משטרת תאילנד הודיעה היום (ה') כי צעירה בשם סרראט רנגסיוותפורן חשודה שניהלה בשנים האחרונות מסע רציחות שבו הרעילה למוות 13 מחבריה – ככל הנראה כדי לגנוב מהם כסף וחפצי ערך נוספים. האישה, רעייתו של קצין במשטרה המקומית, נעצרה שלשום בגין תשעה מעשי רצח, ומאז התגלו עוד ארבעה מקרים שלהם הייתה לפי החשד אחראית.
2 צפייה בגלריה
תאילנד רוצחת סדרתית סרראט רנגסיוותפורן הרעילה 13 חברים
תאילנד רוצחת סדרתית סרראט רנגסיוותפורן הרעילה 13 חברים
סרראט רנגסיוותפורן אחרי מעצרה. מוות על גדת הנהר
(צילום: EPA/ROYAL THAI POLICE)
לפי המשטרה התאילנדית, מעשי הרצח החלו בשנת 2020, ורנגסיוותפורן ביצעה אותם באמצעות ציאניד שהחדירה למזון ולשתייה של הקורבנות. מעשיה נחשפו אחרי מה שהיה כנראה הרצח האחרון, לפני כשבועיים: הרוצחת נסעה עם חברתה סיריפורן קנוונג להשתתף בטקס בודהיסטי ממערב לבנגקוק, ובמהלך ביקורן שם התמוטטה קנוונג ליד גדת נהר – ומתה. כשגופתה נמצאה התברר כי הטלפון שלה וסכום כסף שהיה ברשותה נעלמו.
בקרב משפחתה של קנוונג התעוררו ספקות באשר לנסיבות, ובנתיחה שלאחר המוות נמצאו בגופה שרידי ציאניד. בעקבות פיענוח הרצח הזה הרחיבה המשטרה את החקירה, ומצאה בביתה של רנגסיוותפורן חומר שלפי החשד הוא ציאניד. אז התברר לה כי רצח קוונג היה רק קצה הקרחון, וכי רנגסיוותפורן ניהלה בשלוש השנים האחרונות מסע הרג. במשטרה אומרים כי בין קורבנותיה היו בן זוגה לשעבר ושתי שוטרות. גם קרובי משפחותיהם של קורבנות אחרים דיווחו כי תכשיטים וכסף מזומן שהיו ברשותם נעלמו.
הרוצחת רנגסיוותפורן נמצאת בחודש הרביעי להריונה, ובעלה הוא בכיר במשטרת מחוז רצ'בורי שבמערב תאילנד, שם הורעלה החודש חברתה קנוונג. לפי דיווחים השניים נפרדו לאחרונה, והמשטרה כבר תשאלה אותו על הידוע לו בעניין. החוקרים ציינו כי בעבר אובחנה רנגסיוותפורן כסובלת מבעיות נפשיות. היא מכחישה שביצעה את מעשי הרצח, אך השוטרים פנו לציבור בבקשה שידווח על מקרים חשודים נוספים אם יש כאלה.
לפי משטרת תאילנד הרוצחת רנגסיוותפורן הכירה את כל קורבנותיה, ומלבד הנרצחים היא ניסתה גם להרוג אישה נוספת, אך ללא הצלחה. הניצולה היא שוטרת שהלוותה לרנגסיוותפורן 250 אלף באהט (כ-7,300 דולר), ושהחלה להקיא והתעלפה אחרי שישבה לאכול איתה ארוחת צהריים. השוטרת חשה ברע כ-20 דקות אחרי שאכלה, וככל הנראה הקאת המזון המורעל סייעה לה לשרוד.