כוח צה"ל ירה אחר הצהריים (שישי) לעבר חשוד פלסטיני לא חמוש, עבדאללה קלאלווה, שיצא ממכוניתו בכניסה הדרומית של שכם והתנפל על אחד הלוחמים שמאבטחים את כיכר חטמ"ר שומרון. קלאלווה נפגע מהירי וטופל בזירה - בהמשך מותו נקבע במקום. לא היו נפגעים בקרב החיילים.
הכוח, חיילי מילואים מהגדוד שאחראי על הגזרה, ביצע נוהל מעצר חשוד שכלל קריאות לפלסטיני שרץ לעברם לעצור. הוא המשיך להתקרב אליהם - ולכן נורה. בכיסו נמצא מכתב התאבדות. מדובר צה"ל נמסר כי "בסמוך למפקדת חטיבת שומרון, חשוד יצא מרכב והחל להתקרב לעמדה צבאית. לוחמי צה"ל שהיו בעמדה פתחו לעברו בנוהל מעצר חשוד שכלל קריאות וירי לאוויר. החשוד המשיך להתקדם וניסה לתקוף את אחד הלוחמים. לוחם נוסף שהיה במקום ביצע ירי לעבר החשוד ופגע בו".
1 צפייה בגלריה
זירת האירוע
זירת האירוע
זירת האירוע בכניסה הדרומית לשכם
עוד קודם לכן אירע ניסיון פיגוע ירי לעבר רכב ישראלי בסמוך לעיר רוואבי שבמרחב חטיבת בנימין, סמוך לרמאללה. לא היו נפגעים, אך זוהו פגיעות על הרכב הישראלי.
האירועים מתרחשים בצל המתיחות הביטחונית הגוברת בתקופה האחרונה. מוקדם יותר השבוע שני לוחמי מילואים בצה"ל בשנות ה-30 לחייהם נפצעו באורח בינוני וקל בפיגוע דריסה בצומת תפוח שבשומרון. הכוח שהיה במקום הגיב בירי, אך המחבל, שנהג ברכב מסחרי לבן, נמלט ככל הנראה לכיוון בנימין. לאחר שעות ספורות הסגיר את עצמו לידי הכוחות וטען כי זו הייתה תאונה, אולם בצבא עדיין חוקרים את האירוע כדריסה מכוונת.
מתחילת השנה, בחודש אחד בלבד, נרשמו יותר מ-30 פיגועים בהם נרצחו שבעה בני אדם, כולם בפיגוע הירי הקטלני בשכונת נווה יעקב בירושלים בערב שבת לפני שבוע בדיוק - אירוע הטרור הקטלני ביותר מאז 2011.
גורם בכיר במשטרה אמר ל-ynet השבוע: "מזהים הסלמה, יש 41 התרעות לפיגועים שיכולים להתרחש כל רגע". לדבריו, "אנחנו מזהים הסלמה, בפרט שברבים מהפיגועים יש שימוש בנשק". הגורם אמר כי על שולחן המשטרה נמצאים 41 התרעות לפיגועי חבלה והיערכות לפיגועים יחידניים, שלדבריו מהווים "פיגועי חקיינות של בודדים". לפי המשטרה, מרבית הפיגועים וניסיונות הפיגוע שסוכלו, 29 מתוכם, התרחשו במחוז ש"י, ובסוף השבוע, כאמור, בשכונת נווה יעקב ועיר דוד בירושלים.