1 צפייה בגלריה
היום נכנס לתוקף מתווה נתב"ג למניעת התפשטות הקורונה בישראל
היום נכנס לתוקף מתווה נתב"ג למניעת התפשטות הקורונה בישראל
עוד מדינות יחויבו בבידוד. נתב"ג, ארכיון
(צילום: יריב כץ)
18 מדינות נוספו היום (שלישי) לרשימת המדינות שהשבים מהן נדרשים לבידוד, זאת לבקשת משרד הבריאות, ובאישור ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת. ההחלטה תיכנס לתוקף ב-6 באוגוסט, יום שישי הקרוב. המדינות שהתווספו לרשימה הן ארצות הברית, יוון, מצרים, איטליה ובולגריה. לצד זאת, יוסרו מהרשימה איי סיישל, קוסטה ריקה ואוגנדה. לפי הרשימה החדשה, כל החוזרים מסיני יידרשו גם הם לבידוד.
רשימת המדינות שהשבים מהן נדרשים לבידוד מלא, כולל מחוסנים ומחלימים, כוללת יותר מ-40 מדינות, בהן אוקראינה, איטליה, איסלנד, אסוואטיני, ארצות הברית, בוטסואנה, בולגריה, גרמניה, הולנד, טנזניה, הולנד, יוון, מלאווי, מצרים, צ'כיה, צרפת, קובה, רואנדה ותוניסיה. החוזרים יוכלו לצאת מבידוד ביום השביעי, בכפוף להצגת שתי בדיקות שליליות.

הרשימה המלאה של מדינות שהשבים מהן נדרשים לבידוד:

אוזבקיסטן אוקראינה איחוד האמירויות הערביות איטליה איסלנד אסוואטיני ארגנטינה ארצות הברית בוטסואנה בולגריה בלרוס בריטניה גאורגיה גוואטמלה גרמניה דרום אפריקה הודו הולנד הונדורס זימבבווה זמביה טורקיה טנזניה יוון מונגוליה מיאנמר (בורמה) מלאווי מצרים מקסיקו נמיביה ספרד סקוטלנד פיג'י צ'כיה צרפת קובה קולומביה קירגיזסטן קמבודיה קפריסין רואנדה רוסיה תוניסיה
היום צפויים לעבור בנמל התעופה בן גוריון 26,600 נוסעים, שכחצי מהם יוצאים מישראל. עם זאת, נרשמו ביטולים רבים מתחילת השבוע. מנתונים שהוצגו על ידי משרד הבריאות בדיון עולה כי מארה"ב חזרו מסוף יוני עד סוף יולי 141 חולים, המהווים 0.24% מכלל השבים ממנה. בהתאם, מאיטליה הגיעו 27 חולים (0.24%), מגרמניה 43 חולים (0.29%) , מיוון 292 חולים (0.47%) ומצרפת 42 (0.24%).
3,818 ישראלים אובחנו ביממה האחרונה כחיוביים לקורונה. כך עולה מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר. מדובר בשיא נוסף בגל הרביעי של הקורונה, ובמספר כמעט כפול ממספר החיוביים לקורונה שנמצאו רק שלשום - 2,122. שר הבריאות ניצן הורוביץ אמר הבוקר כי מספר הנדבקים וקצב הגידול במספר החולים קשה הוא מדאיג, כלשונו.
שיעור הבדיקות החיוביות עמד אתמול על 3.75%, מתוך כ-102 אלף בדיקות, לא כולל את בדיקות הסקר. בבתי החולים מאושפזים בסך הכול 419 חולי קורונה. מצבם של 221 מהם מוגדר קשה, ו-46 גם מחוברים למכונת הנשמה. ביממה האחרונה עלה מספר החולים קשה בשישה ומספר המונשמים עלה בארבעה. על-פי נתוני משרד הבריאות, מאז אתמול נפטרו שישה בני אדם שנדבקו בקורונה. חמישה מהם אתמול ואחד מהם היום.
בביקור בבית החולים שיבא בתל השומר התייחס הבוקר שר הבריאות ניצן הורוביץ לנתוני התחלואה, ואמר כי בכוונת הממשלה להגביר את האכיפה על עטיית מסכות, ולהוביל להגברת ההתחסנות בחיסון השלישי. "אנחנו רוצים להגביר את צעדי המאבק במגפה - וזה כולל קודם כל את הגברת המאמץ להתחסנות. אנחנו רוצים להגיע ליעד של 150 אלף מתחסנים ביום בחיסון השלישי", אמר.
הנתונים פורסמו לקראת דיון בקבינט הקורונה שאותו יכנס אחר הצהריים ראש הממשלה נפתלי בנט. הוא כבר הכין את הקרקע להגבלות חדשות מחשש לסגר בחגים. בשיחות אמר בנט שיש עלייה מדאיגה במספר החולים שמצבם קשה. "היינו על 50 חולים קשים, עלינו ל-100, ואז 200 וכך הלאה. קצב ההכפלה הוא כל עשרה ימים", אמר בנט.
ועדת החוקה של הכנסת תדון היום באפשרות לשימוש באפליקציית "ההסכמון" לאכיפת בידודים לשבים מחו"ל. הוועדה בראשית ח"כ גלעד קריב תדון בהחלטה שתיכנס מחר לתוקפה, לפיה מי שנכנס לישראל ומחויב בבידוד יקבל הודעה לטלפון, ויהיה עליו להגיב עליה תוך פרק זמן מסוים. יצוין כי כלפי חב בידוד שיסרב לפיקוח טכנולוגי של ההסכמון, יבוצע מיקוד אכיפה פיזי.
פורסם לראשונה: 12:32, 03.08.21