מאות מיליוני נוצרים ברחבי העולם יחגגו היום (שישי) את חג המולד, ובישראל מוקד החגיגות נמצא כמדי שנה בנצרת. כיאה לאחד המקומות החשובים ביותר במסורת הנוצרית, אווירת החג ניכרת בכל רחבי העיר - בעצי האשוח המקושטים, בתאורה הצבעונית ובדוכנים שמציעים כובעים ושוקלדים בצורת סנטה קלאוס לצד קישוטים ומתנות.
אלפי ישראלים ניצלו את סוף השבוע כדי לצפות בתהלוכה המסורתית שמתחילה ב-14:30, והתיירים התהלכו לאורך רחוב המוסכים, המשיכו לכנסיית הבשורה וקינחו בטיול רגלי בשוק העתיק של נצרת, המלא בדוכנים קטנים, חנויות מזכרות ובובות סנטה מתעופפות.

8 צפייה בגלריה
חגיגות חג המולד בנצרת
חגיגות חג המולד בנצרת
מצטלמים עם הקישוטים החגיגיים
(צילום:AFP)
אירועי החג יגיעו לשיאם היום בהתהלוכה המסורתית שתצא לדרך ב-14:30, ולקראתה נסגר מרכז העיר לתנועה. ניצב משנה רן אופיר, מפקד משטרת נצרת, אמר ל-ynet כי מאות שוטרים נפרסו ברחבי העיר כדי לאבטח את התהלוכה, ובמשטרה נערכים לעשרות אלפי אנשים שיגיעו לנצרת בשעות הקרובות. "אנשים מגיעים מכל הארץ על מנת לחגוג לחוות ולהרגיש את החוויה המקומית, וכפי הנראה כרגע אין חשש שמזג האוויר ישבש את אירוע", אמר אופיר שציין כי גם בתי המלון בעיר מלאים.
עוד ציינו כי לטובת המבקרים הועמדו שלושה חניונים שמהם יצאו שאטלים לאזור התהלוכה, בהם ️חניון הר הקפיצה, ️מכללת עמק יזרעאל ו️אצטדיון עילוט. במשטרה ציינו כי צפויים עומסי תנועה כבדים באזור עד השעה 22:00.
8 צפייה בגלריה
חגיגות חג המולד בנצרת
חגיגות חג המולד בנצרת
על רקע עץ האשוח הענק
(צילום:AFP)
8 צפייה בגלריה
חגיגות חג המולד בנצרת
חגיגות חג המולד בנצרת
הסוחרים המתינו לתיירים
(צילום:AFP)
עו"ד מארון אבו נאסר, בן לאחת המשפחות הוותיקות בעיר סיפר "העיר חיה רק בזכות תיירות הפנים, ואנו שמחים לארח את כל הישראלים שרוצים לחוות את החג כי אותנטי שיש. השוק שלנו יותר טוב מכל שוק באירופה, האוכל, הריחות והטעמים מנצחים כל מטבח בעולם. כל בתי המלון מלאים בישראלים ואני מקבל כל הזמן שיחות מחברים מהמרכז שמבקשים חדר פנוי ולצערי אין אפילו מיטה באכסניה, העיר מתמלאת לגמרי לקראת התהלוכה".
דורון לבב, שהגיע כמדי שנה מנהריה כדי לבקר בחגיגות חג המולד, אמר כי "באתי לחגוג עם אחינו הנוצרים, ואנחנו מאחלים חג שמח, שיתוף פעולה וערבות הדדית. שנהיה כולנו ביחד הרגעים השמחים וגם הפחות שמחים". גם טופז רזנר שנסעה מרמת השרון כדי לחוות את אווירת החג אמרה כי התחושה בנצרת היא כמו באירופה. "עכשיו כשיש שוק אנחנו ממש נהנית, גם מזג האוויר מתאים וקבלת הפנים מדהימה".
לבנת קיזנר הגיעה עם חבריה מאבן יהודה וגם את הלילה העבירה הקבוצה בנצרת. "האמת היא שזה ממש מרגיש כמו אירופה, בצלילים, בטעמים וגם בחוויה. בהחלט אפשר ליהנות גם בישראל במקומות כאלה ולא לטוס", אמרה. גם הגשם בבוקר לא הרתיע את לבנת וחבירה: "קור אף פעם לא מתריע, אנחנו לא עשויים מסוכר", אמרה.
8 צפייה בגלריה
חגיגות חג המולד בנצרת
חגיגות חג המולד בנצרת
דגם של מערת המולד בנצרת
(צילום:AFP)
8 צפייה בגלריה
חגיגות חג המולד בנצרת
חגיגות חג המולד בנצרת
העיר מקושטת לכבוד החג
(צילום:AFP)
סוניה חורי, מדריכת תיירים מקומית שהתרגלה לארח מדי שנה תיירים מחו"ל, סיפרה כי בעיר נעצבו מאיסור הכניסה לתיירים בשל החשש מזן האומיקרון. "החודש יש את חג המולד, ומה יהיה איתנו בחודש הבא? אני לא יודעת, מקווה שיהיה בסדר".
גם בית החולים האנגלי בנצרת הצטרף לחגיגות, ובנוסף לעץ אשוח גדול שהוצב בכניסה לבניין, במחלקת היולדות הלבישו את התינוקות שנולדו בימים האחרונים בתחפושות של סנטה קלאוס.
8 צפייה בגלריה
מלבישים את התינוקית בבגדי כריסמס בבית החולים האנגלי בנצרת
מלבישים את התינוקית בבגדי כריסמס בבית החולים האנגלי בנצרת
התינוקות של בית החולים האנגלי בנצרת מחופשים לכבוד החג
(צילום: בית חולים נצרת – האנגלי)
"נראה שהאווירה היא ממש של חג, זה מזכיר את החגים שלנו היהודים", אמר שאול סמוכה שהגיע לתהלוכה החגיגית בפעם הראשונה. "למרות שאירופה נראית רחוקה שנות אור מאיתנו, זה מרגיש כמו אירופה. אנחנו מגלים הרבה מאוד דברים חדשים בארץ הנפלאה שלנו".
גם לוסי ודרויה הקנייתיות שמתגוררות בתל אביב, הגיעו במיוחד לעיר הגלילית. "השורשים שלנו באפריקה, באנו לכאן כדי להרגיש את חג המולד וכי זה המקום שבו ישו נולד", אמרה לוסי. "אנחנו מרגישות כאן בבית, שייכות ונהנות מכל רגע. מאחלות לכולן חג שמח".
האני מזוואעי, שעמד בפתח החנות שלו אמר כי הוא לא מאמין שהתיירים מחו"ל יגיעו בשנתיים הקרובות, אך התנחם בהמוני הישראלים שפקדו את העיר. "התיירות הישראלית טובה יותר. הם באים לקנות, לאכול ולהכיר את העיר. זה טוב לנו", אמר מזוואעי. מנגד, סוחר אחר שעובד בשוק ההיסטורי, סיפר כי המצב הרבה יותר קשה ממה שנראה. "אין תיירים ואין לנו פרנסה. הישראלים מגיעים רק בימי שישי ושבת, ובשאר השבוע הכול ריק".