מחצית מהבניין ברחוב הגליל 42 ברעננה שפונה מדייריו מחשש לקריסה, נהרס הערב (יום ב') באופן מבוקר, ומחר ככל הנראה ייהרס גם יתר המבנה. בצהריים דיווחו דיירים שהבניין, שנמצא בתהליך תמ"א 38, החל לשקוע. 13 המשפחות המתגוררות במבנה פונו למלון בעיר. לדברי הדיירים, שמעו קול חריקה חזק ואז שמו לב שהבניין נוטה מעט לצידו.
זהבה אייזנברג (44) שמתגוררת בקומה השנייה בבניין סיפרה כי "זה היה רעש נוראי, משהו מוזר, כאילו משהו גדול נפל. בהתחלה לא ייחסתי לזה חשיבות כי אמרתי לעצמי שייתכן שזה חלק מעבודות התמ"א שנעשות בבניין, אבל אז התחילו הצעקות, מנהל העבודה צרח לצאת מהבניין דחוף. קראתי לילדים, לקחתי כמה דברים ויצאנו".
4 צפייה בגלריה
בניין המגורים ברעננה נהרס
בניין המגורים ברעננה נהרס
בניין המגורים ברעננה נהרס
(צילום: נדב אבס)
4 צפייה בגלריה
בניין המגורים ברעננה נהרס
בניין המגורים ברעננה נהרס
(צילום: רועי רובינשטיין)
לדבריה, בדרך למטה נזכרה במראות מהבניין שקרס בחולון. "רעדתי ובכיתי, זה היה רגע אימה, רגע טראומתי, לא הבנתי מה קורה. אחרי שיצאתי התקשרתי לשאר דיירי הבניין, לבדוק שכולם בחוץ", סיפרה. בעלה רפי (44) אמר כי הבית שלהם נמצא בחלק שטרם נהרס. "אני מאוד מקווה שנוכל להוציא דברים מהדירה, חוץ מהתיק של העבודה לא הצלחנו להוציא שום דבר".
גם עמנואל ומשפחתו יעבירו את הלילה במלון. "הייתי בעבודה, הילדים חזרו מהבית ספר, פתאום התחיל הבית להתפרק. הם לא הרשו לנו לגשת לקחת בגדים", הוא אמר. הבת יסמין שהייתה בדירה ברגע שהחלו הרעשים שחזרה: "אכלנו ופתאום אנחנו שומעים בום ונהיה איזה סדק ענק שהתחיל לגדול ולגדול. התקשרתי לאבא שלי ואז אמרו כולם לצאת. בכינו, אני ואחותי, וראינו את אמא שלנו אז רצנו אליה. זה עצוב, חשבתי שלא יהיה לנו בית, אבל אז אמרו לנו שאנחנו הולכים לגור במלון".
4 צפייה בגלריה
בניין מגורים ברעננה לפני קריסה
בניין מגורים ברעננה לפני קריסה
הכבאים מחוץ לבניין
(צילום: נדב אבס)
4 צפייה בגלריה
בניין מגורים ברעננה לפני קריסה
בניין מגורים ברעננה לפני קריסה
(צילום: נדב אבס)
ראש העיר רעננה חיים ברוידא הגיע למקום לסייע לתושבים עם סידורי לינה ומזון וצפה בהריסה החלקית של המבנה. הוא סיפר כי גם הבניינים הסמוכים פונו בעת ההריסה המבוקרת וכי חלק מהדיירים בבניינים הסמוכים יאלצו לישון גם הם הלילה בבית מלון.
"כל הדיירים פונו, הכול בסדר, אנחנו שולטים במצב", אמר ברוידא. "המקרה הזה של הקריסה של חצי בניין היא עדות למה שאני תמיד אומר וטוען: לא לאפשר יותר תמ"א 38 רגילה אלא אך ורק הריסה ובנייה מחדש. גם לטובת הדיירים, גם לטובת חיזוק הבניין. המקרה הזה לא יהיה יותר ברעננה. הבניין הזה יידרש להיהרס וייבנה מחדש".
בעיריית רעננה עדכנו כי בבניין בוצעו עבודות הריסה בחלקו הדרום-מערבי, שכללו הריסות 3 דירות מתוך 14. עוד נמסר כי מתקיימת הערכת מצב בשטח על ידי מהנדס העיר ויועצים מקצועיים נוספים, ותתקבל החלטה כיצד לפעול בחלקו השני של הבניין. עובדי האגף לשירותים חברתיים וכן צוותי חינוך מהעירייה מלווים בכל עת את המשפחות שפונו למלון, ומסייעים להם בכל נושא. עוד ציינו גם כי חולצו בשלום מהבניין כלב, שני חתולים וארנב.