מאז תחילת המלחמה, למשרד החינוך הגיעו עשרות דיווחים מבתי ספר שונים ברחבי הארץ על מקרי פריצה של גורמים עוינים למרחבי הלמידה מרחוק - שיעורים שמועברים דרך אפליקציות לקיום שיח מקוון שלא באמצעות קישור מאובטח של משרד החינוך. צפו בתיעוד אחד המקרים:

בכל אותם מקרים עולה אדם כלשהו, שאינו אמור להשתתף בשיעור, ומשמיע קריאות, איומים ושירים שמזוהים עם החמאס. כניסת הגורמים העוינים גרמה לבהלה בקרב התלמידים ושיבשה את המשך הלמידה והתקשורת ביניהם לצוותי ההוראה.
מבירורים שנערכו במשרד החינוך עלה כי במקרים אלה צוותי ההוראה פעלו בניגוד להנחיות, ולכן המשרד חידש הנחיה שנשלחה לציבור המורים - ולפיה שימוש בחשבונות פרטיים ללא מדיניות אבטחה ארגונית מוגדרת עלולה להוות סיכון אבטחה ופרטיות למערך הלמידה מרחוק. לפי ההנחיות, יש לעשות שימוש רק באפליקציות meet/Teams/Zoom באמצעות הזדהות אחידה של משרד החינוך בלבד.
1 צפייה בגלריה
כניסת גורמים עויינים לזום
כניסת גורמים עויינים לזום
פריצה לשיעור בזום
ממשרד החינוך נמסר כי "מיד עם המעבר ללמידה מרחוק, המשרד הודיע למורים כי שימוש בחשבונות פרטיים, ללא מדיניות אבטחה ארגונית מוגדרת, מהווה סיכון אבטחה ופרטיות למערך הלמידה מרחוק, והנחה אותם לעשות שימוש רק באפליקציות meet/Teams/Zoom באמצעות הזדהות אחידה של משרד החינוך בלבד. הודעה זו התפרסמה גם לציבור הרחב באמצעות אתר המשרד והרשתות החברתיות".