4 צפייה בגלריה
דניאל קדר בהארכת המעצר בבית המשפט
דניאל קדר בהארכת המעצר בבית המשפט
החשוד דניאל קדר בבית המשפט, הבוקר
(צילום: יריב כץ)
אחרי 10 ימים שהיה במעצר ושתק, ביחידה המרכזית של מחוז מרכז הצהירו היום (שלישי) בבית המשפט כי ישנה התקדמות משמעותית בחקירתו של דניאל קדר, החשוד ברצח יזם הנדל"ן אלדד פרי, וכי החשדות נגדו התחזקו. קדר עצמו ממשיך לשתוק בחקירה ולא משתף פעולה עם חוקריו. מעצרו הוארך בשבוע נוסף.
חוקרי המשטרה כנראה מחזיקים תיעוד של החשוד מסתובב בזירת הפשע בימים שלפני המעשה, ומחזיקים בראיות שגם ביום הרצח עצמו הוא היה באזור. בבית המשפט נחשף היום כי בידי המשטרה גם חומרים שנשלחו לבדיקות מעבדה, וכי יש למשטרה ממצאים נוספים שקושרים את החשוד למעשה. בשלב זה המשטרה סירבה לפרט אם מדובר באקדח, או בראיה אחרת שנמצאה בזירת הרצח ברחובות. פרי, בן 44 במותו, נורה למוות בחודש שעבר על ידי רוכב אופנוע שהמתין לו כשהגיע בשעת בוקר מוקדמת לתפילה בבית כנסת בעיר.

4 צפייה בגלריה
דניאל קדר בהארכת המעצר בבית המשפט
דניאל קדר בהארכת המעצר בבית המשפט
נציגי המשטרה ותיקי החקירה בבית המשפט
(צילום: יריב כץ)
4 צפייה בגלריה
זירת רצח איש העסקים אלדד פרי
זירת רצח איש העסקים אלדד פרי
אלדד פרי וזירת הרצח
(צילום: עמית שעל, נדב אבס)
נציג ימ"ר מרכז רס"מ עופר תכלת אמר בתחילת הדיון: "יש לנו התקדמות בחקירה, והחשד נגד החשוד התחזק. אנחנו עדיין חושבים שהוא ביצע את הרצח". תכלת הוסיף כי עד כה טרם הוטחו בחשוד תוצאות בדיקות המעבדה.
לשאלת סנגוריו של החשוד ששי גז ועידן שני "אם זה נכון שאף אחד מהממצאים לא קושרים את החשוד" השיב החוקר כי "החשוד עוצם את עיניו, נשען על הקיר ולכן בשלב הזה החקירה לא הסתיימה". הוא הוסיף: "אנחנו נטיח בו את הראיות בהמשך".
4 צפייה בגלריה
עו"ד ששי גז ועידן שני
עו"ד ששי גז ועידן שני
סנגוריו של החשוד קדר, עורכי הדין ששי גז ועידן שני
(צילום: דנה קופל)
עורך הדין גז אמר: "יש פה פגיעה קשה בזכויות אדם. לא שמענו תשובה אחת מחוקרי המשטרה. הם לא הטיחו דבר במרשי, למה? אין להם ממצא על האקדח, ולא על האופנוע. אולי הם חשבו לעצור את האיש, וחשבו שהוא יודה. הוא לא מאמין בצוות החקירה ובגלל זה הוא שותק".
שופט בית משפט השלום בראשון לציון טל ענר פסק לבסוף: "כפי שנקבע בהחלטה הקודמת קיים חשד סביר שהחשוד ביצע את העבירות המיוחסות לו. מאז המעצר הקודם פעולות החקירה חיזקו את החשד נגד החשוד. אין מדובר בראיות הקיפיות וקלושות, אלא בראיות קבילות של ממש שמחזקות את ליבת החשד".