סבסטיאן קורץ, יו"ר מפלגת השלטון באוסטריה, הודיע היום (ה') במפתיע על פרישה מהפוליטיקה.
הפוליטיקאי בן ה-35 התפטר לפני כחודשיים מתפקיד הקנצלר, אחרי שנפתחה נגדו חקירה בחשד למתן שוחד בתמורה לסיקור חיובי. מפלגת הירוקים, השותפה הקואליציונית של "מפלגת העם" השמרנית שמנהיג קורץ, דרשה את החלפתו. קורץ פינה את מקומו לשר החוץ לשעבר אלכסנדר שלנברג, אך המשיך להנהיג את מפלגת השלטון ולהיות בפועל האיש החזק בפוליטיקה האוסטרית.
3 צפייה בגלריה
סבסטיאן קורץ לשעבר קנצלר אוסטריה מודיע על פרישה מהפוליטיקה
סבסטיאן קורץ לשעבר קנצלר אוסטריה מודיע על פרישה מהפוליטיקה
קורץ מודיע על פרישה, היום בווינה
(צילום: AFP)
קורץ הפך לקנצלר בשנת 2017, כשהוא בן 31 בלבד. בהצהרתו היום לכתבים בווינה סיכם בקצרה את הקריירה הפוליטית שלו, ואמר שעשה הכול "כדי להזיז את אוסטריה היפה שלנו מעט ימינה". הוא הכיר בכך שעשה טעויות בפוליטיקה, ואמר שהוא מצפה להגן על עצמו בבית המשפט. "אני לא קדוש, אבל גם לא פושע. אני בן אדם עם יתרונות וחסרונות", הצהיר הקנצלר לשעבר. קורץ, אחד מעשרה חשודים בעבירות של שוחד והפרת אמונים, טוען שהוא "נרדף" בגלל הביקורת על תפקודו כקנצלר.
"היום מתחיל פרק חדש בחיים שלי", אמר קורץ, וסיפר שהוא מעוניין להקדיש זמן למשפחתו ולבנו התינוק קונסטנטין - שנולד לפני חמישה ימים. הוא ציין שללידה היה חלק בהחלטתו לפרוש.
הקנצלר לשעבר נחשב לאחד מבעלי הברית הגדולים של ישראל באירופה ויצא להגנתה פעמים רבות. במבצע "שומר החומות" הונף דגל ישראל על גג לשכתו של קורץ, שמסר אז: "דגל ישראל הונף כאות הזדהות עם ישראל. יש לגנות את פיגועי הטרור על ישראל בכל תוקף. יחד אנו עומדים לצד ישראל".
3 צפייה בגלריה
דגל ישראל על גג משרד קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ
דגל ישראל על גג משרד קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ
דגל ישראל על גג משרדו של קורץ במהלך מבצע "שומר החומות"
( צילום: AFP)
עזיבתו של קורץ גרמה לטלטלה ב"מפלגת העם". כלי תקשורת במדינה דיווחו ששר הפנים, קרל ניהמר, עשוי להחליף את קורץ כיו"ר המפלגה - וייתכן שגם יתמנה לקנצלר במקום שלנברג.