1 צפייה בגלריה
אילוס אילוסטרציה חדר חקירות חקירה מעצר אזיקים
אילוס אילוסטרציה חדר חקירות חקירה מעצר אזיקים
אילוסטרציה. "המתלונן נכנס מסטול לחדר חקירות"
(צילום: shutterstock)
עורך דינו של עבריין שהודה והורשע לפני כשנה בתקיפה של עבריין אחר פנה לאחרונה למחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בטענה שהקורבן לכאורה מסר את התלונה נגדו כשהוא שיכור, והשוטרים קיבלו אותה אף שידעו היטב מה מצבו.
את הפנייה למח"ש הוא ביסס על תצהיר של המתלונן, שציין שאת גרסתו מסר לשוטרים בחדר החקירות כשעל השולחן מולו בקבוק אלכוהול. בתצהיר הוא מתעקש שנתן עדות שקר בשל לחץ שהפעילה היחידה החוקרת: "מתן שתייה אלכוהול במהלך חקירה, הבטחות שונות לעזרה וסגירת תיקים".
העבריין שמאחורי הפנייה למח"ש הוא עומר סהר, בעל עבר עשיר של עבירות אלימות ונחשב לאחד היעדים הבכירים של המשטרה. הפרשה החל לפני שנתיים: עבריין מאזור השרון נדקר בפלג גופו העליון על ידי רוכב אופנוע שתקף אותו. בעת הפינוי באמבולנס הוא טען שאינו יודע מי התוקף, אך כשהגיע לחקירה במשטרה הוא שינה את גרסתו וטען שהדוקר היה סהר, שעמו הוא מסוכסך.
בשל עברו הפלילי העשיר, והחשש שמא יורשע, הסכים סנגורו של סהר, עו"ד אסף גונן, לעסקת טיעון מקלה שבמסגרתה הוטלה עליו חצי שנת עבודות שירות בלבד.
עו"ד אסף גונןעו"ד אסף גונןצילום: אופיר הראל
אלא שלאחרונה חלה תפנית בעלילה. עו"ד גונן פנה למח"ש וצירף תצהיר של הנדקר, שבו סיפר שגרסתו שלפיה סהר היה הדוקר נגבתה ממנו שלא כדין מאחר שהיה בגילופין. לדבריו, הוא עשה זאת כשבקבוק האלכוהול היה על השולחן בינו לבין החוקרים. לטענת הסנגור, המתלונן חתם על התצהיר מיוזמתו ומול עורך דין אחר.
בפנייתו למח"ש כתב עו"ד גונן: "המתלונן טוען כי כלל אינו יודע מי דקר אותו, וזאת מפני שהדוקר חבש קסדה מלאה ויש לו סכסוכים רבים. המתלונן טוען במפורש כי נכנס 'מסטול' לחדר החקירות".