי הנסיעה, שבה הכותרת הייתה 'מקדמים פתרון שתי מדינות'. את שילמת על הנסיעה?"
קליין: "הוזמנו. לא חושבת שהמערכת שילמה".
בן-צור: "לא יודעת אם בית הנשיא מימן. המערכת לא מימנה".
בן-צור הציג כתבה נוספת שבה דליה דורנר, נשיאת מועצת העיתונות, אמרה שנסיעה כזו מנוגדת לחלוטין לכללי האתיקה. "אם מי שמימן את העיתונאי היא לא המערכת – הוא לא יכול מטבע הדברים להיות חופשי לכתוב גם דברי ביקורת", כתבה בין היתר.
בן-צור: "תאשרי לי שהמזמינים רוצים לקבל עיתונות טובה?"
קליין: "אני מניחה שכל דובר או כל מזמין רוצה לקבל עיתונות טובה".
בן-צור: "יש תלות בזהות הפוליטיקאי?"
קליין: "אני חושבת שנשיא מסוקר בצורה יותר ממלכתית. אני חושבת שזה אירוע היפותטי. זה היה אחד הביקורים האחרונים שלו. אני לא יודעת מה היה קורה אם זה היה נתניהו או ליברמן".
סנגורו של נתניהו הטיח בפני קליין גם את מה שאמרה בעדותה לגבי ההתערבות של אילן ישועה לגבי כתבה הקשורה בדו"ח העוני.
בן-צור: "אילן ישועה נתן לכם הסבר ואמר כי צריך להוריד את הדוח כי הליכוד משקיע כספים?"
קליין: "זה המסר שקיבלנו. אני זוכרת מה נאמר במערכת. שהליכוד משקיע הרבה כסף במודעות. אילן היה מעורב. אילן היה נענה לבקשות של גורמים מסחריים. תפקיד של ראש מערכת החדשות מופרד מעניינים מסחריים. חשבתי שאילן קצת מתקפל בעניינים האלה. חשבנו שזה שערורייתי שידיעה יורדת בזמן בחירות".