ח"כ לשעבר אריה אלדד (האיחוד הלאומי) אמר היום (חמישי) בריאיון לאולפן ynet כי "מרי אזרחי הוא צעד קיצוני אבל מקובל ואפילו אפשרי בחברה דמוקרטית ובלבד שכל מי שנוקט בצעדים של מרי אזרחי ישלם את המחיר". אלדד, אחד מכ-120 פרופסורים שחתמו על מכתב התמיכה במהפכה המשפטית, הוסיף כי "אני בעד פשרות, בעד הידברות, אבל אני בעד רפורמה רדיקלית".
2 צפייה בגלריה
פרופ' אריה אלדד
פרופ' אריה אלדד
"ישראל לא הופכת לדיקטטורה". אלדד
(צילום: יואב דודקביץ)
לדבריו, "מי שקורא למרי אזרחי ומי שמבצע מרי אזרחי וחוסם כביש, צפוי, כפי שהיו אנשים בתקופת ההתנתקות, להיות במעצר עד תום ההליכים, להיות מואשם בסיכון חיי אדם בנתיב תחבורה, עבירה שעונשה עד 20 שנות מאסר, או בהמרדה שעונשה עד חמש שנות מאסר. זה בסדר, זה בכללי המשחק".
אלדד הוסיף כי "אני מצפה שאלה שנעצרו אתמול בהפגנות השונות יהיו במעצר עד תום ההליכים, כמו אראיל וולגרונר ושי מלכה בתקופת ההתנתקות, הם נידונו ל-40 חודשי מאסר על חסימת כבישים. נראה את הגיבורים מההפגנות עושים 40 חודשים בכלא".
2 צפייה בגלריה
מפגינים בתל אביב
מפגינים בתל אביב
"מצפה שהעצורים יהיו במעצר עד תום ההליכים". עימותים בהפגנה בתל אביב, אתמול
(צילום: EPA)
עוד אמר על המתנגדים למהפכה המשפטית, כי "אנשים מפחידים את עצמם, חלקם באמת מתוך פחד ותמימות, חלקם בציניות מוחלטת כדי להפחיד אחרים. ישראל לא הופכת לדיקטטורה, ישראל לא הופכת לשלטון יחיד. נמאס לנו משלטון דיקטטורי של בית המשפט העליון שלקח לעצמו סמכויות שאיש לא נתן לו במודע. האפשרות שלו לפרש כל חוק באופן אובייקטיבי ולא סובייקטיבי כפי שהתכוון המחוקק, זו דיקטטורה שיפוטית. אני רוצה למנוע את האסון הבא.
"למה אני צריך להסכים לדיקטטורה שבה אין שום פיקוח על הרשות השופטת?", הוא אמר. "הדרך היחידה לתקן בחקיקה היא פסקת התגברות. ברגע שאני קובע פסקת התגברות, כלומר אם ערכי בית המשפט והפרשנות האובייקטיבית לכאורה שלו, סותרים את הפרשנות הסובייקטיבית של המחוקק, חייבת להיות פסקת התגברות שבה הערכים של הציבור יגברו על הערכים האובייקטיבים של בית המשפט".