הותרו לפרסום שמותיהם של חמישה חללי צה"ל שנפלו בקרבות ברצועת עזה, והודעה נמסרה למשפחותיהם. מתחילת הפעולה הקרקעית בעזה נהרגו 144 לוחמים, ומתחילת המלחמה - 477 חללי צה"ל.
אלו שמותיהם של הנופלים: סמ"ר ניר רפאל קנניאן, בן 20 מבית קשת, לוחם בסיירת גבעתי; סמ"ר בירהנו קאסיה, בן 22 מבית שמש, לוחם בסיירת גבעתי; רס"ר במיל' שי טרמין, בן 26 מראש פינה, לוחם בגדוד 6623, עוצבת "חוד החנית" (חטיבה 55), רס"ב במיל' אלכסנדר שפיץ, בן 41, מכרמיאל, לוחם בגדוד 6623, עוצבת "חוד החנית".
ארבעתם נפלו בקרבות בדרום הרצועה. בקרב בצפון הרצועה נפל בהיתקלות עם מחבלים סרן אושרי משה בוצחק, בן 22 מחיפה, מפקד צוות בסיירת הנח"ל.
6 צפייה בגלריה
אלכסנדר שפיץ ז"ל, רס"ר (במיל') שי טרמין ז"ל, סמ"ר בירהנו קאסיה ז"ל, סמ"ר ניר רפאל קנניאן ז"ל, סרן אושרי משה בוצחק ז"ל
אלכסנדר שפיץ ז"ל, רס"ר (במיל') שי טרמין ז"ל, סמ"ר בירהנו קאסיה ז"ל, סמ"ר ניר רפאל קנניאן ז"ל, סרן אושרי משה בוצחק ז"ל
5 הנופלים בקרבות בעזה
(צילום: דובר צה"ל)

ניר קנניאן ובירהנו קאסיה נהרגו אתמול מפיצוץ מטען בדרום הרצועה. באותו הקרב נפצעו חמישה לוחמים בסיירת גבעתי באורח קשה. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים ומשפחותיהם עודכנו. בנוסף נפצעו מפיצוץ המטען עוד חמישה לוחמים נוספים, באורחים שונים.
סמ"ר קנניאן וסמ"ר קאסיה נהרגו מפיצוץ מטען חבלה בבית שהכוחות סרקו בחאן יונס. באותו הקרב בדרום רצועת עזה נפצעו עוד חמישה לוחמים באורח קשה ועוד חמישה באורח קל עד בינוני.
6 צפייה בגלריה
סמ"ר ניר רפאל קנניאן ז"ל
סמ"ר ניר רפאל קנניאן ז"ל
סמ"ר ניר רפאל קנניאן
(צילום: דובר צה"ל )
גלית ארז, חברת בית קשת וידידת משפחת קנניאן, אמרה: "ניר היה בן 5 כשהגיע עם משפחתו לקיבוץ לאחר שעלו לישראל, גדל והתחנך בקיבוץ, ספורטאי וכדורגלן מצטיין. הוא עשה קורס מאמנים בווינגייט, ידע מזמן שהוא רצה ללכת ולהיות בסיירת מובחרת. ערכי, פטריוט, ציוני, אהב לבלות, טרף את החיים.
"לפני שבועיים הוא יצא להתרעננות ופגשתי אותו. הוא סיפר בלהט ובגאווה על השירות, לא פחד, היה אמיץ וחדור ביטחון בצדקת המשימה. הוא סיים קורס מ"כים, היה אמור להשתחרר בעוד מספר חודשים וחלם על הטיול אחרי הצבא. ההודעה נפלה על ההורים כששהו בחו"ל והם בדרכם חזרה לארץ".
ניצן פלג, ראש המועצה האזורית הגליל התחתון, ספד לקנניאן: "התעוררנו בשבת לעוד יום עצוב בגליל התחתון, זה אובדן כבד למשפחת בית קשת. ניר היה נער עצמאי, מלא תושייה. הוא היה אהוד מאוד בקרב חבריו, ציוני ומלא במוטיבציה, התגייס לסיירת גבעתי והיה משוכנע בצדקת הדרך. הוא אמר למשפחתו לא לדאוג ואמר להם שהם התכוננו שנתיים למשימה הזו".
6 צפייה בגלריה
סמ"ר בירהנו קאסיה ז"ל
סמ"ר בירהנו קאסיה ז"ל
סמ"ר בירהנו קאסיה
(צילום: דובר צה"ל)
6 צפייה בגלריה
רס"ר (במיל') שי טרמין ז"ל
רס"ר (במיל') שי טרמין ז"ל
רס"ר (במיל') שי טרמין
(צילום: דובר צה"ל)
רס"ר במיל' טרמין ורס"ב במיל' שפיץ נהרגו אתמול מירי בזמן שאבטחו את הציר הלוגיסטי מחאן יונס למרחב הגבול ליד כיסופים.
מאי, חברתו של שי לכיתה, ספדה: "שיצ'וק, הילד הכי יפה בכיתה. לא נתפס לכתוב עליך את המילים האלו. זוכרת את הפעם האחרונה שנפגשנו, סיפרת לי על התוכניות שלך, ועל החלומות שהיית אמור להגשים. תנוח בשלום חבר אהוב, אוהבת אותך לנצח".
אלירן, מכר של שי, כתב: "שי היה מענטש אמיתי. אדם מסור למשפחתו ועם יכולת נתינה גדולה. העולם הפסיד אדם נפלא, באמת מטובי בינינו". מעיין, חברת המשפחה, כתבה: "נסיך לב הזהב של ראש פינה נפל בעזה. שי טרמין, החכם האדיב, הצנוע, הטוב בבנים. היה ואיינו עוד, אסון ושבר נורא".
מרגריטה, אלמנתו של אלכסנדר, כתבה: "איך עזבת אותי ככה? את הילדים? בעולם אכזר כל כך אין אוויר לנשום בלעדיך. אין אור יותר, לא רוצה לחיות בלעדיך, תחזור אהוב שלי. בבקשה שיקרה נס. מסרבת להאמין, שמישהו יגיד שאני חולמת. אין לי חיים בלעדיך אהוב שלי, אתה הדבר הכי טוב שקרה לי".
6 צפייה בגלריה
רס"ב (במיל') אלכסנדר שפיץ ז"ל
רס"ב (במיל') אלכסנדר שפיץ ז"ל
רס"ב (במיל') אלכסנדר שפיץ
(רס"ב (במיל') אלכסנדר שפיץ ז"ל)
6 צפייה בגלריה
רס"ב (במיל') אלכסנדר שפיץ ז"ל עם בת זוגו מרגריטה לויט
רס"ב (במיל') אלכסנדר שפיץ ז"ל עם בת זוגו מרגריטה לויט
הפרידה של מרגריטה מאלכס
(מתוך פייסבוק)
סרן בוצחק, מפקד בסיירת נח"ל, נהרג היום בהיתקלות עם מחבלים שחוסלו בשכונת תופאח בצפון מזרח העיר עזה. לשכונה שנושקת לשג'אעיה וצופה על קיבוץ כפר עזה, נכנסו כוחות צה"ל בימים האחרונים. מדובר באחד היעדים האחרונים שנותרו לתמרון בצפון הרצועה. הכוחות איתרו שם מצבור אדיר של אמצעי לחימה שונים, בהם כלים ימיים מתקדמים של קומנדו חמאס, למרות המרחק היחסי מהחוף של עזה.
דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, התייחס בעדכון היומי שלו לנפילת הלוחמים בקרבות בעזה: "הלוחמים שלנו נלחמים באומץ בקרבות עם האויב, ישנם גם הרוגים לכוחותינו. צריך להגיד את זה, זה חלק מהמלחמה, זאת מלחמה קשה, מול אויב אכזר שנטמע בשטח מעל האדמה ובעיקר מתחתיה וגם בתוך אוכלוסייה אזרחית. אנחנו מכים בו, אך זו פעולה ממושכת וקשה שתימשך עוד זמן".