מרציף הנמל לרציף הרכבת: משה (שיקו) זאנה, המנכ"ל לשעבר של נמל אשדוד, נבחר אמש (יום ה') לתפקיד המנכ"ל הבא של רכבת ישראל, על ידי דירקטוריון החברה. המינוי טעון אישור של שרת התחבורה מירי רגב והשר האחראי על רשות החברות הממשלתיות דוד אמסלם, לאחר התייעצות עם הוועדה לבדיקת המינויים הבכירים.
1 צפייה בגלריה
משה (שיקו) זאנה
משה (שיקו) זאנה
משה (שיקו) זאנה
זאנה גבר על מספר מועמדים שנבחנו לתפקיד והציג הישגים רבים במבחנים שהועברו כולם עד שנבחר על ידי מועצת המנהלים של החברה. זאנה גבר על מועמדים נוספים שנבחנו לתפקיד כגון ראש מערך הכבאות לשעבר טפס"ר דדי שמחי וסמנכ"ל התשתיות של רכבת ישראל היום מיכאל כהן.
זאנה, נשוי ואב לשלושה, שימש בין נובמבר 2019 ליוני 2022 כמנכ"ל נמל אשדוד עד שהתפטר בשל סכסוך עם הדריקטוריון. קודם לכן שירת במספר רב של תפקידים בחיל הים אליו התגייס ב-1983. בין היתר הדריך בקורס חובלים, פיקד על הפלגה הטכנית של שייטת 13 וכמפקד הפלגה הטכנית של נבטי"לים והצוללות בבסיס חיפה. לאחר מכן הפך לראש מחלקת הלוגיסטיקה של החיל ובתפקידו האחרון בצבא היה ראש מספן הציוד בחיל הים. הוא תת-אלוף במילואים.
לזאנה תואר שני בהנדסת מערכות ומכונות מהטכניון. כמו כן, לפני הגיעו לתפקיד מנכ"ל נמל אשדוד, היה סמנכ"ל בכיר בחברת זוקו שילובים, חברה המספקת ציוד מכני הנדסי לתעשייה.
ההחלטה על בחירת מנכ"ל חדש הגיעה לאחר התפטרותו של המנכ"ל הנוכחי של רכבת ישראל מיכאל (מיכה) מייקסנר במאי האחרון, ארבע שנים לאחר כניסתו לתפקיד ושנה בלבד לפני סיום כהונתו.
פורסם לראשונה: 23:44, 14.09.23