סלימאן זידאת, תושב נצרת בן 52, פעל במשך שנים כ"בעלים" הלא-רשמי של שוק הפשפשים בחיפה. מכל סוחר שביקש להקים דוכן בשוק הוא גבה פרוטקשן בסך 200 שקלים. כתב אישום שהוגש נגדו היום (שני) מייחס לזידאת סחיטה באיומים של בעלי דוכנים. לפי הערכות המשטרה, שיטת גביית דמי החסות הניבה לנאשם לאורך השנים קרוב למיליון שקלים.
היחידה המרכזית של מחוז חוף החליטה להילחם נגד תופעת הפרוטקשן בחיפה. שוטר סמוי שהתחזה לסוחר הגיע עם מרכולתו לשוק הפשפשים. זידאת ניגש לשוטר הסמוי, וביקש ממנו כסף תמורת הזכות למכור במקום. בשלב זה התנפלו שוטרים על הנאשם ועצרו אותו על חם.
1 צפייה בגלריה
סוכן סמוי של המשטרה נשלח להקים דוכן בשוק הפשפשים בחיפה בכדי לתפוס את סלימאן זידאת
סוכן סמוי של המשטרה נשלח להקים דוכן בשוק הפשפשים בחיפה בכדי לתפוס את סלימאן זידאת
סוכן סמוי של המשטרה נשלח להקים דוכן בשוק הפשפשים בחיפה בכדי לתפוס את סלימאן זידאת
(צילום: דוברות המשטרה)
בעלי דוכנים העידו כי הסוחרים התרגלו בלית ברירה לשלם לזידאת את דמי החסות. הם סיפרו עוד כי כשמישהו מהם סירב לשלם את דמי החסות, הנאשם השמיע כלפיהם איומים קשים. לאחד מבעלי הדוכנים הוא אמר: "אני אשבור לך את הרגליים ואעיף אותך מהשוק". לבעל דוכן אחר אמר: "אני אשרוף לך את העסק".
אחד הסוחרים בשוק סיפר ל-ynet: "הוא נהג ככה שנים לגבות כספים מכולם. אין בעל דוכן שלא חשש ממנו, הוא הטיל אימה על כולם אבל כולם פחדו ושילמו. זה היה ידוע שאם רוצים להקים דוכן חייבים לשלם לו אחרת מי יודע מה יקרה. הוא היה אימת השוק, כולם פחדו ממנו".
במקביל לכתב האישום שהוגש לבית המשפט המחוזי, מבקשת הפרקליטות להאריך את מעצרו עד תום ההליכים. סגן-ניצב יוני חג'ג', ראש מפלג תשאול ביחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז חוף, אמר: "אנחנו מגבירים את הלחץ על מחוללי הפשיעה בכלל ועל עבירות הפוגעות במרקם החיים התקין בפרט.
"עבירות הסחיטה באיומים הן מהעבירות הקשות והחמורות בפרט בשל חששם של הקורבנות לערב את המשטרה ולהגיש תלונה. במקרה הנוכחי, בשל אינדיקציה שהגיעה לידינו הצלחנו להניח את ידינו על הנאשם שבמשך שנים סחט את בעלי הדוכנים בשוק ופגע בפרנסתם".