"אנחנו יוצאים להשיב את הערכים בעצמנו". המשטרה סיימה את היערכותה לקראת הצעדה שאותה יזמה משפחתו של חלל צה"ל סגן הדר גולדין שגופתו נמצאת בידי חמאס בעזה. הצעדה תצא מחר (רביעי) מגן הזיכרון סמוך לבית המשפחה בכפר סבא ותסתיים ביום שישי במחסום ארז. המארגנים צופים כי 200 בני אדם ישתתפו בצעדה. עומסים צפויים בכביש 4.
לדברי המארגנים, "הצעדה תיערך לציון שמונה שנים להפקרתם" של גולדין, חלל צה"ל סמל-ראשון אורון שאול שגם גופתו נמצאת בידי חמאס בעזה והאזרחים אברה מנגיסטו והישאם א-סייד שנמצאים בשבי ארגון הטרור. הצועדים יגיעו עד לגדר בגבול רצועת עזה, ויקראו לממשלה להחזיר את הבנים הביתה.
איילת גולדין, אחותו של הדר, אמרה: "אני יוצאת לעזה להחזיר את הדר, אח שלי. אני קוראת לכם להצטרף אליי. כבר שמונה שנים שאח שלי מופקר וזרוק שם. 677 מחבלים הוחזרו חיים, אתם שומעים את המספר?! והחיילים עדיין שם. מזוודות של כסף עוברות לחמאס, והחיילים והאזרחים עדיין שם.
"14 אלף פלסטינים עוברים השנה לעבוד בישראל, ואח שלי זרוק שם. די, די עם ההפקרה הזאת. אנחנו יוצאים להשיב את הערכים בעצמנו. אני יוצאת להחזיר את אח שלי, אני יוצאת להשיב את הערכים. זו לא בושה להילחם על חיילים. אני קוראת לכם להצטרף אליי".
1 צפייה בגלריה
אורון שאול והדר גולדין
אורון שאול והדר גולדין
אורון שאול והדר גולדין
בסוף השבוע שעבר נתלו עשרות שלטים לאורך מסלול הצעדה בקריאה להזמין את הציבור הרחב להצטרף למאבק. הצעדה תחולק למקטעים, שאליהם ניתן יהיה להצטרף בכל שלב, בכל צומת, בכל גשר ובכל מחלף בכביש 4.
הצעדה תחל ב-09:00 בבוקר ותעבור על כביש 4 ממחלף רעננה-דרום עד צומת יד מרדכי ומשם למחסום ארז בהתאם להנחיות צה"ל. שוטרי מחוז מרכז בשיתוף אגף התנועה ילוו את הצעדה תוך שמירה על פגיעה מינימלית ככל שיינתן על התנועה במסלול ההליכה.
מהמשטרה נמסר כי צפויים כאמור עומסים בכביש הצעידה, בין היתר בשל צמצום נתיבים במקטעים שונים. הצעדה תחל ברחוב ויצמן בכפר סבא, תעבור אל רחוב נתיב האבות ותמשיך לכביש 4 לכיוון מחלף מסובים ומשם לתחנת הדלק הסיירים וקניון שער ראשון.
ביום חמישי יחל המשך הצעדה מקניון שער ראשון לכיוון מחלף חולות, ומשם למחלף אשדוד ועד לצומת ניצנים. ביום שישי הצעדה תחודש מצומת ניצנים ותעבור דרך צומת סילבר עד מעבר ארז.