2 צפייה בגלריה
גלי בהרב-מיארה
גלי בהרב-מיארה
אסרה למנות מפקד לתחנת גלי צה"ל בתקופת הבחירות. גלי בהרב-מיארה
(צילום: יואב דודקביץ)
היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, החליטה כי למרות שוועדת האיתור בחרה את מפקד גלי צה"ל הבא, המינוי הקבוע יצטרך להתבצע רק לאחר הבחירות.
"מצב שבו פועלת תחנת גלי צה"ל ללא מפקד קבוע במשך זמן ארוך אינו ראוי", אמרה הערב (חמישי) בהרב-מיארה בתגובה לעתירה שהוגשה לבג"ץ. היועצת המשפטית לממשלה הודתה כי למרות שמשרד המשפטים ביקש ממשרד הביטחון לקדם את המינוי למפקד התחנה הצבאית עוד לפני הבחירות, "נכון היה להתחיל סמוך לסיום תפקידו של המפקד הקודם של התחנה", כלשונה.
בהרב-מיארה אמרה כי למרות הצורך במינוי מפקד חדש, משעה שהכנסת פוזרה וצפויות להתקיים בחירות בקרוב, לא ניתן לקבל את עמדת משרד הביטחון, והשר אינו רשאי להמשיך בהליכי המינוי של מפקד התחנה.
היועמ"ש ציינה כי שר הביטחון לא הציג בפניה טעמים המצדיקים חריגה מהכללים בתקופת בחירות, ונוסף על כך ממלאת המקום הנוכחית הסכימה להמשיך בתפקידה כממלאת מקום.
2 צפייה בגלריה
אור צלקובניק
אור צלקובניק
הבחירה של הוועדה המקצועית. אור צלקובניק
(צילום: עדי לם)
"מיד עם מינויו של שר ביטחון בממשלה הבאה יהיה עליו להידרש למינוי מפקד תחנה קבוע", מסרה היועצת המשפטית לממשלה. "מפקד גל"צ החדש ימונה אפוא על ידי שר הביטחון בממשלה הבאה".
גנץ העביר ליועצת המשפטית לממשלה חוות דעת שלפיה ניתן למנות מפקד חדש על-ידי ועדת איתור מקצועית, אך בכירים במשרד הביטחון העריכו כבר בחודש שעבר שבהרב-מיארה חוששת מאישור של מינוי נוסף בתקופת בחירות בשל הביקורת הציבורית שעלולה להתעורר למרות שהוועדה היא מקצועית ולא במינויו הישיר של גנץ.
שר הביטחון גנץ מסר בעקבות החלטתה של בהרב-מיארה כי "לצערי, לא אוכל להשלים בעת הזו את הליך מינוי מפקד קבע לגלי צה"ל. בחוות דעת שהעברתי לידי היועצת המשפטית לממשלה, על ידי היועץ המשפטי למערכת הביטחון, הסברתי כי ועדת האיתור שמונתה החלה את פעילותה לפני הבחירות, ואמורה להמליץ על מועמד אחד בלבד ועל כן יש לאפשר זאת.
"אני מכבד את החלטתה של היועמשית כפרשנית המוסמכת לחוק שלא לאפשר זאת, ומבקש להודות לחברי הוועדה בראשות אלוף (במיל') אמיר אבולעפיה על עבודתם המסורה והיסודית. מ"מ מפקד תחנת גלי צה"ל גלית אלטשטיין תמשיך למלא את תפקידה ולהוביל את התחנה במקצועיות".
בעמותת "הצלחה" שעתרה נגד המינוי אמרו בתגובה כי "הצלחה מבקשת להביע אכזבה מהעמדה שגובשה, שככל הידוע עומדת אף בסתירה לעמדת ועדת האיתור ולעמדת הייעוץ המשפטי למערכת הביטחון. למרבה הצער, לא שכללה עמדת היועמשית את מכלול השיקולים הנוגעים למינוי כפי שהוצגו עם על ידי הצלחה.
"במציאות שבה פורסם כבר שמו של המפקד המיועד (שאינו ממלאת המקום) ובשים לב גם לצורך בוודאות ולזכויותיו שלו ולתקופה הרגישה של בחירות שבה נדרשת עצמאות יתר ממפקד גל"צ, שהוא העורך הראשי של השידורים, מתגברים הטעמים להשלמת המינוי בלא דיחוי נוסף. ככל שלדעת היועמ"ש קיימת מניעה ממינוי קבע בעת הזו, הייתה צריכה לשקול מינוי זמני של המועמד שנבחר חלף הארכת כהונת ממלאת המקום הזמנית. הצלחה תמתין להכרעת בית המשפט העליון בעניין, לאחר שהיועצת המשפטית תביא בפניו את עמדתה ביום ראשון הקרוב ותעמוד על השלמת המינוי בהקדם".