צביקה סודרי, בן 40 מכפר סבא שמתמודד עם תסמונת דאון, הגיע לפני כמה ימים לביקור שגרתי במכולת השכונתית. אבל שם, הפך הביקור לסיוט של ממש: משפחתו טוענת כי זה החל בהקנטות והעלבות מצד ילד בן 11, והתפתח למכות מאביו של אותו ילד, בשעה שמצלמות האבטחה מתעדות את המתרחש.
עדי ראייה סיפרו כי הילד שהסתובב במכולת השכונתית הקניט את סודרי והעיר לו הערות משפילות, בעוד הוא ביקש ממנו להתרחק ממנו. עם צאתו מהמכולת, כך טוענת משפחתו של סודרי, התקרבה אליו אמו של הילד וניסתה לתקוף אותו. אנשים שנכחו במקום סיפרו כי אחרי כמה דחיפות הגיע ספר מהמספרה הסמוכה שמכיר את צביקה, וניסה לגונן עליו בגופו מפני האם.
5 צפייה בגלריה
צביקה סודרי
צביקה סודרי
צביקה סודרי
(צילום: באדיבות אתר שווים)
כמה דקות לאחר מכן הגיע למקום אביו של הילד (37), איש עסקים מהשרון ובעל גן אירועים ברעננה. סודרי המבוהל נמלט לתוך המכולת, והאב נכנס אחריו. בתיעוד מצלמות האבטחה נראה האב מכה את סודרי באגרופים ונוגח בו. כשסודרי ניסה להימלט מאחורי דלפק הקופה, דלק אחריו האב והמשיך להכות אותו, למרות ניסיונות המוכר לעצור אותו ולהרגיע אותו. לאחר שהכה את סודרי – ברח האב מהמקום.
"למרות המילים הפוגעניות, אח שלי לא הרים יד על הילד, בסך הכול אמר לו להתרחק", אמרה ליאורה, אחותו של צביקה, לאתר "שווים". "צביקה הוא ילד מקסים, כולם אוהבים אותו בכפר סבא. לא יכול להיות שישנה התנהגות כזאת בחברה שלנו, שאנשים מרשים לעצמם להתנהג באלימות לחסרי ישע. מאז המקרה אנחנו כבר יומיים רק עוטפים ומחזקים אותו, הוא מפחד מאוד. למרות כל הכאבים החמורים שיש לו בגוף והמכות היבשות, צריך להגיד ברוך השם שזה נגמר ככה ולא יותר גרוע".
5 צפייה בגלריה
צביקה סודרי
צביקה סודרי
צביקה סודרי עם ראש העיר כפר סבא רפי סער. "אין מקום בשום חברה לאלימות כזו"
(צילום: באדיבות עיריית כפר סבא)
בעקבות התקיפה הוגשה תלונה במשטרת כפר סבא, והאב נעצר לחקירה, בסיומה שוחרר למעצר בית בן ארבעה ימים.
שמו של החשוד אסור בפרסום, אבל ברשתות החברתיות כבר רצות קריאות להחרים את העסק שלו. "אני מבקש, מפציר בכל מי שאכפת לו מאנשים עם מוגבלות, להחרים את מי שמרביץ ומפעיל אלימות כלפי אנשים עם מוגבלות", נכתב באחת הקריאות. "הוא הכה את צביקה, אדם עם מוגבלות. אנחנו נחרים אותו ואת העסק שלו ציבורית, ובית המשפט יעניש משפטית".
כחלק מהקריאות לחרם, מאות רבות של אנשים העניקו דירוג נמוך ברשת לאולם האירועים שבבעלותו של החשוד. בגוגל דירוג המקום ירד ל-1.7 מתוך 5, ובביקורות נכתב בין היתר: "לא ראוי לעשות אצלו אירועים. זה אדם שפל שמרים ידיים על חסר ישע".
5 צפייה בגלריה
תגובות באינטרנט נגד בעל אולם האירועים שהכה את צביקה סודרי
תגובות באינטרנט נגד בעל אולם האירועים שהכה את צביקה סודרי
הקריאות ברשת לחרם
סודרי עובד ביום-יום במרכז מע"ש – מרכז תעסוקה שיקומי של עמותת צ'יימס ישראל, שמשלב בין הכשרה ושיקום לבין עבודה. המסגרת הזו מיועדת להכשיר את הבוגרים לחיי עבודה, לאחריות ולעצמאות מרבית וכן להכינם, במידת האפשר, לעבודה בשוק החופשי. עם זאת, עבור רוב המועסקים מרכז התעסוקה משמש מקום עבודה קבוע בחייהם הבוגרים.
עפרה גוטנברג, המדריכה שלו בסדנה היצרנית, סיפרה: "כשהוא הגיע לעבודה ביום ראשון הוא היה מאוד נסער, היה קשה להבין מה קרה. הוא סיפר שגבר ואישה הרביצו לו ואמר שכואב לו. האחות שלנו טיפלה בו ואנחנו בקשר עם המשפחה המדהימה שלו. באופן טבעי, הוא קצת מותש ולוקח לו זמן לחזור לעצמו אבל צביקה עובד חרוץ ואנרגטי, מאוד אוהבים אותו פה, כולם עוטפים אותו ומקשיבים לו ואנחנו מקווים שיחזור לשגרה מלאה בקרוב".
ראש העיר כפר סבא רפי סער הגיע אתמול והפתיע את סודרי במרכז. "מאז שראיתי את התמונות אני לא מצליח להירגע ולא מצליח להבין איך מישהו מסוגל לפגוע באדם שכולו טוב. החוויה שצביקה עבר היא נוראית ומטלטלת. התוקף צריך להיענש ולשלם את המחיר למען יראו וייראו", אמר סער. "אין מקום בשום חברה, ובטוח שלא בעירנו, לאלימות שכזו. אהבת האדם, סולידריות, סובלנות וכבוד לכולם, אלה הערכים שאותם אנו מכירים ועליהם נילחם".