1 צפייה בגלריה
עדי פרץ שנורתה ברכבה בבת ים
עדי פרץ שנורתה ברכבה בבת ים
עדי פרץ והזירה בבת ים אחרי הירי
(צילום: נדב אבס)
פרקליטות מחוז תל אביב הגישה היום (שני) כתבי אישום נגד חמישה מעורבים בפרשת הירי התועה שגרם באוגוסט האחרון לפציעתה הקשה של עדי פרץ, עוברת אורח שנקלעה לירי בין עבריינים ברחוב הנביאים בבת ים. הנאשמים הם יחיאל יוספוב (31), טיימורז גיאורגדזה (34), דמיטרי פיודרוב (29), אונור קלש (24) וכן ודים לפלר (30) המואשם רק בסיוע לניסיון רצח.
למעשה לנאשמים מיוחסים, כל אחד על פי חלקו, שני ניסיונות רצח בחודשים האחרונים (כאמור למעט לפלר) - אחד מהם הוא התקרית שבה נפגעה פרץ, שהיווה למעשה ניסיון חיסול של עבריין אחר. על פי כתב האישום הם זיהו אדם אשר חשדו כי דקר את אחד הנאשמים, וירו מספר כדורים בעת שעמד באחד מהכיכרות בעיר בת ים. במהלך האירוע נסעה פרץ ברכבה עם בתה בת ה-4 באזור, וחלק מהקליעים פגעו ברכבה ואחד מהם אף חדר לראשה.
עורכת דין בן שבת כץעו"ד רויטל בן שבת כץ
על פי כתב האישום, שהגישו עורכי הדין ארז ריכטנברג ואיהב נופל, במהלך יולי 2020 הותקף פיודרוב בדקירות ברחוב בבת ים. בעקבות האירוע נפתחה חקירה משטרתית, בה נחקרו שני אחים בחשד שהיו אלו שתקפו אותו. לטענת הפרקליטות, החשד הובא לידיעתו והוא החליט לנקום. לפיכך, במהלך אוקטובר 2020 הצטייד פיודרוב באקדח, ובעת שהותם של האחים ליד בית עסק ברחוב בלפור בבת ים הוא ירה לעברם חמישה כדורים. כתוצאה מהירי נפצעו האחים ונזקקו לטיפול רפואי.
עוד מפרט כתב האישום כי שמונה חודשים לאחר מכן, במה שהתברר כיום הירי בפרץ, הרכיב גיאורגדזה את פיודרוב על אופנועו בבת ים. הם הבחינו באחד האחים והחליטו להוציא לפועל את התוכנית להורגו. הנאשמים קשרו קשר שלפיו קלש יספק לפיודרוב אקדח - על דעת יוספוב ובידיעת גיאורגדזה. כמו כן סוכם שלפלר יסיע את גיאורדזה וקלש על מנת לסייע לפיודרוב ככל שיצטרך.
עו"ד יעקב שקלארעו"ד יעקב שקלאר
בסביבות 20:00 באותו ערב, נטען, הגיע פיודברוב אל האזור שבו נצפה קודם אחד האחים וירה לעברו שישה כדורים. שלושה מהם פגעו במכוניתה של פרץ.
על פי הפרקליטות, במהלך אוקטובר 2021 הגיעו השוטרים לעצור את גיאורגדזה אך הוא סירב לפתוח להם את הדלת. שני שוטרים נכנסו דרך החלון והוא בתגובה שלף לעברם אקדח. בנוסף, נטען, במהלך חקירתו תקף פיודרוב את אחד מהשוטרים.

את הנאשמים מייצגים בין היתר עוה"ד נס בן נתן ורויטל בן שבת כץ, שמכחישים את המיוחס ללקוחותיהם. עו"ד בן שבת כץ שמייצגת את גיאורגיזדה מסרה: "מדובר בתיק נסיבתי שרב הנסתר בו על הגלוי. אחרי לימוד חומרי החקירה אוכל להתייחס לאישומים ולבקש את שחרורו של מרשי".
עו"ד נס בן נתןעו"ד נס בן נתןצילום: דנה קופל
עו"ד יעקב שקלאר, שמייצג את הנאשם לפלר, מסר כי "אין ראיות לקשירת הקשר ולא ראיות על היכרות כלשהי בינו לקרבן או ראיות לכוונה לפגוע. רק נטען כי נכח שם. במה נוכחותו סייעה? לא כתב כלל באישום. ביקשתי לשחררו על המקום השופט נתן להם 24 שעות להגיש טיעונים בנושא. את האחרים עצרו".
עו"ד רויטל בן שבת כץ מסרה: "כתב האישום הוגש זה עתה. מדובר בתיק נסיבתי ואני מאמינה שבקרוב תתבהר התמונה. אחרי לימוד חומרי החקירה בתיק אוכל להתייחס לאישומים ואפעל לשחרורו של מרשי.
במהלך חקירה סמויה הצליחה היחידה המרכזית של מחוז תל אביב לחשוף כנופייה עבריינית שהייתה מסוכסכת עם קבוצה אחרת. באמצעות מעצר דמה שביצעו בגין עבירה אחרת הצליחו החוקרים לפרוץ לטלפונים של החשודים. כמו כן הם התחקו אחרי מצלמות האבטחה שתיעדו את ניסיונות החיסול בחולון ובת ים. על פי המשטרה, באירוע שבו נפצעה פרץ נפגע גם יעד החיסול.
פרץ בת ה-37 נורתה בראשה ב-9 באוגוסט בעת שנסעה ברכבה בדרך לקרובי משפחתה. איתה במכונית הייתה בתה בת ה-4. היא איבדה שליטה על הרכב, עלתה על המדרכה ונעצרה בתוך גינה ציבורית. בהמשך פונתה לבית החולים במצב קשה. כמה ימים לאחר מכן חל שיפור במצבה והיא סיפרה בפוסט בפייסבוק: "קרו לי ניסים בערב הנורא הזה". היא הוסיפה ש"הלילות קשים עם כאבי תופת בראש שלא עוזבים, הבקרים בהתאוששות, אבל הנשמה תמיד בהודיה על כך שאני בחיים, ויותר מזה הבת שלי".