3 צפייה בגלריה
ניקולאי שרמקו ז"ל
ניקולאי שרמקו ז"ל
"האסון השני שנופל עלינו". ניקולאי שרמקו ז"ל
(באדיבות המשפחה)
אסון רודף אסון במשפחת שרמקו בעפולה: 19 שנה אחרי שקיריל שרמקו ז"ל, חייל משוחרר שבלם בגופו כניסת מחבל לקניון העמקים בעפולה ושילם בחייו על המעשה, אתמול (שישי) נהרג אביו ניקולאי (60) בתאונת צניחה טרגית בגלבוע.
"ממה ששמענו מעדי ראייה לאסון הבנו שאבא היה בגלבוע", סיפר ייבגני (31), בנו של ניקולאי. "הוא סיים קורס מתקדם במצנחי רחיפה בטורקיה וניסה ליישם את הדברים שהוכשר אליהם בקורס המתקדם, כמו איך לפעול במצבי חירום. ככל הנראה אבא לא העריך נכון את הגובה של המצנח ומסיבה לא ברורה המצנח נפל מגובה רב".
הדיווח על התאונה התקבל במוקד מד"א אתמול בשעה 11:47. ניקולאי התרסק עם דאון רחיפה בשטח פתוח באזור המועצה האזורית הגלבוע. צוות מד"א פינה אותו במצב קשה לבית חולים העמק בעפולה. אולם, לאחר שעות של טיפול רפואי נאלץ הצוות הרפואי לקבוע את מותו.
3 צפייה בגלריה
ניקולאי שרמקו ז"ל
ניקולאי שרמקו ז"ל
"לא העריך נכון את הגובה של המצנח". ניקולאי שרמקו ז"ל
(באדיבות המשפחה)
3 צפייה בגלריה
ניקולאי וקיריל ז"ל
ניקולאי וקיריל ז"ל
ניקולאי וקיריל ז"ל
(באדיבות המשפחה)
"אבא צנח כ-20 שנה, עוד בזמן שחיינו ברוסיה. היה לו ניסיון רב, מאוד מקצועי, דייקן וזהיר", הוסיף ייבגני. "זה האסון השני שנופל עלינו, אחי הבכור קיריל ז"ל עלה לישראל במסגרת פרויקט נעל"ה, שירת בשריון ומיד אחרי השחרור עבד בעבודה מועדפת כמאבטח בקניון בעפולה. בשעה הראשונה של היום הראשון בתפקיד הגיע מחבל ואחי נהרג".
לדבריו, "בעקבות האסון הזה החלטנו לעלות לישראל. זה היה אסון נורא, קיריל היה רק בן 23. התחושה היום שהאסון חוזר אלינו וזה מציף דברים קשים מהעבר, באבל הזה שלנו יותר קל לי ולאמי להיות יחד ולא עם אנשים אחרים".
בוריס יודיס, סגן ראש העיר עפולה שמכיר את המשפחה, סיפר: "הכרתי את ניקולאי טוב, איש עבודה למופת, משפחה מלוכדת וחזקה שעברה אסון כבד בפיגוע קשה בעפולה, הבן הבכור קיריל נהרג כגיבור. לצערי המשפחה מתמודדת עם עוד טרגדיה כואבת ועצובה, רק לפני שבוע פגשתי את המשפחה בטקס הזיכרון לחללי הטרור בעפולה, הם נראו מחוזקים ולצערי ניקולאי היקר נהרג בתאונה קשה".