אוטובוס ובו כ-10 נוסעים הידרדר בצהריים (רביעי) במדרון ביישוב רכסים שליד חיפה. שתי נשים בשנות ה-30 לחייהן נפצעו באורח קל, ובמקום טופלו עוד כשמונה נפגעי חרדה. במקביל, בשלומי שבגליל המערבי נהרגה אישה כבת 50 בהתנגשות בין רכב למשאית.
2 צפייה בגלריה
זירת תאונת הדרכים בישוב רכסים
זירת תאונת הדרכים בישוב רכסים
(צילום: כבאות והצלה חוף)
2 צפייה בגלריה
זירת תאונת הדרכים בישוב רכסים
זירת תאונת הדרכים בישוב רכסים
(צילום: כבאות והצלה חוף)
הדיווח על הידרדרות האוטובוס התקבל בשעה 16:18 במוקד 101 של מד"א במרחב כרמל. חובשים ופרמדיקים של הארגון פינו לבית חולים את שתי הפצועות, וטיפלו בנפגעי החרדה במקום.
אחד הנוסעים באוטובוס אמר כי האוטובוס עצר, ייתכן כי המנוע נכבה - ושהנהג ירד מהאוטובוס ואז הוא הידרדר. "באוטובוס היו צעקות. בנס כולם יצאו ללא פגיעות קשות", אמר הנוסע. בין השאר נחקר אם נהג האוטובוס לא הרים את בלם היד.
שירותי הכבאות וההצלה מסרו כי "לוחמי האש מתחנת קריות בפיקודו של רשף יפתח ויסברג הוזנקו למקום והחלו בפעולות סריקה אחר לכודים באוטובוס תוך כדי ייצובו וסריקה במבנה המגורים לבדוק האם ישנם שם לכודים". במקביל, מהנדס המועצה הגיע למקום והחליט על פינוי המבנה לחלוטין.
בארגון נהגי האוטובוסים מבית ההסתדרות הלאומית התייחסו גם כן לאירוע ואמרו כי "הכתובת הייתה על הקיר". "אנו שולחים איחולי החלמה לכלל הנפגעים. אירועים רבים מעין אלה קורים בגלל שעות הנהיגה המרובות אשר עוברים על הנהגים ללא כל מנוחה והפסקה ראויה", טענו.
במקביל אל זירת התאונה בשלומי, שם נהרגה אישה, הגיעו פרמדיק מד"א מימון גבאי וחובש רפואת חירום דור וקנין. הם סיפרו כי "הרכב היה בתעלה בצד הכביש עם פגיעות פח קשות מאוד. נהגת הרכב נלכדה במושב הקדמי כשהיא מחוסרת הכרה וסובלת מפגיעה רב מערכתית קשה מאוד. ביצענו בדיקות רפואיות, אבל היא הייתה ללא סימני חיים וקבענו את מותה".