5 צפייה בגלריה
עבד אל-פתאח דוחא
עבד אל-פתאח דוחא
בכיר חמאס עבד אל-פתאח דוכאן. חוסל היום בתקיפות צה"ל
הפלסטינים דייוחו כי עבד אל-פתאח דוכאן, אחד ממייסדי ארגון החמאס ברצועת עזה, חוסל היום (רביעי) בתקיפות צה"ל במחנה נוסייראת במרכז הרצועה. אל-פתאח דוכאן, המכונה "אבו אוסאמה", היה חבר קרוב של אחמד יאסין - מייסד חמאס שחוסל על ידי ישראל ב-2004.
יחד עם אל-פתאח דוכאן, חוסלו גם שניים מבניו - פעילי חמאס גם כן. במחנה נוסייראת, שהופגז בשעות הבוקר המוקדמות, מתגוררים הרבה אנשי חמאס ומוצבים בו גם הרבה אתרים של ארגון הטרור.
אבו אוסאמה היה חבר המועצה המחוקקת הפלסטינית, וב-1992 גורש ללבנון לכשנתיים, יחד עם עוד 415 פעילי חמאס והג'יהאד האיסלאמי. ממשלת רבין, שגם ביצעה את הגירוש, החליטה לבסוף לאפשר לפעילים לחזור לבתיהם. בזמנו נטען שלחץ כבד שהפעיל ממשל קלינטון על ישראל, כולל איום מפורש להצביע בעד הטלת סנקציות נגד ישראל במועצת הביטחון, דחף להחלטה הזו.
5 צפייה בגלריה
הריסות בעזה
הריסות בעזה
הריסות בעזה
(צילום: MOHAMMED ABED / AFP)
5 צפייה בגלריה
עזה
עזה
(צילום: MOHAMMED ABED / AFP)
תקיפות צה"ל ברצועת עזה נמשכות כל העת, ומשרד הבריאות ברצועה מסר כי מספר ההרוגים הפלסטינים עומד על 1,055. בנוסף, מסר המשרד כי 5,185 בני אדם נפצעו בעזה מאז תחילת המלחמה.
מאז ליל אמש חיל האוויר ביצע מאות תקיפות ביעדים רבים בעזה, בהם סמלי שלטון, מטות ממשלה וחברות ממשלתיות באזורים שונים ברצועה. כמו כן הופצצו עשרות בתים, מפקדות ממשלה וביטחון, שכונות ומתחמי מגורים גדולים. בין היתר, הותקפו יותר מ-200 מטרות בשכונת אל פורקן ברצועה, שלדברי צה"ל "משמשת כקן טרור עבור חמאס וממנה יוצאות לפועל פעילויות רבות נגד ישראל".
5 צפייה בגלריה
ג'וואד אבו שמאלה וזכריה אבו מעמר
ג'וואד אבו שמאלה וזכריה אבו מעמר
ג'וואד אבו שמאלה וזכריה אבו מעמר. בכירי חמאס הנוספים שחוסלו בתקיפות צה"ל מתחילת המלחמה
בין ההרוגים ברצועה נמצאים גם ג'וואד אבו שמאלה, שר הכלכלה של חמאס, וזכריא אבו מעמר, אחד מבכירי הלשכה המדינית של ארגון הטרור ומקורב למנהיג חמאס ברצועה יחיא סינוואר. השניים חוסלו על ידי כלי טיס של צה"ל.
שמאלה ניהל את הכספים בארגון וייעד אותם למימון הכוונת טרור בפנים הרצועה ומחוצה לה, וגם החזיק בעבר בתפקידים ביטחוניים בארגון הטרור, והוביל כמה פעולות שמטרתן לפגוע בישראלים. אבו מעמר היה ראש משרד היחסים הלאומיים בלשכה המדינית, והיה אחראי על קבלת החלטות ברצועה, תפעול קשרי הפנים ותיאום בין הארגונים ברצועה. בתור חבר בפורום הבכיר בארגון, אבו מעמר היה גם מעורב בקבלת ההחלטות של הארגון ותכנון מתווים ופעולות רבות נגד ביטחון מדינת ישראל.
5 צפייה בגלריה
מוחמד דף
מוחמד דף
מפקד הזרוע הצבאית של חמאס מוחמד דף. הפלסטינים דיווחו כי 3 מבני משפחתו נהרגו הלילה
הפלסטינים דיווחו הלילה כי צה"ל הפציץ גם את בית אביו של ראש הזרוע הצבאית של חמאס מוחמד דף, ושבמתקפה נהרגו אחיו ובני משפחה נוספים. לפי הדיווחים, אחיו של דף, עבד אל-פתאח דיאב, נהרג ביחד עם בנו מדחת ונכדתו חלא בתקיפה שבוצעה בכפר קיזאן א-נג'אר בדרום רצועת עזה. עוד דווח כי במקום לכודים בני משפחה נוספים שנמצאים מתחת להריסות.
דף עצמו שרד במצטבר שבעה ניסיונות חיסול לאורך השנים. הוא חמק כמה פעמים בעבר מניסיונות חיסול של ישראל ונפצע בארבעה כאלה, כולל במבצע "צוק איתן". בחלק מהניסיונות נפצע דף באורח קשה, התאושש, ובשנים האחרונות גם איים באופן חריג כי ישראל תשלם מחיר כבד על האירועים בהר הבית ובשכונת שייח ג'ראח שבמזרח ירושלים.