2 צפייה בגלריה
כיתת לימוד כמעט ריקה
כיתת לימוד כמעט ריקה
תלמיד שהוריו אינם משלמים, אינו רשאי להשתתף בטיולים. ארכיון
(צילום: אלעד גרשגורן)
כאילו לא יקר כאן מספיק: היום (ראשון) תקיים ועדת החינוך של הכנסת דיון בבקשת משרד החינוך להעלות בפעם השנייה בתוך חודש את תשלומי ביטוח תאונות אישיות לתלמיד בשנת הלימודים הקרובה. אחרי העלייה הקרובה, המחיר יהיה גבוה ב-40% מבשנה שעברה.
לפני כחודש אישרה הוועדה את התייקרות הביטוח לבקשת שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון, מסכום של 49 שקלים ל-57 שקלים. כעת, ביקשה שאשא ביטון לקיים דיון נוסף, ולהעלות את המחיר ל-69 שקלים בשנה: בסך הכל, תוספת של 20 שקלים לעומת השנה שעברה.
הנהגת ההורים הארצית זעמה על ההחלטה: "דרישה זו מוכיחה כי העלאת הפרמיה בביטוח תוביל להעלאות כספים נוספות. הורי ישראל אינם הבנק של משרד החינוך, ואנו קוראים לממשלה לממן את העלאת הפרמיה על חשבון המדינה".
2 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
תלמידים ומשפחותיהם עלולים להישאר ללא ביטוח. שאשא ביטון
(צילום: אלכס קולומויסקי)
במכתב לוועדת החינוך נימקה שאשא ביטון את בקשתה בכך שלא היו חברות ביטוח שניגשו למכרז של החברה למשק וכלכלה בשלטון המקומי לאחר ההעלאה הראשונה, ולכן, לטענתה, ישנו צורך בהעלאה נוספת. עוד ציינה, כי ללא העלאת המחירים, תלמידים ומשפחותיהם עלולים להישאר ללא ביטוח בשנת הלימודים הבאה.
ביטוח תאונות אישיות הוא תשלום החובה היחיד שנגבה מהורי התלמידים, בעוד שאר הסעיפים הם תשלומי רשות - המוערכים בסכום כולל של כ-4.5 מיליארד שקלים. מדי שנה מתחייבת ועדת החינוך של הכנסת לפעול לביטול תשלומי ההורים: אמנם מדובר בתשלומי רשות, אך בפועל תלמיד שהוריו אינם משלמים, אינו רשאי להשתתף בטיולים, הצגות ופעילויות רבות.
ממשרד החינוך נמסר: "מחיר הביטוח לא התעדכן במשך שש השנים האחרונות. שרת החינוך פועלת יחד עם שר האוצר להקל את נטל התשלומים". במקביל, כפי שנחשף ב-ynet, פועלת שאשא ביטון כדי למנוע את התייקרות מעונות היום לתינוקות עד גיל שנה.