"אני לא תופסת את הזמן שעבר בלעדיך": טקס האזכרה וגילוי המצבה של רועי עידן, צלם ynet, ואשתו סמדר, שנרצחו בקיבוץ כפר עזה במתקפת הפתע של מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר, התקיים היום (שישי) בכפר הרי"ף.

3 צפייה בגלריה
רועי עידן ובתו, אביגיל
רועי עידן ובתו, אביגיל
רועי וסמדר עידן
(צילום: שי מכלוף)
סמדר נרצחה בביתם, וילדיהם מיכאל (9) ועמליה (6) התחבאו בארון בממ"ד ושרדו. רועי, שהיה מחוץ לבית, החזיק את בתם אביגיל (3) על הידיים ונרצח אף הוא ביריות. אביגיל נחטפה לרצועת עזה יחד עם שכני המשפחה.
ליזה, אמו של רועי, הקריאה את השיר "עוד יבוא יום", ואמרה לאחר מכן כי "זו ארצנו שגם גובה את קורבנותיה. אזכור אתכם ילדים לעד". לירון, אחותה של סמדר, אמרה: "אני לא תופסת את הזמן שעבר בלעדיך. איך זה יכול להיות שאת לא כאן? העצב תוקף כל הזמן גם במקומות הכי לא צפויים - כשמיכאל צוחק ויש לו את החיוך של רועי. בכל התפילות שלנו שגולי תגיע אלינו, שאנחנו כל כך מחכים לה. בשיר שמתנגן ברדיו. אני מסרבת להאמין שאת נמצאת מתחת לתלולית העפר הזו. אני מסרבת להיפרד ולהאמין שזה לתמיד. תרשי לי להחזיק אותך עוד קצת לפני שאני משחררת".
3 צפייה בגלריה
אזכרתם של רועי עידן ואשתו סמדר ז"ל
אזכרתם של רועי עידן ואשתו סמדר ז"ל
טקס גילוי המצבות, היום
(צילום: גדי קבלו)

3 צפייה בגלריה
אזכרתם של רועי עידן ואשתו סמדר ז"ל
אזכרתם של רועי עידן ואשתו סמדר ז"ל
אביגיל בת ה-3, שנחטפה לרצועה
(צילום: גדי קבלו)
אביחי ברודץ', שבני משפחתו נחטפו לעזה יחד עם אביגיל, אמר כי "הייתי בקיבוץ שבוע שעבר. אני מתגעגע לחבר שלי רועי, שכל בוקר היה בא אליי לקפה. אנחנו מחכים לאביגיל שתחזור אלינו. אני מבקש מכולכם לעשות כל מאמץ, לשכנע את מי שצריך לשכנע. אהבתי את רועי אהבת נפש. התקופה הזו הכריחה אותי להתלבש יפה. רועי היה מתלבש יפה ותמיד אמרתי שאני רוצה להתלבש כמוהו. אני מתגעגע אליך".
דניאל חג'בי, צלם ערוץ 13 וקולגה של רועי, סיפר כי "המילים שהיו שגורות אצל רועי הן 'אין בעיה'. האיש שראה את היופי של החיים הוא רועי. תמיד ידעתי שאהיה שם בשבילו כמו שהוא שם בשבילי. ב- 7 באוקטובר היה ברור לי שרועי שם לצלם. הוא מאוד יחסר לי, לא יהיה למי לפנות לבקש שיעזור". באזכרה שר גם הזמר חנן בן ארי.
עם פרוץ מתקפת הפתע של חמאס, יצא רועי מביתו בקו הראשון של הקיבוץ מול גבול הרצועה. הוא צילם את חוליית המחבלים שחדרה לכפר עזה עם מצנחי רחיפה ממונעים. לאחר מכן הספיק לצלם גם את מטחי הטילים והיירוטים לאזור. רועי חזר מיד לביתו, שם היו סמדר אשתו ושלושת הילדים. שניות לאחר שצילם את חוליית המחבלים היא יצאה למסע רצח המוני בכפר עזה. יותר מ-50 מתושבי כפר עזה נרצחו בטבח, וכ-20 נחטפו או מוגדרים נעדרים.