3 צפייה בגלריה
רון דרמר
רון דרמר
רון דרמר
(צילום: AP)
מבקרי הממשלה הקודמת טענו כי נגדה כי היא השקיעה רבות ביחסים עם אנשי המפלגה הרפוליקנית בארצות הברית, תוך הזנחת הקשרים עם הדמוקרטים. יומני פגישותיו של של שגריר ישראל בארה"ב לשעבר רון דרמר הנחשפים עתה - מעניקים חיזוק לטענות הללו.
לוח הזמנים של השגריר מ-2018 ועד ספטמבר 2019 מעלה כי השגריר ומקורבו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו השקיע זמן רב מאוד בפגישות עם אישים רפובליקנים ושמרנים - הרבה יותר מאשר בפגישות עם הדמוקרטים. בסך הכול הוא שוחח עם 63 חברי קונגרס, רובם רפובליקנים.

3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו פגישה עם ג'ארד קושנר ו ג'ייסון גרינבלט ב ירושלים
בנימין נתניהו פגישה עם ג'ארד קושנר ו ג'ייסון גרינבלט ב ירושלים
29 שיחות ופגישות. דרמר (משמאל) בפגישה עם קושנר (במרכז) וגרינבלט (משמאל)
(צילום: מתי שטרן, שגרירות ארה"ב בירושלים)
עוד עולה מהיומנים, שהתפרסמו לבקשת עמותת "הצלחה", דרמר הרבה לשוחח עם מקורביו של הנשיא דאז דונלד טראמפ. הוא היה כמעט בן בית בבית הלבן ושוחח 29 פעמים עם ג'ייסון גרינבלט שהיה השליח המיוחד למזרח התיכון, חתנו ויועצו של טראמפ ג'ארד קושנר, ועם השליח לאיראן בריאן הוק - בפגישות במעון הנשיא או בטלפון. כמו כן נועד שלוש פעמים עם עורך דינו של טראמפ רודי ג'וליאני ופעם אחת עם היועצת שלו קליאן קונוויי.
הוא ניהל שלוש שיחות עם שלדון אדלסון, תורם גדול למסעות הבחירות הן של טראמפ והן של נתניהו. הוא גם שוחח עם זאב רובינשטיין ששמו נקשר בפרשת "בזק-וואלה" כמתווך בהעברת בקשותיהם של משפחת נתניהו לאתר האינטרנט. פעם אחת נועד עם מזכיר המדינה אנתוני בלינקן לאחר חילופי השלטון בוושינגטון.
3 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ נואם ב צפון קרוליינה ארה"ב
דונלד טראמפ נואם ב צפון קרוליינה ארה"ב
טראמפ. דרמר הרבה להיפגש עם מקורביו
(צילום: רויטרס)
דרמר העניק בתקופה הזו 21 שיחות תדרוך לפרשנים ועיתונאים. העיתונאי המועדף עליו היה העיתונאי היהודי מארק לוין מפוקס ניוז שידוע בדעותיו השמרניות. הוא הרבה להיפגש עם פרשנים שמרנים, כגון בוריס אפשטיין שהיה חבר בצוות הקמפיין של טראמפ ופרשן ברשת הימין הקיצוני "ניוזמאקס". עם זאת דרמר לא הזניח לחלוטין את התקשורת הליברלית ותדרך גם את הניו יורק טיימס והוושינגטון פוסט.
בקשת עמותת "הצלחה" לקבל את היומנים ממשרד החוץ נתקלה בקשיים וסירובים חוזרים ונשנים. רק לאחר עתירה לבית המשפט המחוזי בירושלים הורתה השופטת ענת זינגר ניאות המשרד למסור את יומני הפגישות.