גבר בן 64 תקף באלימות קשה גבר בן 79 במהלך דין ודברים בכניסה לסופרמקט בעפולה, וגרם לו לשברים באגן, בכתף, בעצם הזרוע ולחבלות נוספות. כך מתואר בכתב אישום שהגיש אתמול (שלישי) פקד מיקי ברגר מלשכת התביעות במשטרת העמקים לבית משפט השלום בנצרת. המשטרה מבקשת להאריך את מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו".
"ב-19 במאי התקבל דיווח במוקד המשטרה על-ידי מד"א על אדם מבוגר שנפגע ופונה במצב בינוני לבית החולים העמק בעפולה עם חבלות בגופו", סיפר רב-פקד אופיר בנסימון, ראש משרד החקירות במשטרת עפולה.
הוא הוסיף: "הגענו לבית החולים וגבינו עדות ראשונה מהפצוע, כשהבנו היכן הייתה זירת התקיפה - הגענו אליה והתחלנו לאסוף מצלמות ועדויות כדי להבין את מצב הזירה". במשך כמה ימים אספו חוקרי משטרת עפולה את כל הממצאים מזירת התקיפה, ואחרי שישה ימי חקירה הצליחו להגיע לנאשם בתקיפה.
"מהחקירה עלה שהקורבן, סב בן 79, היה בדרכו לקניות בסופרמרקט וטיפס על מכולת דחיסה של אשפה שהייתה במקום, ואז הנאשם היה על רמפה מוגבהת ופנה אליו והזהיר אותו שמדובר במקום מסוכן", תיאר רב-פקד בנסימון.
2 צפייה בגלריה
תיעוד האלימות בין שני המבוגרים בעפולה
תיעוד האלימות בין שני המבוגרים בעפולה
מתוך תיעוד התקיפה בעפולה
2 צפייה בגלריה
רפ"ק אופיר בנסימון
רפ"ק אופיר בנסימון
"תקיפה מאוד אכזרית ללא שום רקע מוקדם". ראש צוות החקירה, רפ"ק אופיר בנסימון
(צילום: דוברות מחוז צפון)
הקצין סיפר עוד: "התפתחו ביניהם דין ודברים, ואז הנאשם התקרב לקורבן, דחף אותו באלימות לכיוון הכביש. המתלונן נפל לכביש ובזמן שהוא שוכב על הכביש, הנאשם תפס אותו מהחלק העליון של הגוף, גרר אותו על הכביש ובעט בו בעוצמה בגב ובצלעות, וצעק לו 'תקום, תפסיק להיות שחקן'".
בנסימון סיכם: "מדובר בתקיפה מאוד אכזרית ללא שום רקע מוקדם. השניים תושבי אותה שכונה, הקטטה עלולה הייתה בקלות לגרום למותו של הקשיש. טיפלתי בקורבן כמו באבי, היה לי עצוב מאוד לראות סבא מוכה בכזאת אכזריות וללא כל סיבה ממש בסמוך לביתו.
עו"ד לואי דיאבעו"ד לואי דיאב
"זה היה מזעזע, טוב שיידע כל מי שמתכוון להתאכזר לקשישים או לחסרי ישע שיפגוש שוטרים נחושים שיטפלו בו ללא פשרות. עצוב שסבא מבוגר נאלץ לעבור אשפוזים וטיפולים רפואיים ממושכים במקום לבלות עם נכדיו והכול בגלל פרץ אלימות מיותר לחלוטין".
עו"ד לואי דיאב, שמייצג את הנאשם מטעם הסנגוריה הציבורית, מסר בתגובה: "מדובר באזרח מבוגר ונורמטיבי, ללא כל עבר פלילי. לגרסתו לא תקף כלל, נהפוך הוא, ניסה להזהיר אותו מפני פגיעה פיזית כי עמד ליד מקום מסוכן, לטענתו, בא לעשות טוב. אנו נבקש לשחררו מהמעצר, טוב יעשה בית המשפט אם ישחרר אותו לחלופה הולמת, אין מקום להחזיקו במעצר".