השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ומפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי הודיעו אתמול (ראשון) על "מאבק נחוש ובלתי מתפשר בתופעת האלימות והפשיעה ברחוב הערבי", ואף התגאו בשורת מעצרים של "מחוללי פשיעה מרכזיים". אך לאחר מכן, תוך פחות מ-24 שעות, נרצחה בדקירות אמל כטיב בדרכה לשפרעם, עבד אלואחד עואבדי נורה למוות בכפר אעבלין ומנסור נעימי נרצח בירי על ידי אלמונים.
3 צפייה בגלריה
מנסור נעימי, אמל כטיב (נחואפי), באעבלין עבד אלואחד עואבדה
מנסור נעימי, אמל כטיב (נחואפי), באעבלין עבד אלואחד עואבדה
מימין לשמאל: מנסור, אמל ועבד
3 צפייה בגלריה
זירת הרצח ביישוב אעבלין
זירת הרצח ביישוב אעבלין
הזירה ליד שפרעם
3 צפייה בגלריה
זירת הרצח באעבלין
זירת הרצח באעבלין
זירת הרצח באעבלין
מנסור נעימי (50) מג'דיידה מכר, שנורה כאמור על ידי אלמונים, הוא הקורבן ה-31 בחברה הערבית מתחילת השנה. על פי המשטרה, החשד הוא לרצח על רקע סכסוך בין ארגוני פשיעה שכבר גבה את חייהם של קרוב לעשרה בני אדם. בנוסף, ההנחה היא כי היורים לא הצליחו לאתר את היעד המקורי, ולכן החליטו לרצוח את הקורבן.
אתמול נמצאה כטיב (53) ברכבה ללא רוח חיים לאחר שנדקרה למוות. בן זוגה ואב חמשת ילדיה, עמו החלה בהליכי גירושין, הסגיר את עצמו למשטרה ונעצר בחשד שדקר אותה בזמן שנהגה. לאחר מכן היא התנגשה בארון חשמל ואז הוא נמלט מהמקום.
תושב שפרעם שהגיע לזירה אמר כי "בהתחלה חשבתי שמדובר בתאונת דרכים. לפי הפציעות חשדתי שיש כאן משהו מוזר ואולי אפילו חשד לרצח. אחרי זמן קצר אימתו שהיא נרצחה".
קרובת משפחתה סיפרה כי הייתה "אישה נהדרת וטובה מאוד. לצערי בעלה רצח אותה בדם קר בגלל בעיות משפחתיות. לא צפינו שהוא יחשוב לרצוח אותה, איבדנו אישה ש'אין עליה'. כולם בהלם. לא מעכלים את הרצח. אני מקווה שהוא יקבל את העונש הכי קשה. הוא חטף לנו פרח".
כמה שעות מאוחר יותר נרצח עבד אלואחד עואבדי, בן 41 מהכפר אעבלין, שנורה למוות מטווח אפס. על פי החשד מדובר בסכסוך בין משפחות. "הוא היה חף מפשע", סיפרו תושבי הכפר. "אדם ישר ומכובד שבחיים לא פגע באחרים. הכל נקמות, לא משנה להם את מי ירצחו".
תושב אחר מהכפר סיפר כי "הקורבן הוא מהטובים ביישוב. אני לא מאמין שרצחו אותו, הוא עובד ותמיד היה מוכן לעזור. אין לרוצחים גבולות. הם מסוגלים לרצוח גם ילדים ונשים בלי להסס".
בהודעת המשטרה שיצאה אתמול, ונכתבה כאמור בשמם של בן גביר והמפכ"ל, נמסר כי "124 יעדים מודיעיניים פוצחו, ו-101 נעצרו עד תום ההליכים המשפטיים לבקשת המשטרה והפרקליטות. עוד צוין כי במסגרת מבצע האכיפה שזכה לשם "מסלול בטוח ירוק" בוצעו 2,516 מעצרים ו-1,902 חיפושים בשנה החולפת, ובחודשיים הראשונים של 2024 נרשמו 501 אירועים תפיסת אמל"ח ונשק. במהלך שנת 2023 אף נתפסו כסף מזומן, המחאות ורכוש בשווי של קרוב למיליארד וחצי שקלים. לטענת המשטרה מדובר בעלייה של 40% מ-2022.
ראש מת"מ (מפקדת תיאום מודיעין) בחטיבת המודיעין, ניצב-משנה שמואל שרביט, אמר כי "נתוני המבצע בחודשיים הראשונים של השנה מלמדים כי למרות סל המשימות הגדול והמורכב העומד לפתחה של המשטרה בימים אלה ומאז פרוץ המלחמה, אנחנו ממשיכים במגמת עלייה במספר תפיסות האמל"ח וכלי הנשק שמוחזקים בניגוד לחוק ופועלים בשיא הנחישות והעוצמה כנגד מחוללי הפשיעה המרכזיים ברחוב הערבי בהם ארגוני פשיעה וחברים בארגונים אלה. משטרת ישראל תמשיך במאבק בתופעת האלימות והפשיעה ברחוב הערבי במטרה לחזק את המשילות ואת תחושת הביטחון של הציבור".