3 צפייה בגלריה
מיליארד דולר נגד ישראל
מיליארד דולר נגד ישראל
נציגים מארגוני ההשמצה עם התובעת הראשית בבית הדין בהאג, פאטו בנסודה
מה משותף לארצות הברית, בריטניה, קנדה, גרמניה, אוסטרליה והולנד? כולן ידידות של ישראל. אבל דו"ח חדש חושף כי ממשלותיהן תומכות כספית בארגונים אנטי ישראליים, ובהם תנועת החרם BDS. הארגונים הללו קיבלו לידיהם בעשור האחרון סכום עתק של כמיליארד דולר, שנועד לטובת מסעות הסברה שמטרתם היא השחרת פניה של ישראל בעולם.
עוד עמדו מאחורי המימון מדינות מערביות נוספות, ובהן צרפת, בלגיה, ספרד, שבדיה, פינלנד, שווייץ, נורבגיה, הולנד, אירלנד, איטליה, דנמרק, וכן מוסדות האיחוד האירופי, סוכנות הסיוע ההומניטרית של האו"ם ומינהלת זכויות האדם והמשפט הבינלאומי.
3 צפייה בגלריה
שרן השכל מחדר המצב של משרד החינוך
שרן השכל מחדר המצב של משרד החינוך
"המאבק בקמפיין ההשחרה נגד ישראל - אינטרס לאומי". ח"כ השכל
(צילום: מוטי קמחי)
הדו"ח פורסם על ידי מכון המחקר הישראלי NGO Monitor, לקראת כנס שיתקיים היום בכנסת בנושא הדה לגיטימציה לישראל, שאותו יזמה חברת הכנסת שרן השכל (תקווה חדשה). כותרתו של הכנס היא "המלחמה בדה לגיטימציה לאור מציאות משתנה".
הכסף הועבר לכ-100 ארגונים, חלקם פלסטיניים, ובהם אל-חק, אדאמיר, DCIP, מרכז ביסאן, UPWC ו-UAWC, שהוכרזו לאחרונה כארגוני טרור על ידי שר הביטחון בני גנץ. כמו כן, הועברו כספים לארגונים ישראליים ולארגונים אירופיים, ובהם דיאקוניה, מועצת הפליטים הנורבגית וטרוקרה - שלהם יש רקע של ניסיונות להכפיש את ישראל. כמו כן הועברה תמיכה כספית לארגונים העומדים מאחורי התביעה נגד ישראל שהוגשה לבית הדין הבינלאומי בהאג.
הנתונים המלאים ייחשפו היום בכנסת. "המאבק בקמפיין ההשחרה נגד ישראל הוא אינטרס לאומי", אמר ח"כ השכל. "ממשלות, חלקן בעלות ברית ותיקות של ישראל, מממנות פעילות לפגיעה בישראל. זהו אבסורד שעלינו לפעול נגדו".
3 צפייה בגלריה
פרופ' ג'ראלד שטיינברג
פרופ' ג'ראלד שטיינברג
"הרגל פסול המלמד על חוסר שקיפות בוטה". פרופ' שטיינברג
(מכון המחקר NGO Monitor)
במכון המחקר שחשף את הנתונים אומרים כי ישראל צריכה להיות מודאגת לא רק מהיקפו העצום של המימון, אלא מכך שזו הפכה להיות מדיניות רשמית וגלויה. "ממשלות ידידותיות מממנות פעילות נגד מדינת ישראל באמצעות תמיכה כספית מסיבית בארגונים לא ממשלתיים שפועלים נגדה, ואפילו לא טורחות להסתיר זאת", אמרו במכון המחקר. "בעבר המענקים היו מועברים באצטלה של תמיכה בזכויות אדם, אך כיום נכתב שחור על גבי לבן כי כספים אירופיים מוענקים כדי 'לספק מידע לבית הדין הפלילי הבינלאומי בדבר הפרות זכויות אדם של כוחות הכיבוש הישראליים', או כדי להעצים את הנרטיב הפלסטיני ואת יעילות מאמצי הלובי הפלסטיני באיחוד האירופי".
פרופ' ג'ראלד שטיינברג, נשיא מכון NGO Monitor, אמר כי חלק מהמדינות האירופיות מסרבות להצהיר לאן מועברים הכספים, וכי לא נמסר על כך דיווח גם למשלם המיסים במדינות המממנות, שבעצם מסייע במימון ללא ידיעתו. "יש ברשותנו מאות עמודים שבהם יש נתונים לאן הולך הכסף על ידי אותן מדינות, הרגל פסול המלמד על חוסר שקיפות בוטה", אמר שטיינברג. "הקמפיין העולמי לדה לגיטימציה ודמוניזציה נגד מדינת ישראל ממשיך בזירות רבות, וממשלות זרות מהוות מקור מימון מרכזי לתעשייה זו. מטרת הכנס היא להתמקד בתפקיד מקבלי ההחלטות בכל הנוגע לטיפול בתופעה, במיוחד כשמדובר בניצול ציני של נושא זכויות האדם ושל החוק הבינלאומי. על ישראל לפעול מול ידידותיה באירופה ולדרוש שקיפות בהעברת הכספים לצד מנגנון בקרה הדוק".