4 צפייה בגלריה
אריאל הצלף מסיירת גולני
אריאל הצלף מסיירת גולני
סמר א', הצלף מסיירת גולני
מבין אלף לוחמי צה"ל שהופעלו למבצע הגדול שנפתח אתמול (יום שני) בג'נין נמנה גם סמ"ר א' מסיירת גולני, שהפך בשנה האחרונה לצלף המצטיין ביחידה המובחרת של החטיבה החומה. א' הרג בשנה האחרונה בוודאות לפחות ארבעה מחבלים חמושים ופגע בעוד כ-10, במהלך שורת מבצעים ופעולות תחת אש, בעיקר בגזרת שכם. בכך סמ"ר א' רשם את אחד הנתונים המרשימים בקרב יחידות צה"ל שפעלו בשנה החולפת בצפון השומרון, מבחינת כמות המחבלים שנפגעו מאש של לוחם אחד.
צוותי הצלפים בסיירת גולני התבלטו בעצמם בכל פעולה, ואחראים לקרוב לשליש מתוך 50 המחבלים שהרגו לוחמי הסיירת מאז החלה ההסלמה בצפון השומרון בתחילת השנה שעברה. א' פעל עם חבריו כבר במקומות המסוכנים ביותר, כמו מחנות הפליטים עסכר ובלאטה, מבלי שזוהה. בימים האחרונים, כשהוא בשיאו של אימון מפרך המדמה תמרון בלבנון ולחימה בעזה, א' הוקפץ שוב עם חבריו לזירה בצפון הגדה. יחד עם חבריו, א' הוצב אתמול לעתודה לכוחות שפועלים בתוך מחנה הפליטים ג'נין, אך הסיירת לכדה אתמול מחבל חמוש עם רובה צלפים – שבו נמצא כדור בקנה.
4 צפייה בגלריה
אריאל הצלף מסיירת גולני
אריאל הצלף מסיירת גולני
"בחלק מהמקרים יריתי גם מתוך רכב הזאב, דרך החרך"
כאחד שגר בשומרון, א' מרגיש את הערך המוסף בהגנה על הבית. "הייתי ספורטאי מצטיין כנער, אבל ויתרתי על האתלטיקה כדי לעשות שירות משמעותי", הוא סיפר ל-ynet. "בתחילת המסלול הייתי קלע חוד, אבל זה לא הספיק לי וביחידה נעתרו לבקשתי לצאת לקורס צלפים. בפעילות המבצעית שלנו כמעט כל לוחמי היחידה היו בשנה האחרונה תחת אש". בעקבות הצטיינות סיירת גולני, היחידה גם קיבלה את צל"ש הרמטכ"ל.
א', כמו חבריו, מתמחה בארבעת רובי הצלפים, בהם M-24, ברק, רקטן ורוגר, והצליח לפגוע היטב בכולם, בפעילות מבצעית ובאימונים, גם בטווחים של מעל אלף מטרים, ובניסיון ראשון למטרת ראש, כולל באימון האחרון שדימה לחימה בכוחות המובחרים של חיזבאללה, רדואן. לדבריו, "היום הצלפים הפכו לכוח הכי חזק בכל יחידה מובחרת, לא רק אצלנו. אנחנו פועלים גם כצלפי סער עם נשקים מדוייקים לטווחים קרובים, פותחים שטח ליתר הצוותים, מזהים אויב מרחוק ומכווינים המון את יתר הכוחות, כדי שלא יפגעו.
4 צפייה בגלריה
אריאל הצלף מסיירת גולני
אריאל הצלף מסיירת גולני
עם השינוי שעברה הסיירת בצוותי הצלפים היא הפכה למכפיל כוח"
"עם השינוי שעברה הסיירת בצוותי הצלפים, שבהם אנו עובדים באופן משולב, היא הפכה למכפיל כוח, וראיתי את זה גם באבטחת תפילה גדולה בקבר יוסף בחורף האחרון: התמקמנו ליד הציר שבו נסעו האוטובוסים של המתפללים, ואז זיהיתי מטווח של יותר מקילומטר כמה חמושים. דיווחנו על כך לכוחות הנוספים שפגעו בהם, ואז כשקפץ מחבל נוסף וירה פגעתי בו באופן מדויק מ-620 מטרים, לפני שירה על אוטובוס המתפללים".
בחלוף מספר שבועות, במבצע של הימ"מ בקסבה של שכם, א' ניהל עם חבריו קרב שנמשך כחמש שעות מול עשרות חמושים, ועם נשק הרקטן לטווחים קרובים פגע גם בלפחות שני חמושים שהסתתרו בהמון שהפר את הסדר: "בכל פעם שמחבל חמוש כזה הציץ גם מעבר לזווית מבנה, יריתי לעברו מיד. בחלק מהמקרים יריתי גם מתוך רכב הזאב, דרך החרך. זו עבודה מטורפת ועדיין אני לומד בה הרבה, בכל פעם, מצלפים אחרים. לאחרונה הוסיפו לנו אמצעים חדשים ומתקדמים וגם וסט מיוחד וחדיש שמסייעים לנו מאוד לדייק, ובעיקר לפגוע בכדור ראשון".