מוחמד חביסה, פלסטיני תושב הכפר ביתא שמדרום לשכם נהרג אחר הצהריים (יום ו') מירי כוחות הביטחון, במהלך העימותים השבועיים הקבועים באזור הכפר, השוכן בקרבת המאחז אביתר. חביסה נפצע קשה מירי ופונה לבית החולים בשכם, ושם קבעו הרופאים את מותו.
בצה"ל אמרו כי האירוע נבדק, וכי לא מבחינתם עדיין לא ידוע אם חביסה נפגע מאש כוחות הביטחון. בהתפרעויות ליד ביתא, נמסר עוד, השתתפו כ-300 בני אדם. הפלסטינים שם יידו אבנים וצמיגים בוערים לעבר כוחות הביטחון - שהשיבו באמצעים לפיזור הפגנות.
5 צפייה בגלריה
מוחמד חביסה שנהרג במהלך העימותים
מוחמד חביסה שנהרג במהלך העימותים
מוחמד חביסה שנהרג מאש צה"ל, והעימותים ליד כפר ביתא
(צילום: EPA)
העימותים סביב המאחז אביתר, סמוך לצומת תפוח, נמשכים כבר כמה חודשים - במחאה על הקמתו מחדש של המאחז בידי מתנחלים בחודש מאי האחרון, כתגובה לפיגוע בצומת תפוח הסמוך, אז נרצח ביריות יהודה גואטה בן ה-19. המאחז קרוי על שמו של אביתר בורובסקי, שנרצח בצומת תפוח ב-2013, בפיגוע שהוביל אז לניסיון ראשון להקמת המאחז.
בעקבות הקמתו המהירה של המאחז, עם עשרות משפחות שהקימו שם מבנים ותשתיות, פלסטינים בכפר ביתא הסמוך הפגינו במחאה, ואף אימצו את שיטת "ההטרדה הלילית" של הפלסטינים בגבול רצועת עזה - כאשר בלילות נהגו להצית צמיגים ולהפעיל לייזרים כדי לסנוור את תושבי היישוב.
בסוף יוני הושג הסכם עם מתנחלי אביתר, ובמסגרתו המשפחות ירדו מהשטח, אך בתיהם נותרו על תילם ואת התושבים החליפה פלוגת חיילים במקום. במקביל, מתקיים כעת סקר קרקעות, ואם יוכרז השטח כאדמות מדינה צפויה לקום במקום ישיבה ולאחר מכן גם התיישבות.

עימות בין פלסטינים לכוחות הביטחון התרחש מוקדם יותר היום גם באזור הכפר סוסיא שבהר חברון. באותו אירוע תועד אחד הפלסטינים נופל על הקרקע מבלי שנפגע על ידי אדם אחר. בסוכנויות חדשות פלסטיניות ובינלאומיות נטען כי האיש הותקף על ידי מתנחלים מהאזור, אולם הללו אמרו כי התיעוד מעיד על "תעשיית הפייק ניוז הפלסטינית".
העימות ליד סוסיא עסק סביב גן שעשועים שהקימו באזור הפלסטינים: המתנחלים טענו כי מדובר בבנייה בלתי חוקית ובעקבות כך פנו בנושא למנהל האזרחי. בשעות הבוקר הגיעו כמה מתנחלים מאובטחים בכוחות צה"ל להפגין נגד הקמת גן השעשועים. במהרה הגיעו למקום התושבים הפלסטינים ואז התפתח עימות בין הצדדים.