מירב דניאל, אימו של החטוף עוז דניאל מכפר סבא, דיברה לראשונה במסגרת העצרת למען החטופים בכפר סבא. "המדינה משאירה את הצעירים לסוף. המדינה הפקירה אותם ב-7 באוקטובר ועכשיו מפקירה אותם פעם שנייה, אסור לתת לזה לקרות".
1 צפייה בגלריה
עוז דניאל חטוף בשבי החמאס
עוז דניאל חטוף בשבי החמאס
עוז דניאל
מאות השתתפו אתמול (שבת) בערב בעצרת למען החטופים שהתקיימה בקניון ערים בכפר סבא. "תודה שהגעתם לתמוך", אמרה אימו של החטוף עוז דניאל. "אנחנו מירב ואמיר, הוריו של עוז. הוא ילד בן 19, מעריץ את גאנז אנד רוזס, נגן גיטרה בחסד עליון, אך לפני כן הוא קודם ילד ערכי אוהב אדם, ילד רגיש שתמיד רואה ומסייע לחלש, אוהב את החיים, אוהב לצחוק ולהצחיק, קשוב, נבון אופטימי.
"עוז נחטף ב-7 באוקטובר בבוקר המתקפה הארורה. החלום הגדול הכי גדול של עוז הוא להיות מוזיקאי, הוא יגשים אותו בעזרת השם. אנחנו מאמינים שמה שעוזר לו לעבור את הימים האלה בעזה זו אהבתו למוזיקה, אהבה לרוק, והיכולת שלו לכבד את האדם באשר הוא בכל מצב. רוצה לדבר על עוז ממקום של אמא, מהמקום הכי רגשי - הדבר היחיד שאני יודעת בוודאות על עוז זה שהוא חטוף. אין לנו כל אות חיים לגביו, חוסר הוודאות הוא מוחלט. איני יודעת איך הבן שלי מרגיש, האם הוא אוכל, האם הוא שותה, איך מתייחסים אליו, האם יש לו בגדים חמים בימים הקרים האלה ועוד המון המון שאלות. כל מידע שנראה טריוויאלי שיש לאמא היום הוא בגדר חוסר ודאות מוחלט עבורי".
דניאל התייחסה גם לאפשרות של עסקת שחרור חטופים ואמרה: "אנחנו שומעים בתקשורת על לא מעט מתווים מדוברים להחזרת החטופים, שחלקם ישימים יותר וחלקם פחות. מה שבטוח שבהצגת כל אחד מהם קיים קושי רב. אחד הקשיים הגדולים מבחינתנו כחלק מקבוצה להורים לצעירים היא שבכל אחד מהמתווים המדוברים הצעירים אינם מופיעים באף אחת מהקטגוריות - ולכן נראה שלמקבלי ההחלטות זה מובן מאליו שהם ישוחררו אחרונים. זה נשמע לכם הגיוני? איך ייתכן הדבר שהמדינה משאירה את הצעירים לסוף?
"המדינה הפקירה אותם ב-7 באוקטובר ועכשיו מפקירה אותם פעם שנייה, אסור לתת לזה לקרות. אני פונה פה בנימה אישית לכל אחד ואחת, לכל אב ואם, אנחנו צריכים את עזרתכם גם במאבק הזה. כל מתווה חייב לכלול בכל פעימה גם צעירים. אשתף ואומר, זה מאבק שנעשה מאחורי הקלעים על ידינו, הורי הצעירים, מאבק שלא עולה למסכים ולתקשורת על מנת שלא להגדיל את מחיר שחרורם של הצעירים, שגם כך יהיה גבוה. רוצים להביע תודה ענקית והערכה רבה לכל הסובבים אותנו, החל מהמעגלים הקרובים וכלה לכל עם ישראל על התמיכה הרבה, החיבוק העוטף על הרצון העז בכל רגע ורגע לעזור ולסייע בכל דבר ובכל דרך אפשרית - זה נותן לנו המון כוחות להתמודדות היום-יומית שלנו עם המציאות שאליה נקלענו. כוחנו באחדותנו. עם ישראל חי".