תאמרו: אז מה אם ג׳ון אוליבר, בנובמבר 2023, בקטע המרכזי של תוכניתו שזכתה ביותר פרסי אמי מכל תוכנית אקטואליה-קומדיה אחרת (לא פחות מ-14), למשך 32 דקות, האשים את ארגון החמאס ואת בנימין נתניהו בשואה האנושית שמתחוללת באזור מאז ה-7 באוקטובר? אוליבר הוא הרי חכמולוג שמאלן עם מבטא בריטי ומשקפי עופר כסיף. 8.4 המיליון שצפו בקטע האמור מאז הם פעילי אונר״א.
תאמרו גם: 'ביג דיל' שג׳ון סטיוארט, אביו הרוחני של ג׳ון אוליבר, בתוכניתו השלישית בלבד מאז חזרתו להנחיית הדיילי שואו, חזרה שנחגגת כקאמבק מסחרר, השווה גם הוא בין נתניהו (להבדיל מישראל) לבין החמאס. 10.9 מיליון העוקבים של ה״דיילי שואו״ הם הרי אנטישמים שעל כן אין זה משנה כלל שסטיוארט, היהודי, גיבורם של וטרנים אמריקנים מהשמאל ומהימין בזכות המאבק הציבורי שניהל בשנים האחרונות בשם הפיצויים הרפואיים שהם זכאים להם, בשבועות האחרונים חותך לנתחי סלט פירות זעירים גם את האתרוג המרקיב של המפלגה הדמוקרטית ג׳ו ביידן. גם סטיוארט שממוקם בגלגולו הזה מרכזה מאוליבר, שילב בין קטעי נאומו של נתניהו את הצהרותיו של מקבילו, כך בעיניו: דובר החמאס ראזי חמד.
אבל רגע אחד: בריאן קלמידי הוא אחד ממנחי תוכנית הבוקר של ״פוקס ניוז״, שאפשר בנקל להמשילה למעין ״חמישי עם ברדוגו״, לו ברדוגו היה משודר מדי בוקר ומשובט לשני גברים ואישה. נתניהו התארח אצל קלמידי לפני כשבוע רק כדי לנסות, במשך 10:48 דקות, להבין מתי יגיע הרגע שבו המראיין המפוקס יתמוגג מהאנגלית שבפיו. אבל טון דיבורו של קלמידי נותר קר וחסר סבלנות. בדקות האחרונות של הריאיון הוא אמר שוב ושוב ״רייט״, הדרך האמריקנית לומר למרואיין ״שאט דה פאק אפ״.
נתניהו, אמור ביי-ביי לצעידות רגליות מלבבות בסנטרל פארק, לתשואות עוברים ושבים, ולנאומים מפמפמי אגו באו״ם
האמת היא זו: עבור נתניהו, משהו הרקיב בממלכת המייפל. טראמפ, כרגע המיועד לנשיאות החל מנובמבר 2024, תוקף פומבית את נתניהו כפחדן ושקרן. ״שיזדיין״, אמר כזכור טראמפ לברק רביד (fuck him). ביידן, שביבי חיבק כשירד מהמטוס באוקטובר 2024 כאילו הוא עובד סוציאלי, אמר לאחרונה על נתניהו הוא ״בן אדם מזדיין ורע״ (bad fucking guy), לפי טור ב״פוליטיקו״. לאחרונה התהדר נתניהו, בווידאו קצר שפרסם ושתויג על ידי לשכתו בתור ״תשובה לנשיא ביידן״, בכך ש 82% מהאמריקנים מעדיפים את ישראל על פני חמאס. לא על פני הפלסטינים או על פני הרשות הפלסטינית – אלא על פני הישות הרצחנית וחוטפת האמריקנים הקרויה חמאס. זה נחגג על ידי ראש ממשלת ישראל כהישג. הנה נתון יותר רלוונטי: בסקר גאלופ מינואר 2024, 47% מהאמריקנים אמרו שדעתם על נתניהו באופן אישי שלילית, לעומת 33% שהשיבו שדעתם עליו חיובית. ב-2019, הפעם האחרונה שסקר מקיף כזה נערך, 40% מהאמריקנים אמרו שדעתם על נתניהו חיובית. 27% אמרו ההפך.
עבור נתניהו, ״אמריקה״ תמיד הייתה פחית התרד שיכולה לנפח את דימויו העצמי ברגעי שפל. נתניהו איננו וולדמורט, אבל אמריקה הייתה ההורקרוקס שלו – כלי קיבול לחלק מנשמתו וחלק ממקור כוחו.
בעז גאוןבעז גאוןאסנת בן דב
ההורקרוקס הזה מושמד כעת. אמריקה רואה בנתניהו מנהיג נלעג, בלי מושג או תוכנית, שאת דבריו צריך לחתוך ב״רייט, רייט״, שאפשר להנחית על ראשו חבילות סיוע ולהזמין את יריבו העיקרי לבית הלבן. נתניהו, אמור ביי-ביי לצעידות רגליות מלבבות בסנטרל פארק, לתשואות עוברים ושבים, ולנאומים מפמפמי אגו באו״ם. בישראל תיזכר לנצח ככישלון. באמריקה תיזכר לנצח בתור משהו גרוע הרבה יותר בעיני אמריקה, שאין לו תקנה: לוזר.
בעז גאון הוא סופר, מחזאי והייטקיסט
פורסם לראשונה: 07:29, 05.03.24