סוכל פיגוע בבית כנסת יהודי בניו יורק. כך מעריכים גורמי האכיפה האמריקניים, לאחר שעצרו שני צעירים בחשד למעורבות באיומים ברשת בתקיפת בית כנסת. החוקרים אמרו ל-CNN כי ההערכה בקרב גורמי האכיפה היא שסוכלה מתקפה מיידית.
3 צפייה בגלריה
אירוע דקירה בבית כנסת ליד ניו יורק
אירוע דקירה בבית כנסת ליד ניו יורק
בית כנסת בניו יורק, שבו אירע לפני 3 שנים אירוע דקירה
(צילום: רויטרס)
מפקדת משטרת ניו יורק קיצ'נט סיוול הודיעה על המעצרים בהודעה שפרסמה אמש (שבת). לדבריה, צוות החקירה המשותף ל-FBI ולמשטרת ניו יורק חשף ביום שישי "איום מתהווה על הקהילה היהודית". היא אמרה כי הרשויות "פעלו במהירות לאיסוף המידע, זיהוי האחראים ונטרול היכולת שלהם לפגוע".
כריסטופר בראון (21) נעצר בחשד לאיום במעשה טרור, וכן בהחזקת נשק - סעיף החשד גם נגד העצור השני, מתיו מהרר (22). סיוול אמרה שהשניים נעצרו בעת כניסתם לתחנת פן במנהטן ולדבריה, בין היתר הוחרמו מהם "רובה ציד גדול, אקדח לא חוקי ומחסנית".
3 צפייה בגלריה
כוחות בתחנת פן
כוחות בתחנת פן
כוחות בתחנת פן
(צילום: AFP)
גורמי אכיפה אמרו ל-CNN כי האיומים החלו להופיע בטוויטר לפני שבוע, וביום שישי זוהה מקורם - מחשב במרפאה וטרינרית, שם עבד אחד החשודים. אחד האיומים נגע למתקפה בבית כנסת, ובו נכתב: "אשאל את הכומר אם עליי להפוך לבעל או לירות בבית כנסת ולמות". בהודעה אחרת נכתב על "מהלכים גדולים שיקרו ביום שישי".
אחרי שהאיומים הובאו בפניהם, סוכני ה-FBI והחוקרים במשטרת ניו יורק החלו במה שגורם תיאר כ"מאמצים קדחתניים" לזיהוי ואיתור החשודים. כחלק מאותו מאמץ, לאלפי שוטרים בניו יורק נשלחה הודעה בטלפון הכוללת את תמונת אחד החשודים.
3 צפייה בגלריה
חוקרי ה-FBI. "מאמץ קדחתני"
חוקרי ה-FBI. "מאמץ קדחתני"
חוקרי ה-FBI. "מאמץ קדחתני"
(צילום: רויטרס)
החוקרים הצליחו לאתר כתובת במנהטן של חבר של אחד החשודים, אבל בעת שהגיעו לשם הבינו שהשניים היו במקום, הותירו שם תיק והם בדרכם לתחנת פן. התיק הכיל את כלי הנשק, לצד ציין לייזר. בתחנת פן אותרו השניים ונעצרו.
כאמור, בקרב החוקרים ההערכה היא שוסכלה מתקפה מיידית. אותה הערכה קשורה לעובדה שאחד החשודים פרסם כמה פוסטים מאיימים, קנה נשק וברשותו היו גם סכין גדול, מסכת סקי שחורה וסרט זרוע עם סממנים נאציים.
המקרה אירע שבוע בלבד לאחר שתושב ניו ג'רזי נעצר בחשד שאיים לפגוע בבית כנסת וביהודים. במדינת ניו יורק מספר התקריות האנטישמיות הגדול בארצות הברית. רק בשנה שעברה דווחו במדינה זו 416 תקריות כאלה, כולל 51 מתקפות.