דירת המסתור זוהתה, התקבל מידע שבה ובסמוך לה נמצאים חברי חוליית הטרור - ואז ניתן האור הירוק לפעולה: המבצע הלילי החריג בקסבה של שכם, שבה נהרגו חמישה חמושים ובהם מנהיג "גוב האריות" ודיע אלחוח, היה משותף לשב"כ, לצה"ל ולימ"מ. המבצע, שבו הושמדה "מעבדת המטענים" של חוליית הטרור, נוהל מחפ"ק המבצעים המיוחדים של השב"כ במרכז הארץ, ונכחו בו ראש השב"כ רונן בר והרמטכ"ל אביב כוכבי, שניהלו את המבצע לצד בכירים נוספים.
באותה דירת מסתור בלב הקסבה שהו פעילי "גוב האריות". ממקום זה, שנחשב על ידם לבטוח ומוגן, הם יצאו לפיגועים, ושם הם ייצרו מטענים. המודיעין המדויק שהביא שב"כ לגבי הדירה אפשר את כניסתם הרגלית לשטח של לוחמי הימ"מ ואנשי יחידת המבצעים של שב"כ. לוחמי הימ"מ והשב"כ פוצצו את הדירה וירו בחמושים, ובהם אלחוח, אחד ממייסדי "גוב האריות" ומי שצה"ל הגדיר כ"ראש תשתית הטרור גוב האריות". הפעולה למעשה מהווה למעשה שינוי משוואה ומסר לאנשי החוליה - אין יותר מקומות בטוחים עבורם.
5 צפייה בגלריה
ביתו של ודיע אלחוח גוב האריות שכם
ביתו של ודיע אלחוח גוב האריות שכם
"חבורה של פעילי טרור שמחזיקים מעצמם". ביתו של ודיע אלחוח בשכם
(צילום: רויטרס)
5 צפייה בגלריה
ביתו של ודיע אלחוח גוב האריות שכם
ביתו של ודיע אלחוח גוב האריות שכם
פנים הבית של אלחוח
(צילום: רויטרס)
5 צפייה בגלריה
רכב שרוף בשכם
רכב שרוף בשכם
המטרה: שכם לא תהפוך לג'נין. רכב שרוף הבוקר, אחרי פעילות הכוחות
בחודשים האחרונים מתנהלים כמעט מדי לילה חילופי אש בין כוחות הביטחון לחמושים באזור שכם ובג'נין, שמסתיימים בהרוגים בצד הפלסטיני. לדברי גורמי ביטחון, ב"גוב האריות" יש רק בין 20 ל-30 איש - ו"מעת לעת מצטרפים אליהם בחורים שהם לא באופן מלא חלק מההתארגנות. זה לא משהו מאורגן ומשהו בהתהוות". אותה חוליית טרור - שבמערכת הביטחון אישרו שעד הלילה עמד בראשה אותו אלחוח שחוסל - ביצעה בחודש וחצי האחרונים לא פחות 20 פיגועי טרור.
"עד הלילה הרגנו שניים-שלושה מחבלים בכירים מתשתית הטרור של גוב האריות, עצרנו חמישה ובמקביל גם המנגנונים עצרו כמה. הלילה נכנסנו קרקעית לקסבה, מקום שהם חשבו שהוא בטוח עבורם", הוסיפו גורמי ביטחון והתייחסו גם לחיסולו של תאמר אל-כילאני, בכיר נוסף בחוליה, חיסול שיוחס לישראל. "הפיצוץ שהיה שלשום והפעילות הלילה הם המשך הרדיפה אחריהם, כשהמטרה היא להחזיר את שכם למצב הקודם, כך שהיא לא תהפוך לג'נין".
5 צפייה בגלריה
תאמר אלכילאני ודיע אלחוח גוב האריות שכם
תאמר אלכילאני ודיע אלחוח גוב האריות שכם
ודיע אלחוח (משמאל) עם תאמר אל-כילאני, שחוסל גם כן
לדברי הגורמים, "הלילה פעלנו קרקעית עם ימ"מ ושב"כ, עם אנשים שהגיעו פנימה. נכנסנו לבית שיש בו מטענים ופוצצנו אותו מבחוץ עם טילים. זו דירה במרכז של הקסבה שבה הם היו יושבים ומתארגנים. ההגעה שלנו, לפעולה שארכה שלוש שעות, הכניסה אותם להלם. ברגע שנכנסנו יצאו צעירים משכם וביצעו הפרות סדר, אבל כל הכוחות עבדו בצורה מאוד מסודרת. שב"כ ו-8200 הביאו פה יכולת מודיעינית נדירה והימ"מ יחד עם צה"ל הביאו יכולת מבצעית גדולה".
הגורמים אמרו כי כוחות הביטחון ידעו שיש מטענים באותה דירה, "וידענו שהם רוצים להפעיל אותם כמו שעשו בקדומים ובהר ברכה. היו להם גם תאונות מטענים כמה פעמים".

הם ציינו כי הלילה נהרגו בין שניים לארבעה פעילים בגוב האריות: "צריך להגיד - יש תופעה של פלסטינים עם זהות לאומנית שמתודלקים על ידי פיגועי השראה. הם לא מזוהים עם שום ארגון ולכן הם גם לא אלופי העולם בטרור ואין להם ארגון מסודר. זו חבורה של פעילי טרור שמחזיקים מעצמם ובגלל שהם בקסבה ויחסית קרובים ליישובים זה אירוע שקשה להתמודד איתו הגנתית".
"המסר הוא שלא משנה היכן אתה נמצא אין ערי מקלט ביהודה ושומרון, ואין מקום שבו אתה מתכנן לבצע פיגועי טרור בלי להיות פגיע", הדגישו. "כעת אנחנו בזמן רגיש כשהעצבים חשופים. יכול להיות שתהיה להם יותר מוטיבציה ואנחנו מחודדים בהגנה. יש מצב שזה יגרום להם לרדת מהסיפור הזה".
הגורמים הבהירו כי בניגוד לדיווחים הלילה, לא נהרג בעימותים איש ממנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית: "בפעולה הזו לא היה חיכוך מול המנגנונים בכלל, לכל אורך המבצע. אני בטוח שבטווח הארוך זו פעולה שתעזור למנגנונים".
5 צפייה בגלריה
יאיר לפיד
יאיר לפיד
"יידע כל מי שמנסה לפגוע בנו - דמו בראשו". לפיד
(צילום: מוטי קמחי)
צה"ל פרסם הבוקר הודעה מיוחדת על המבצע, שבה הודיע רשמית על חיסול "ראש תשתית הטרור גוב האריות בשכם". לפי ההודעה, "לוחמי צה"ל, שב"כ וימ"מ פשטו הלילה על דירת מסתור בקסבה של שכם אשר שימשה כמעבדת מטענים של פעילים מרכזיים בתשתית הטרור "ערין אלוסוד" (גוב האריות). בעקבות מידע מודיעיני מדויק של שב"כ, הכוחות התמקמו בעיר שכם כשהם ערוכים ופרוסים במגוון אמצעים, בהם כוחות צלפים וטילי כתף. במהלך הפעילות הופעלו אמצעים שונים לעבר המבנה השייך לתשתית, וכוחות לוחמים של שב"כ, ימ"מ וצה"ל ניהלו חילופי ירי עם עשרות חמושים במרחב.
"במהלך הפעילות, סוכל ודיע אלחוח, בן 31, תושב הקסבה בשכם, שהיה היעד המרכזי של המבצע. אלחוח עמד בראש קבוצת גוב האריות, תשתית טרור אשר אחראית לשורת פיגועים וניסיונות טרור לעבר יעדים ישראלים. כמו כן, אלחוח היה אחראי על ייצור מטעני צינור והשגת אמצעי לחימה בעבור התשתית".
ראש הממשלה יאיר לפיד שיבח את כוחות הביטחון על הפעולה, ומסר כי "מטרתנו הייתה ונותרה לפגוע פגיעה קשה ומתמשכת בטרור ושלוחיו בג'נין, בשכם ובכל מקום אחר. לא נרפה לרגע, לא נאפשר את קיומם של ארגוני טרור שפוגעים באזרחי ישראל ובחיילי צה"ל. חיסולו של ראש ארגון גוב האריות, יחד עם מחבלים נוספים והפגיעה במעבדת המטענים, הם מכה מדויקת וקטלנית בלב תשתית טרור שמנסה לבצע פיגועים. יידע כל מי שמנסה לפגוע בנו - דמו בראשו".
בפעולה אחרת הלילה סיירת גולני ביצעה מארב מול מעבר סאלם, שם בוצע ירי בימים האחרונים. הכוח ירה לעבר המחבלים, ואחד מהם נהרג.